Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  131 22336
Som noen av dere har lest tidligere her inne, og som andre ikke har lest.. så har jeg gitt ut et debutalbum for noen uker siden. Nå er hele albumet endelig å finne i god kvalitet på Spotify: http://open.spotify.com/album/2ohsUEpvUHZ0vMaF9goZTV

Jeg håper du tar deg tid til å sjekke det ut, legge til de låtene du liker i din playlist, samt dele musikken med venner via kanaler som facebook og lignende, og sist men ikke minst, ta turen innom facebookpagen min og trykk "liker" hvis du faktisk liker musikken min: http://www.facebook.com/MadSkyMusic


Dette ble mer som en reklame.. men som fattig student og uten et plateselskap i ryggen må jeg nesten prøve å benytte de kanalene som er tilgjengelige for å nå ut til folk, og bare håpe at administratorene her inne lar tråden få leve iallefall en liten stund
Shady Banana
Quix's Avatar
Konge!! C'Mon folkens. Nå må vi få popularity'en til Mad Sky opp slik at han havner på top 100
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Dette var virkelig andre saker enn det som vanligvis er å finne av egenprodusert musikk her inne...
Stå på!
Hehe, husker det var en ganske heftig tråd da dette albumet nettopp hadde blitt tilgjengelig på iTunes (tror dette stemmer )
Uansett, det gleder meg å se at det har blitt tilgjengelig på Spotify, da det blir lettere å spre til venner og bekjente skal jeg definitivt gjøre det.

Skål, GoodGod
Kjempebra musikk!!! Den "I Love You" Likte jeg virkelig
Trådstarter
Sitat av Powlair Vis innlegg
Konge!! C'Mon folkens. Nå må vi få popularity'en til Mad Sky opp slik at han havner på top 100
Vis hele sitatet...
Takk!

Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Dette var virkelig andre saker enn det som vanligvis er å finne av egenprodusert musikk her inne...
Stå på!
Vis hele sitatet...
og takk!

Sitat av BalsamBob Vis innlegg
Hehe, husker det var en ganske heftig tråd da dette albumet nettopp hadde blitt tilgjengelig på iTunes (tror dette stemmer )
Uansett, det gleder meg å se at det har blitt tilgjengelig på Spotify, da det blir lettere å spre til venner og bekjente skal jeg definitivt gjøre det.

Skål, GoodGod
Vis hele sitatet...
og takk!

Sitat av Lunatique Vis innlegg
Kjempebra musikk!!! Den "I Love You" Likte jeg virkelig
Vis hele sitatet...
og takk!
Hva gjorde du for å komme på Spotify? Og tjener du noe på at folk lytter på albumet? Isåfall, hvordan fungerer dette systemet og hvor mye tjener du?
Sist endret av Posyyy; 31. januar 2011 kl. 17:17.
Kule sanger
Får du noe for å ha musikken ute på Spotify? Hvis ja, hvor mye?
Har jeg alltid lurt på.

Cheers!
Forresten, dette er kanonbra.
Trengte noe ny musikk å høre på, og dette passet midt i blinken. Tusen takk.
Konge! Ventet på den skulle komme opp! Bra stoff! Stå på Videre!

EDIT; Må og legge til at Tonight er fav sangen min!
Sist endret av Trondvn; 31. januar 2011 kl. 17:29.
Konge! Dette har vi ventet på!
Jeg har konstant hørt på Tonight, Zombieland og I love you i flere uker nå, så dette var på tide.
Knall album, har starret alle låter, og skal opprette iTunes bruker bare for å kjøpe det
Cheers, dette skal feires!
synes faktisk demoene du hadde var bedre. Der var det mere pure guitar og ikke overprodusert keyboard med trommesampler fra 80tallet...

og hvor i svarte er HEAL YOU? OO
heldigvis savet jeg mp3ene fra urørt. Men lykke til på spotify altså.

ikke meninga å være negativ altså.. var ment som kontruktiv kritikk. og litt personelig preferanse.
Hva er din rolle i bandet?

DIGGER SANGENE!
Trådstarter
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
FETT!
i approve.
Vis hele sitatet...
Nice!

