Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1373
Jeg er keen på ny TV. Trenger ikke å kjøpe den billigste jeg finner men det er fristende når jeg ser tilbud som dette.

Har ikke veldig høye krav til TVen og størrelse (55 tommer) er egentlig det viktigste. Brukes nesten bare til streaming til chromecast og PS4 med sønnen min. Smart-tv er helt uinteressant for meg.

Hva får jeg hvis jeg betaler for eksempel 10.000,- for en TV istedenfor nesten 5 som den i lenken koster?

Skjønner at bildekvaliteten vil være bedre men er det veldig stor forskjell?
Du kan få bedre bildekvalitet, mere hz(vil gi et godt merkbart mye jevnere og glattere bilde), ms (responstid på hvor fort bildet oppdateres, hz er typ det samme), bedre lyd om du ikke bruker noe annet en standard på TV.
Om du har pengene og muligheten så ville jeg sett etter større skjerm. Er ganske stor forskjell på å spille på 55" mot feks en på 65". Samme på film og serier. Legger du ned 10+ på TV så vil du nok finne bra 65" med 4K og HDR. Kanskje ikke akkurat idag men når det er kampanjer og salg så er det alltid et utvalg 65" av bra kvalitet til rundt 10.

Du finner kanskje også 75" til 15K.

Husk at når det kommer til hz så er det mye juks og bedrag. Der mange kappes om å opplyse høyest mulig hz. Flere annonseres med 1000 hz oppdateringsfrekvens. Men når du ser på tallene bak så er det gjerne 100 el 200 hz som interpoleres eller behandles digitalt.
Sist endret av random67489; 12. juni 2018 kl. 17:41.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Husk at når det kommer til hz så er det mye juks og bedrag. Der mange kappes om å opplyse høyest mulig hz. Flere annonseres med 1000 hz oppdateringsfrekvens. Men når du ser på tallene bak så er det gjerne 100 el 200 hz som interpoleres eller behandles digitalt.
Vis hele sitatet...
True. Men om man skal bruke en tv til spilling og det er over 50”, er det viktig og ha en god del hz så ikke spillet og bildene skal henge etter.
Tar heller 200 ekte hz enn "1000 jukse hz". Da de siste kan være interpolert fra 100 hz eller ennå verre 50 hz. Og resultatet kan bli etterslep og spesielt på sport, spill og raske panoreringer merker man dette.
Sist endret av random67489; 12. juni 2018 kl. 17:53.