Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3612
så, jeg formaterte pcene pga at den tullet en periode.. uansett til saken: Når jeg spiller online spill som WoW (World of Warcraft) så slår pcen seg av etter en stund, idag har de skjedd hele 3 ganger på en dag å dette skjedde ikke før jeg formaterte pcen... jeg har alle nye drivere oppdragert, leste at de kunne være PSuen som begynner å svikte? pcen er trosalt 4,5 år gammel, bytta skjermkort ifjor til Nvidia geforce gtx 960 å fikk beskjed fra Dell at PSuen skulle klare dette.

Tok også nettopp en temperatur test av Prossesoren mens jeg spillte å da var den som regel gjennomsnittlig stabil fra 50-66 grader. Så tok jeg stresstest på maskinen da gikk temperaturen max til 83 grader, men gikk delvis ned og opp men dette hva selvsagt på stress testen..

hva tenker dere? er de PSuen som begynner å svikte? eller er det prossesor? kan foresten fortelle at jeg har ikke spretta PCen på en stund for å fjerne (mulig) støv inni kabinettet
Du må nesten komme med opplysninger om PCens innmat for at vi skal kunne hjelpe deg her.
Windows 10? Skru av slik at pc’n ikke kan oppdatere seg & skru seg av automatisk. Voilà, finitos.
Slår pcen seg av momentant, eller ser du windows sin avslutning («avslutter...»)?
Om d går i svart; kortslutning av strømforsyning?
HectorX's Avatar
Trådstarter
de e akoratt som Pcen restarte seg, men avslutte me en gang uten at den der (avslutter..) kommer frem, når pcen starte av seg selv igjen rett etter den har slått seg av så kommer de frem at (systemet ble ikke slått av skikkelig osv) men på selve kabinettet så slår ikke lysene seg av viss dere fatter :P

her har dere innholde på Pcen

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Home Premium edition (64 bit) SP 1
CPU : Intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU @ 3.40 GHz
Minne: 8GB installert av 16GB
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 960
Sist endret av HectorX; 19. mars 2018 kl. 18:26.
Du skriver ingenting om hvilken PSU du har, så det blir vanskelig å utelukke den, men;

Du kan prøve å stille opp max-temperatur på cpu i bios-instillingene.

Standard er ofte at den slår seg av på 90 grader, og 83 grader er ikke så langt unna hvis du har variasjon eller spikes i temperatur.

Ville kun gjort dette som en test, og hvis det viser seg at det kun er temperatur som er problemet blir løsningen å rense vifte/kjøler og kline på en ny tube med kjølepasta.
HectorX's Avatar
Trådstarter
Beklager! her! :-)
EURO 250V Power Cord
330W AC Adaptor
Sist endret av HectorX; 19. mars 2018 kl. 18:40.
psu er mitt forslag
Mitt også etter å ha fjaset med en selv ett par dager før jeg tenkte på psu

Husk reklamasjonsrett om den er < 5 år
Sist endret av rfa; 19. mars 2018 kl. 18:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Slitasje, varme og alder tatt i betraktning så skal en vel ikke helt se vekk fra det. Samtidig er det både lav kvalitet og watt.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
PSUen er synderen garantert.
Sitat av rfa Vis innlegg
Husk reklamasjonsrett om den er < 5 år
Vis hele sitatet...
Den er alltid viktig å huske på Tror det er alt for mange som bare løper ut å kjøper seg nytt uten å tenke på det.

En annen ting når det kommer til reklamasjonsrett. Vet den gjelder på enkeltkomponenter og alt det der, men hvordan er det når en datamaskin selges hel og en bytter ut deler, her så er det i alle fall ett skjermkort som er byttet. Det kan jo gjøre til at PSU blir fortere slitt? Noen som vet hvordan dette er i forhold til reklamasjonsretten?
Ville ikke regnet med å få reklamere på en 4,5år gammel generisk billig-psu på 330W, just saying.

Mest sannsynlig er det totalt strømtrekk som er problemet, ikke defekt psu.