Sitat av Posyyy Vis innlegg
Hva gjorde du for å komme på Spotify? Og tjener du noe på at folk lytter på albumet? Isåfall, hvordan fungerer dette systemet og hvor mye tjener du?
Vis hele sitatet...
Sitat av StiSko Vis innlegg
Kule sanger. Får du noe for å ha musikken ute på Spotify? Hvis ja, hvor mye?
Har jeg alltid lurt på.

Cheers!
Vis hele sitatet...
For å komme på Spotify registrerte jeg meg og lastet opp albumet til denne siden: http://www.tunecore.com/ De tar rundt 60 dollar for å distribuere musikken din til Spotify, iTunes og en rekke andre mp3 butikker. For å være helt ærlig så har jeg ikke peiling hva eller om jeg får betalt av Spotify.. det vil jo vise seg når første betaling kommer (hvis den kommer), men tror ikke jeg kan forvente lottogevinster ifølge det jeg har lest om betaling for plays på spotify.. men.. reklameeffekten man KAN få av å ha låtene på Spotify er vel mer eller mindre priceless, så får jeg satse på å hente inn noen kroner ved salg av låtene på iTunes eller andre mp3 butikker.

Sitat av Posyyy Vis innlegg
Forresten, dette er kanonbra.
Vis hele sitatet...
Takk!

Sitat av Phenobix Vis innlegg
Trengte noe ny musikk å høre på, og dette passet midt i blinken. Tusen takk.
Vis hele sitatet...
Sweet!

Sitat av Trondvn Vis innlegg
Konge! Ventet på den skulle komme opp! Bra stoff! Stå på Videre!

EDIT; Må og legge til at Tonight er fav sangen min!
Vis hele sitatet...
Takker og bukker!

Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Konge! Dette har vi ventet på!
Jeg har konstant hørt på Tonight, Zombieland og I love you i flere uker nå, så dette var på tide.
Knall album, har starret alle låter, og skal opprette iTunes bruker bare for å kjøpe det
Cheers, dette skal feires!
Vis hele sitatet...
Hehehe! dette har jeg også ventet på! Sitter og tripper på stolen som et koffeinvrak nå, og guuud så godt det var å se albumet på Spotify! Nå begynner promoteringen for alvor for min del! og tusen hjertelig takk for støtten Deadlock!

Sitat av bjakolle Vis innlegg
synes faktisk demoene du hadde var bedre. Der var det mere pure guitar og ikke overprodusert keyboard med trommesampler fra 80tallet...

og hvor i svarte er HEAL YOU? OO
heldigvis savet jeg mp3ene fra urørt. Men lykke til på spotify altså.
Vis hele sitatet...
Du har rett.. demoen var mindre produsert, og Heal You kommer mest sannsynlig på neste album i ny versjon.. det gamle opptaket nådde ikke helt opp lydmessig til å bli med på dette albumet, så den får bare vente. Kan jo bli en fin sang å ha med på album 2 uansett.. i forbedret utgave.. ikke blåse av alt kruttet og på første plata
dette var jo dritbra stå på!
Trådstarter
Sitat av Awarize Vis innlegg
Hva er din rolle i bandet?

DIGGER SANGENE!
Vis hele sitatet...
Min rolle er å lage melodi og tekst, gjøre opptak av instrumenter og vokaler, mikse, mastre, og spre låtene på nett

Dette er egentlig bare et enmannsprosjekt enn så lenge, men litt av tanken med å gi låtene ut under navnet "Mad Sky" er at det klinger enormt mye bedre enn navnet mitt som er "Mads Kymre", hvertfall i utlandet.. også har jeg muligheten til å danne et band under navnet Mad Sky i framtiden hvis jeg ønsker det.

