Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3701
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Jeg arvet et gammelt servise som ser kinesisk ut. Min mor mente at det var noe min morfars far hadde tatt med seg hjem fra sjøen i sin tid.

Noen som aner noe om dette, eller hvor jeg kan henvende meg om det? Ønsker å vite hvilken verdi det har.






Det virker som et utrolig tynt porselen, det veier ingen ting og føles ut som det skal knuse bare man puster på det.
Jeg tror jeg ville hørt med et antikvariat.
Sist endret av ivar_oslo; 11. juni 2018 kl. 14:33. Grunn: A-tasten virker dårlig.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg tror jeg ville hørt med et antikvariat.
Vis hele sitatet...
Er ikke det for bøker?
Det ser ut som no 70-talls juggel. Se på hankene, ihvertfall ikke noe gammelt verdifullt kinesisk porselen . Det er tynt og veier lite + sterke farger. Antagelig bare møk.
Sist endret av A-tillah; 11. juni 2018 kl. 15:28.
Kanskje du kan gå innom en bruktforetning? Se om det ikke finnes noen spesialister på porselen.

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Det ser ut som no 70-talls juggel. Se på hankene, ihvertfall ikke noe gammelt verdifullt kinesisk porselen . Det er tynt og veier lite + sterke farger. Antagelig bare møk.
Vis hele sitatet...
Kan godt være alt det du sier stemme, men jeg trodde tynnhet nettopp var et tegn på kvalitet når det gjaldt porselen.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Er ikke det for bøker?
Vis hele sitatet...
Kanskje det. Men det finnes jo butikker som selger antikviteter som møbler bestikk og annet. Uansett så må vel dem som jobber på slike steder kunne peke deg videre til noen som har peil. Ta gjerne å slå opp på gule sider og ring litt rundt.
Ville forsøkt å funnet ut hvilken fabrikk det er fra (stempelet i bunnen på koppen) og tatt det derfra. Men typisk for kinesisk porselen med høy verdi er at det er pyntegjenstander, ikke bruksgreier som kaffeserviser. Gamle serviser fra Porsgrund, Figgjo, tyske Meissen og andre store europeiske fabrikker kan gå for noen tusenlappe, men kinesisk porselen kan gå for hundretusener om det er rett fabrikk, alder, serie osv.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av commie Vis innlegg
Ville forsøkt å funnet ut hvilken fabrikk det er fra (stempelet i bunnen på koppen) og tatt det derfra. Men typisk for kinesisk porselen med høy verdi er at det er pyntegjenstander, ikke bruksgreier som kaffeserviser. Gamle serviser fra Porsgrund, Figgjo, tyske Meissen og andre store europeiske fabrikker kan gå for noen tusenlappe, men kinesisk porselen kan gå for hundretusener om det er rett fabrikk, alder, serie osv.
Vis hele sitatet...
Gjerne fortell mer? Hvordan har du fått med deg verdi av kinesisk servise?