Edirt: Vent, er dette en laptop? Greit å få med i førstepost isåfall
Sist endret av plohg; 19. mars 2018 kl. 19:40.
HectorX's Avatar
Trådstarter
Stasjoner
Med ekstern strømforsyning? Typ laptop-lader?

Alienware x51?
Sist endret av plohg; 19. mars 2018 kl. 19:48.
HectorX's Avatar
Trådstarter
Stemmer! Alienware x51 R2

høres dette ut som et bra adapter? (Dell 330 W strømadapter med European 6 fot strømledning)?

Kan foresten nevne, omtrent hver gang jeg har oppgradert drivere på PCen min, drivere til Nvidia Geforce så skjer de samme, driveren blir oppgradert men PCen slår seg av på samme måte, den restarter så kommer (Windows ble ikke avsluttet riktig) dette har skjedd hele veien før også.. bare nå skjer dette mens jeg er inne på spill også, noe de ikke gjore før.. angående de me drivere så blir driveren oppgradert når PCen slår seg på igjen men den restarte ikke på skikkelig viss der du ser (Avslutter) før den restarte.. skjermen blir bare helt svart også restarter pcen seg igjen..som sagt så bytter jeg skjermkort for et års tid siden, å før de hadde jeg en gtx 660 viss jeg ikke tar feil.. å de samme skjedde der når jeg skulle oppgradere driveren på geforce!

leser også rundt på nettet at 330watt er de eneste som passer til Alienware x51 r2? vil jeg få samme problem eller bør de gå greit? Me tanke på at PSUen ny å ikke 4,5 år gammel som den jeg har nå?...
Sist endret av HectorX; 20. mars 2018 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Dette er hvorfor man ikke kjøper en ferdig bygd fra en produsent..
HectorX's Avatar
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Dette er hvorfor man ikke kjøper en ferdig bygd fra en produsent..
Vis hele sitatet...
Ja, må si jeg har lært... men rener med viss jeg kjøper en ny PSU me samme watt så skal den funke greit me tanke på at den funka greit i starten når jeg først kjøpte PCen?
Sist endret av HectorX; 20. mars 2018 kl. 01:17.
Sitat av DrShroom Vis innlegg
Beklager! her! :-)
EURO 250V Power Cord
330W AC Adaptor
Vis hele sitatet...
Jeg må si jeg er sjokkert hvordan du i det hele tatt har kunnet bruke de komponentene med den PSU`en der :P

Du kan finne mange bra PSU der ute, du kan begynne med å se på finn.no
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cplpro Vis innlegg
Jeg må si jeg er sjokkert hvordan du i det hele tatt har kunnet bruke de komponentene med den PSU`en der :P

Du kan finne mange bra PSU der ute, du kan begynne med å se på finn.no
Vis hele sitatet...
Det er snakk om ekstern DC-PSU.

Ny PSU vil i praksis sei nytt kabinett, og antakeleg og nytt hovedkort - som igjen vil sei ny CPU og ny RAM...
HectorX's Avatar
Trådstarter
Har snakka me dell Idag, de sa de skulle sende meg ny, blir den samme PSuen bare splitter ny! Gratis også, me tanke på reklamarsjonrett! Hva tenker dere om de? Jeg spurte de på teknisk avdelingen å de sa de skulle gå fint til pcen me en slik PSu
Hvis det er en Alienware, så kan det jo være en ide å kontakte dem?
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Sitat av Jens1 Vis innlegg
En annen ting når det kommer til reklamasjonsrett. Vet den gjelder på enkeltkomponenter og alt det der, men hvordan er det når en datamaskin selges hel og en bytter ut deler, her så er det i alle fall ett skjermkort som er byttet. Det kan jo gjøre til at PSU blir fortere slitt? Noen som vet hvordan dette er i forhold til reklamasjonsretten?
Vis hele sitatet...
Da blir den solgt som en enhet, altså PC-en i seg selv dekkes av garanti. Du kan fortsatt ofte bruke garanti (hvis du f.eks. har Corsair PSU) på selve komponenten. Hvis du bytter ut en del vil du miste garantien som oftest.
Blir samme som en laptop.