Sitat av nemo90 Vis innlegg
dette var jo dritbra stå på!
Vis hele sitatet...
Takker og bukker!
Konge! Må virkelig si jeg likte "Sweet Lies" stemmen passet meget godt inn der.
Trådstarter
Sitat av maling123 Vis innlegg
Konge! Må virkelig si jeg likte "Sweet Lies" stemmen passet meget godt inn der.
Vis hele sitatet...
hehe takk takk! Sintmusikk er utrolig morsomt, men slitsomt for stemmen
Shady Banana
Quix's Avatar
Er bare en ting jeg lurer på. I Zombieland, i refrenget, hvorfor bryter han å synge med vanlig stemme og skifter til ''growling'' i et eller to ord?
Trådstarter
Sitat av Powlair Vis innlegg
Er bare en ting jeg lurer på. I Zombieland, i refrenget, hvorfor bryter han å synge med vanlig stemme og skifter til ''growling'' i et eller to ord?
Vis hele sitatet...
hehe kanskje jeg var sint akkurat i det partiet? nei.. det er vel en mektig trommeovergang akkurat før den growlinga, så det føltes bare naturlig å legge ekstra trykk der... det var iallefall veldig morsomt å synge låta live for 6-7 år siden da jeg spilte i band.. husker jeg mistet stemmen under Zombieland på en av de første konsertene den ble framført.. helt grusomt!
I am addicted! Hørt på albumet siden jeg skrev sist innlegg
Trådstarter
Sitat av Posyyy Vis innlegg
I am addicted! Hørt på albumet siden jeg skrev sist innlegg
Vis hele sitatet...
Det lover bra takker og bukker!
Du har en ny fan.

Jeg skal anbefale deg til alle jeg kjenner, dette var imponerende til å være et enmannsprosjekt uten plateselskap.

Tenker jeg hører deg på radio'n snart.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Du har en ny fan.

Jeg skal anbefale deg til alle jeg kjenner, dette var imponerende til å være et enmannsprosjekt uten plateselskap.

Tenker jeg hører deg på radio'n snart.
Vis hele sitatet...
Appropo radio! kjenner faktisk en som jobber i nrk, loong shot I know, men kan jo alltids høre hva han kan gjøre. Vet at p3 bruker å sende mye musikk fra Urørt, så kanskje de er intr. i å sende noe som dette? kan høre med han neste gang jeg prater med han
Liker det jeg hører. Er du litt inspirert av HIM? I Love You minner meg litt om HIM's Killing Loneliness.
Sitat av Posyyy Vis innlegg
Appropo radio! kjenner faktisk en som jobber i nrk, loong shot I know, men kan jo alltids høre hva han kan gjøre. Vet at p3 bruker å sende mye musikk fra Urørt, så kanskje de er intr. i å sende noe som dette? kan høre med han neste gang jeg prater med han
Vis hele sitatet...
Gi ham en link til tråden, dette er musikk som kan måle seg med mye av den beste musikken på urørt i samme sjanger.

Har du forresten lagt ut noe på urørt, GoodGod?
Sist endret av Turbolego; 31. januar 2011 kl. 20:58.
Likte musikken! Har lagret playlisten, så kan vel si at du har fått meg som fan

Dere som lurer på hvor mye man tjener på Spotify, sjekk ut denne saken fra Dagbladet:
http://www.dagbladet.no/2009/08/11/k...n/emi/7607953/

Eller se dette sitatet fra Wikipedia: "Norwegian newspaper Dagbladet recently reported that record label Junior Racing had only earned NOK 19 ($3.00 USD) after their artists had been streamed over 55,100 times"

Så man blir nok ikke akkurat rik av dette..
Tittelen minner meg om en film jeg har stående i hyllen

Men ellers må jeg få si at jeg musikken falt i smak. Om dere fortsetter på dette nivået og klarer et album til, så er det nok ikke helt umulig om dere blir kontaktet...

Mens dere i farten, hvorfor ikke få opp en side på nettet for å promotere dere litt mer?

Men keep up the good work.
Grattis!

Forresten, kom til å tenke over det nå, var det med vilje at mad sky og mads kymre tilfeldighvis består av de samme seks første bokstavene?

Sitat av dEATHWALKEr Vis innlegg

Men ellers må jeg få si at jeg musikken falt i smak. Om dere fortsetter på dette nivået og klarer et album til, så er det nok ikke helt umulig om dere blir kontaktet...

Mens dere i farten, hvorfor ikke få opp en side på nettet for å promotere dere litt mer?
Vis hele sitatet...
Psst: Det er bare én person, ikke et band
Sist endret av olli408; 31. januar 2011 kl. 21:33.
Fett! Må si at dette er utrolig bra til å bare være et enmannsprosjekt. Lykke til videre!
helt sjef! har du noe hjemmeside, fanside på fb etc??
Sitat av Bavar Vis innlegg
helt sjef! har du noe hjemmeside, fanside på fb etc??
Vis hele sitatet...
http://www.facebook.com/MadSkyMusic
Part time ninja
locked65's Avatar
Elsker det jeg hører !
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Du har en ny fan.

