Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1702
I fare for å stjele en annens tråd, så oppretter jeg en ny en. Prøvd å søke igjennom forumet,men ikke funnet noen tråder som har mitt bruksområde.
Jeg trenger ny pc umiddelbart. Min tidligere har streiket, etter drøyt 5-6 år.

Bruksområde
- Photoshop
- MixMeister/Adobe Audition
- Dreamweaver
- Film
Vis hele sitatet...
Spiller minimalt. Da er det i såfall Football Manager som gjelder,
så trenger ikke et skjermkort som klarer det nyeste GTA på max.

Budsjett
4000-4500,-
Vis hele sitatet...
Er student,så kan ikke gå for det dyreste,dessverre.
Så er dette realistisk?

Jeg trenger
Jeg har ikke så mye peiling, er dere som er expertene.
- På forhånd takk
Her har jeg satt opp en grei PC med en AMD firekjerne CPU som kan overklokkes et stykke med kjøleren jeg har lagt til.
http://prisguide.hardware.no/vis_han...ggon_id=103543
Jeg ville gått for et oppsett med Intel-prosessor og strømforsyning. Strømforsyning kan være praktisk av og til.
På "jeg trenger" står ikke strømforsyning.
Strømforsyningen jeg har pr i dag er på 400w, vil det holde for det oppsettet? En annen ting jeg tenkte på, er harddiskene mine, er de kompatible med et nytt hovedkort?
Sist endret av cbwollestad; 29. august 2009 kl. 19:11.
Hardisker har jo INGENTING å gjøre med en skjermkort da :P
Har jeg tolket spørsmålet ditt feil eller spurte du nettop om harddiskene dine er kompitable med ett nytt sjermkort? I så fall så er de nok det siden sjermkort og harddisker generelt har lite med hverandre og gjøre.
Hehe, gikk litt fort i svingene. HK selvfølgelig. Det er vel mest sansynlig IDE-disker jeg sitter med nå.
Hvis du kjøper et nytt HK, så passer ikke IDE diskene dine. Det nye nå er SATA, men hvis du bare skal hente data fra de, finnes det IDE <==> SATA convertere.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Hvis du kjøper et nytt HK, så passer ikke IDE diskene dine. Det nye nå er SATA, men hvis du bare skal hente data fra de, finnes det IDE <==> SATA convertere.
Vis hele sitatet...
Noen har fortsatt IDE tilkoblinger beregnet for CD/DVD-ROM som du fint kan bruke til harddiskene dine.
Sist endret av plohg; 29. august 2009 kl. 19:32.
Takker kjempemye for alle tilbakemeldingene folkens!
Har samlet sammen forslagene til folk og lurte på hvor jeg får mest for pengene?

Mitt oppsett:
Andres forslag:
Det er vel nærliggende å tro at jo mer jeg betaler jo mer får jeg for pengene,eller?
Er nå klar til å bestille ny pc
vet det er litt på siden av hva du spør etter.
men jeg kjøpte en mac mini for den prisen.
Er stor fornøyd og den fungerer utmerket til det overnevnte
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
vet det er litt på siden av hva du spør etter.
men jeg kjøpte en mac mini for den prisen.
Er stor fornøyd og den fungerer utmerket til det overnevnte
Vis hele sitatet...
Må ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt på den løsningen, så det blir nok den gode gamle løsningen

Så tror jeg bestiller nå i kveld, om ingen andre har noen innvendinger?
hva bestiller du?
Sitat av mikkello Vis innlegg
hva bestiller du?
Vis hele sitatet...
Skal vi se her, har fått veldig mange tips

Alt 1

http://prisguide.hardware.no/vis_han...ggon_id=101230
Sum 3543,-


Alt 2

http://prisguide.hardware.no/vis_han...ggon_id=103607
Sum 4177,-



Alt 3
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200
Sum 3495,-

Da blir det bestilling i kveld!


Vis hele sitatet...

Vis hele sitatet...

Vis hele sitatet...


Hvilket alternativ legger jeg i handlekurven?
Sist endret av cbwollestad; 30. august 2009 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville gått for alternativ fire, ettersom alle disse delene er på lager (noe som alternativ 1 og 3 ikke er).
Alternativ 2 baserer seg på vare fra flere steder, noe som kan være kjipt om en av dem sender delene senere enn den andre.

Komplett har alltid vært min favoritt; på grunn av grei pris, rask levering og bra service!
Ser faktisk ut som om det blir alternativ 1.