Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2895
Jeg og fruen har nettopp leid oss leilighet.
Vi har tv som står i hennes fars navn.
Men skal gå til innkjøp av TV-abonnement fra Altibox.

Kan jeg da få han til å stå med sitt navn i det abonnementet slik at jeg slipper NRK-lisensen?

Leiligheten vil jo stå i mitt navn.
Jeg "solgte" tv'n min til stefaren et par ganger. Selv om jeg har grunnpakke + fotball fra Get ble dette aldri rapportert inn. Mulig det er strammet inn det siste året, det vet jeg ikke da jeg selv meldte i fra til NRK om at jeg hadde fått meg tv.
Tror dere fort blir "tatt" da de gjerne oppsøker alle som ikke betaler. Står vel ikke svigefaren sitt navn på døra ?
Åpner du døra og de ser / hører tv'n så sender de lisenskrav.
Skal ikke være noe problem å ikke bli "tatt" er jo bare å høre hvem det er som står utenfor før man åpner. Og man har jo rett til å nekte dem å komme inn.
Trådstarter
46 0
Vet de kan finne på å oppsøke men de klarer ikke å se noen tv uansett.

Står jo friedland på ringeklokken, haha.

Men slik jeg har forstått får man aldri noen bot.
Tror man bare risikere å måtte betale lisens.
Et sted jeg leide forsøkte lisenskontrolløren å gå rett inn i leiligheten, dvs forsøkte å åpne døren uten å ringe på.
Der jeg bor nå møtte jeg på lisenskontrollør for et par dager siden ved postkassene hvor han sjekket navn på egen liste.
Sitat av NaoRR Vis innlegg
Står jo friedland på ringeklokken, haha.
Vis hele sitatet...
4 stk i Norge heter Friedland, ifølge SSB.

Bare nevner det.
Sitat av Freddie Freak Vis innlegg
4 stk i Norge heter Friedland, ifølge SSB.

Bare nevner det.
Vis hele sitatet...
Friedland er nemlig en av verdens mest anerkjente produsenter av ringeklokker.

Bare nevner det.
Sitat av NaoRR Vis innlegg
Men slik jeg har forstått får man aldri noen bot.
Vis hele sitatet...
Kjenner flere som har blitt utsatt for granske grov vold etter å ha forsøkt å unngå å betale tv-lisens. Anmeldelsen har blitt henlagt umiddelbart hver eneste gang.

Det NRK ikke får ut av deg i form av penger vil bli krevd inn med ren lidelse som eneste gyldige valuta.
Sist endret av Marlboro666; 7. juni 2018 kl. 17:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Kjenner flere som har blitt utsatt for granske grov vold etter å ha forsøkt å unngå å betale tv-lisens. Anmeldelsen har blitt henlagt umiddelbart hver eneste gang.

Det NRK ikke får ut av deg i form av penger vil bli krevd inn med ren lidelse som eneste gyldige valuta.
Vis hele sitatet...
Utsatt for grov vold av NRK fordi de ikke vil betale lisens? Den var god...


Kjøp av abonnement fører automatisk til nrk-lisens. Det samme gjør kjøp av TV.
Kommer det en idiot på døra slipper du han selvsagt ikke inn, det sier seg selv.

Å slippe lisens er enkelt. Få noen som allerede har lisens til å kjøpe TVen for deg/oppgi falsk navn/kjøp fra privatperson.
Som abonnment bruker jeg slike kort du stikker rett inn i TVen. Du får disse kortene til en billig penge, da de er ment for hvis man har flere TVer i huset eller på hytta. Du mp også ha en antenne.

Hilsen en som aldri har betalt lisens.

Man kan f.eks. være 5 personer som går sammen om det. Slik er det kun én av dere som får krav om nrk lisens samt abonnementet blir latterlig billig delt på 5.
Sist endret av pkk1990; 7. juni 2018 kl. 18:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Friedland er nemlig en av verdens mest anerkjente produsenter av ringeklokker.

Bare nevner det.
Vis hele sitatet...
Haha! Zing!
Hør med foreldre svigerforeldre se har mulighet til å bestille en dekoder ned kort til, har tv på hyttene, hjemme og hos svigers, Canada digital sitt alle rom abo, het det da jeg bestilte.
Syntes egentlig du begynner i feil ende.
I forhold til tven så vil den uavhengig av hvem som eier den gi deg lisens så lenge den er i din bolig. Alternativet da er å plombere den med fks www.slipplisens.no

Når det gjelder abonnementet så hadde jeg aldri opprettet et nytt overhodet. Det du heller gjør er å ringe din svigerfar eller andre med altibox, get, viasat etc og få deres login på appen. Da kan dere gratis benytte deres abonnement å se kanaler hos dere med en smart tv, apple tv, android tv eller lignende. Absolutt ingen mening for dere å opprette et nytt abonnement.
Kjenner også flere jeg som gjør det slik ved å spleise på et abonnement og begge bruker det da. Eventuelt at en kompis betale netflix, den andre viaplay og så har de hverandres passord
Men hadde uansett plombert tven, så slipper du å være bekymret for "gjester"