Jeg skal anbefale deg til alle jeg kjenner, dette var imponerende til å være et enmannsprosjekt uten plateselskap.

Tenker jeg hører deg på radio'n snart.
Vis hele sitatet...
Takk takk! Sendte faktisk låta "I Love You" til et par radiostasjoner i forrige uke.. har enda ikke fått noen tilbakemelding så enten havna den rett i søpla eller så er det vel stor pågang.

Sitat av Posyyy Vis innlegg
Appropo radio! kjenner faktisk en som jobber i nrk, loong shot I know, men kan jo alltids høre hva han kan gjøre. Vet at p3 bruker å sende mye musikk fra Urørt, så kanskje de er intr. i å sende noe som dette? kan høre med han neste gang jeg prater med han
Vis hele sitatet...
Alt av hjelp taes imot med åpne armer!

Sitat av etsi Vis innlegg
Liker det jeg hører. Er du litt inspirert av HIM? I Love You minner meg litt om HIM's Killing Loneliness.
Vis hele sitatet...
Hadde en periode for noen år siden der jeg hørte en del på Him, så er vel ikke utenkelig at de også har vært med på å inspirere

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Gi ham en link til tråden, dette er musikk som kan måle seg med mye av den beste musikken på urørt i samme sjanger.

Har du forresten lagt ut noe på urørt, GoodGod?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en mengde låter på urørt, men ettersom jeg nå gir ut album med salg av låtene via nettet så har jeg fjernet alt derfra.. alt utenom ei coverlåt av Knutsen og Ludvigsen som fortsatt er mulig å laste ned og som ikke er på albumet. Denne låta ligger under navnet "Mads Kymre" og ikke "Mad Sky"

Sitat av Mandokir Vis innlegg
Likte musikken! Har lagret playlisten, så kan vel si at du har fått meg som fan

Dere som lurer på hvor mye man tjener på Spotify, sjekk ut denne saken fra Dagbladet:
http://www.dagbladet.no/2009/08/11/k...n/emi/7607953/

Eller se dette sitatet fra Wikipedia: "Norwegian newspaper Dagbladet recently reported that record label Junior Racing had only earned NOK 19 ($3.00 USD) after their artists had been streamed over 55,100 times"

Så man blir nok ikke akkurat rik av dette..
Vis hele sitatet...
Hehehe det lover ikke bra for norske artister nei.. for min del handler det ikke om å tjene penger men å nå ut til så mange som mulig. Spotify er helt genialt sammen med facebook promoteringsmessig, men kan samtidig skjønne at plateselskap river seg i håret når de får 19 kr. utbetalt for 55 000 plays...

Sitat av dEATHWALKEr Vis innlegg
Tittelen minner meg om en film jeg har stående i hyllen

Men ellers må jeg få si at jeg musikken falt i smak. Om dere fortsetter på dette nivået og klarer et album til, så er det nok ikke helt umulig om dere blir kontaktet...

Mens dere i farten, hvorfor ikke få opp en side på nettet for å promotere dere litt mer?

Men keep up the good work.
Vis hele sitatet...
Tittelen er nok hentet direkte fra filmen du har stående i hyllen din! Var vel 11 år da The Crow kom ut i 1994, men så den nok ikke før et par år senere, likevel satte den sine spor, og heldigvis mer enn T2.. ellers er det vel en viss fare for at albumet hadde blitt kalt "Hasta la vista".

Har en nettside som mest er til for å route folk videre: http://www.madskymusic.com

Har planer om å få mer inn på den senere, men enn så lenge funker myspace vel så bra som hjemmeside, og.. olli408 har rett.. dette er bare et enmannsprosjekt enn så lenge

Sitat av olli408 Vis innlegg
Grattis!

Forresten, kom til å tenke over det nå, var det med vilje at mad sky og mads kymre tilfeldighvis består av de samme seks første bokstavene?



