Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5327
Hei alle!

Jeg står i en litt tricky situasjon og håpte at dere kunne komme med litt rådgivning.

Har kjæreste som er i Nederland og ikke får komme inn til Norge i disse Korona-tider. Hun er desverre helt alene ettersom at familien bor i et annet land, og jeg vil gjerne ha muligheten til å være sammen med henne. UDI har kommet med klart reiseråd at ingen Nordmenn skal dra ut av Norge med mindre det er strengt nødvendig, og ingen reiseforsikringer vil dekke utreise.

Samtidig er det mulig å få Schengen reiseforsikringer som dekker Nederland, og Amsterdam er generelt en hub i Europa for internasjonale flyplasser. Jeg synes UDI sitt reiseråd burde være mer spesifikt til forskjellige nasjoner ettersom at det er stor forskjell på å reise til Nederland enn til Italia.

Jeg ser derfor for meg at på tross av disse usikre tider at det vil alltid være enkelt å kunne fly tilbake til Norge fra Amsterdam, enten direkte eller via København. Karantene regler vil selvsagt gjelde når jeg kommer tilbake til Norge.

Så spørsmålet mitt er: Hva tenker dere er risikoen av å reise ut av Norge, til Nederland nå i disse tider, på tross av UDI reiseråd?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dra hvis du vil. Hadde lett dratt til amster for å bo der hos en ensom dame
Høres ut som bedre enn hytta...
Kommer vel an på hvor redd du er for smitte, du utsetter ikke noen andre for noen risiko. Det er mer trøkk i Nederland enn Norge og folk er visst generelt ikke så gode på å følge smitteråd der nede, selv om det begynner å synke inn. Men helsesystemet er oppe og går, og så vidt jeg har skjønt er det i sør det har vært tøffest. Vet ikke helt hvordan stoda er der nå, men tror de har kontroll på helsevesenet der også nå.

Jeg hadde gjort det for kjærleiken altså
Hvis flytrafikken stopper opp går det fortsatt tog i Europa. Amsterdam til Oslo er jo bare et døgn på tog. Hvis grensene er åpne da.