Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3415
Tittelen sier det.
Har brukt Airflow men må hele tiden gå til den stasjonære for å trykke "Play" på nytt i og med det er kun lov 20 minutter uten activation key. Har du ett tips til hvilket program jeg kan bruke som funker bra?
For noen år siden kombinerte jeg Plex på PC og castet til Chromecast.
Jeg bruker Chrome, med cast skrivebord funksjonen til Chromecast.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg brukte chromecast, med casting av Netflix/Prime/Plex styrt av telefonen. Nå bruker jeg bare smart-TV'n koblet rett til Plex.
Kan du utdype litt, TS? Kan hende jeg mistolket, men fikk inntrykk av at du ville streame filer fra PC over til TV/Cast. Eller var det noe annet?
Faen og jeg som trodde dette skulle være en poll om hvilket tv program du skulle søke på å få være med på casting til xD
Trådstarter
Takk for svar alle sammen. Forklarte meg litt dårlig i første post, og det er helt riktig at det er filer fra pcen som da skal castes til TV’en. Uansett så fant jeg ut at Videostream er knall til akkurat det. VLC fikk jeg ikke til å caste fra.
Hvis du skal se på nedlastede TV-serier og filmer, som gjerne kommer med gode navn på filene, så er det lite effort å sette opp Plex. Helt gratis er det også. Plex har noen krav til hvordan du skal strukturere filene, men jeg har aldri trengt å styre altfor mye med dette etter første gangs oppsett. Plex har også en app som kan aksessere ditt (og andres, om de gir deg tilgang) biblioteker, og caste dette rett til en Chromecast.

Alternativet er å bruke Chrome direkte, eller VLC. For meg fungerer det helt fint å caste fra VLC til Chromecast, men om jeg caster rett til TVen (som den støtter), så er den kjipere når det kommer til formatstøtte.