Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2150
Kom akkurat over en artikkel som påsto dette.

Så jeg har et lite dilemma, min Go to Snus er "LYFT Ice cool" som inneholder mint...

Vet noen her om effekten har noe særlig påvirkning og om jeg må slutte med denne snusen fort som fy?

Trener fast styrke og har noe lav sexlyst så denne oppdagelsen var full festbrems for min del.
what?? har jeg aldri hørt om! kan du legge ut linken her så vi andre også kan lese?
Sist endret av HectorX; 9. mai 2019 kl. 13:32.
Ingenting å tenke på. Såkalt broscience
Javel, kan du øke den med lakris da eller?
Hvor mye mint tror du egentlig du får i deg av den snusen? (Og så det vel heller mentol, ikke mynte i den regner jeg med)
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
anis, lakris senker faktisk testo
Trådstarter
27 2
Sitat av HectorX Vis innlegg
what?? har jeg aldri hørt om! kan du legge ut linken her så vi andre også kan lese?
Vis hele sitatet...
Fant ikke ut orginalen da jeg kom over en link på reddit.
Men her er en viss man googler: https://anabolicmen.com/foods-that-d...-testosterone/

Sitat av zerto Vis innlegg
Hvor mye mint tror du egentlig du får i deg av den snusen? (Og så det vel heller mentol, ikke mynte i den regner jeg med)
Vis hele sitatet...
Aner ikke hva den totale mengen er, men ettersom at jeg gjør det ekstremt fast og over tid blir det jo totalt ganske mye.
(står ekstreme mint på pakningen)
Sist endret av Cocajumba; 10. mai 2019 kl. 00:04.
Tenk hvis du hadde spist after eight, ingen testoproduksjon igjen.

Du bør heller bekymre deg for nikotinet enn smakstilsetning i form av aroma, det er snakk om mikroskopiske mengder.

Nikotinet vil senke testoproduksjon og i tilegg ha flere negative effekter ved styrketrening der redusert oksygenopptak er den største.
Sist endret av bullshit..; 10. mai 2019 kl. 00:24.
Trådstarter
27 2
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Tenk hvis du hadde spist after eight, ingen testoproduksjon igjen.

Du bør heller bekymre deg for nikotinet enn smakstilsetning i form av aroma, det er snakk om mikroskopiske mengder.

Nikotinet vil senke testoproduksjon og i tilegg ha flere negative effekter ved styrketrening der redusert oksygenopptak er den største.
Vis hele sitatet...
Men Mint er lett og slutte med, det er ikke nikotin.
Her er forskningsartikkelen som jeg antar er utgangspunktet for artikkelen du har lest. Fant ingen andre artikler eller publikasjoner som handlet om mynte og testosteron hos menn.

Artikkelen er etter min mening meget svak, og sier lite om hvordan eksperimentet faktisk er gjennomført eller om det kan ha noen innvirkning på mennesker. Over hvor lang tid varte eksperimentet, hvor mye myntete inntok rottene før de så noen effekt og hvilken mengde ville det tilsvaret hos mennesker? Helt ubesvart og ikke nevnt.

Uten at jeg er noen ekspert på mynte, så ser jeg at de har brukt Mentha Spicata (grønnmynte). Hvordan skiller den seg fra andre planter i myntefamilien? Det kan ha innvirkning på resultatet hvis denne typen har unike virkninger. Er dette en myntetype vi mennesker bruker i mat eller smakstilsetninger, eller brukes det i hovedsak andre arter av myntefsmilien?

Jeg tror nok ikke man kan komme med noen som helst konklusjon basert på denne éne artikkelen. Så snus videre, det er nok heller andre stoffer i snusen du burde bekymre deg over..
Trådstarter
27 2
Sitat av Tihi Vis innlegg
Her er forskningsartikkelen som jeg antar er utgangspunktet for artikkelen du har lest. Fant ingen andre artikler eller publikasjoner som handlet om mynte og testosteron hos menn.

Artikkelen er etter min mening meget svak, og sier lite om hvordan eksperimentet faktisk er gjennomført eller om det kan ha noen innvirkning på mennesker. Over hvor lang tid varte eksperimentet, hvor mye myntete inntok rottene før de så noen effekt og hvilken mengde ville det tilsvaret hos mennesker? Helt ubesvart og ikke nevnt.

Uten at jeg er noen ekspert på mynte, så ser jeg at de har brukt Mentha Spicata (grønnmynte). Hvordan skiller den seg fra andre planter i myntefamilien? Det kan ha innvirkning på resultatet hvis denne typen har unike virkninger. Er dette en myntetype vi mennesker bruker i mat eller smakstilsetninger, eller brukes det i hovedsak andre arter av myntefsmilien?

Jeg tror nok ikke man kan komme med noen som helst konklusjon basert på denne éne artikkelen. Så snus videre, det er nok heller andre stoffer i snusen du burde bekymre deg over..
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar!
Akkurat det med mint ville jeg ikke tenkt særlig på akkurat nå. Det kan du jo evt. gjøre noe med senere ved å kutte snus eller snuse ordinær snus uten mint.

Hva er lav sexlyst for deg? Er det at du har gått fra å ligge med dama 2-3 ganger om dagen til å knulle 2-3 dager per uke?
Da kan det jo være real life som har truffet, hverdagen etter den altoppslukende starten i et forhold. Det eneste som alltid virker på akkurat det er å skaffe nye dame. Også etter en stund må også hun veksles inn i noe nytt og spennende. And so it goes. Men noen lever jo greit på den måten også.

Eller er det mer at du generelt ikke er særlig kåt lengre, sjeldent våkner med morrabrød og sliter med å få flagget til topps? Da kan det være på sin plass å ta en tur til doktor'n å sjekke understellet og hormonnivå.

Nedsatt libido kan være somatisk el det kan være psykisk/emosjonelt. For å finne riktig løsning kan det være greit å få undersøkt statusen. Er du forresten inne i en ekstra hard treningsperiode akkurat nå som kan passe sammen med nedsatt sexlyst? Har hørt og lest at virkelig hard trening i perioder kan føre til nedsatt sexlyst.
Sist endret av random67489; 12. mai 2019 kl. 17:35.