Psst: Det er bare én person, ikke et band
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke heeeeelt tilfeldig nei hvis du ser inne på facebookpagen så har jeg skrevet at medlemmene i Mad Sky er: Mad Sky & Mr. E...

Sitat av potetgull0 Vis innlegg
Fett! Må si at dette er utrolig bra til å bare være et enmannsprosjekt. Lykke til videre!
Vis hele sitatet...
Takker og bukker!
Trådstarter
Sitat av Bavar Vis innlegg
helt sjef! har du noe hjemmeside, fanside på fb etc??
Vis hele sitatet...
http://www.madskymusic.com

Der finner du alt av snarveier til forskjellige samfunn, streaminger og salg av albumet

Sitat av locked65 Vis innlegg
Elsker det jeg hører !
Vis hele sitatet...
Elsker det jeg leser!
Damn. Jeg satte på albumet istad for å bare høre på et par låter. Plutselig ble jeg opptatt av overgangene i premier league, før jeg 7-8 låter senere plutselig oppdaga at jeg fortsatt satt og digga musikken. Dritbra! Skikkelig imponert, og motiverende at det er mulig å lage høy kvalitet med begrensa ressurser!
Dette er langt utenfor min musikksmak, men elsker det på grunn av at det høres så ekte og at noen (du) har lagt sjela si i det. Er helt fantastisk at du har fått til dette alene, ønsker deg lykke til videre
Fett sang, kommer til å bruke en av sangene dine i en snownboard film vi skal spille inn i 2011/2012 hvis det er greit?
Opprett en side på fjesboken da, så skal jeg invitere alle mine venner Dette kan virkelig slå bra an hvis flere får høre om deg!
Sitat av downing Vis innlegg
Damn. Jeg satte på albumet istad for å bare høre på et par låter. Plutselig ble jeg opptatt av overgangene i premier league, før jeg 7-8 låter senere plutselig oppdaga at jeg fortsatt satt og digga musikken. Dritbra! Skikkelig imponert, og motiverende at det er mulig å lage høy kvalitet med begrensa ressurser!
Vis hele sitatet...
Hehe takker og bukker! Trenger ikke all verden til utstyr for å få grei lyd nei.. kommer veldig langt med eq og effekter i musikkprogrammet man jobber i! Låta "Tonight" var tatt opp med en kassegitar og en studiomic... that's it

Sitat av Blåtann Vis innlegg
Dette er langt utenfor min musikksmak, men elsker det på grunn av at det høres så ekte og at noen (du) har lagt sjela si i det. Er helt fantastisk at du har fått til dette alene, ønsker deg lykke til videre
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig takk, og morsomt å høre!

Sitat av Kladden Vis innlegg
Fett sang, kommer til å bruke en av sangene dine i en snownboard film vi skal spille inn i 2011/2012 hvis det er greit?
Vis hele sitatet...
Bruk i vei! og jeg vil gjerne se resultatet når filmen er ferdig.. du når meg på
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Opprett en side på fjesboken da, så skal jeg invitere alle mine venner Dette kan virkelig slå bra an hvis flere får høre om deg!
Vis hele sitatet...
http://www.facebook.com/MadSkyMusic

Det er bare å innvitere i vei! Setter ENORMT stor pris på denne type hjelp!
Utrolig, har delt albumet på fb! knallbra saker!
Wow, imponert! Hører på "I Love You" hele tiden. Du har en drit bra stemme og utrolig fengende musikk! Kan jeg spørre hvordan du lager musikken? Bruker du et program typ Cubebase og et midi-keyboard og spiller inn de forskjellige lydene og instrumentene der, eller bruker du virkelige instrumenter?
Wow, bare wow. Dette er nok noe det beste jeg har hørt her på bruket værtfall. Kommer til å dele dette albume med venner å bekjente.

Stå på videre, gleder meg til å høre mer fra deg.
Jeg har hørt på Tonight på loop et par ganger nå og blir bare mer og mer glad i den.

Holder på å sende link til nesten alle jeg kjenner for å promotere dette, fordi det er så bra
Det er ikke ofte man finner såpass mange gode og fengende låter på ett og samme album. Dette falt i min smak
Likte "Zombieland" veldig !
Ligte veldig bra denneThe Rainbow Connection
Veit ikkej kvifor, men den e heilt klart min stil.