Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1128
Driver å jakter etter masker, av åpenbare grunner.

Maskene jeg leter etter er en 3M N95 maske, eller tilsvarende som oppfyller FFP3 kravet, samt munnbind. Har søkt litt rundt, men ikke funnet noen som har det jeg vil ha på lager. Bor i Oslo, så fysiske butikker i området funker, eller via en norsk butikk som sender fra innad i Norge.

Har du tips til alternative masker eller metoder å kjøpe de på mottas også med takk.
Tror de fleste lagre har blitt donert / solgt til helsevesenet pr nå.
Noen syr jo masker selv. Så forsøke finne noen som kan sy en maske til deg om du ikke kan det selv.
Helsevesenet trenger de mer enn deg akkurat nå.
Trådstarter
8 1
Ttakk for for OT svar.

Noen andre som vet noe av interesse?
Nei, det som er er overlatt til helsevesenet, som trenger det mer enn deg akkurat nå. Du skal holde deg hjemme og ikke gå ut. Om noen vet om noe, så anbefaler jeg at de ikke gir deg link, slik at de som er i skuddlinjen får tak i det de trenger.

Hvorfor er det så viktig for deg å få tak i maske? Jobber du i helsesektoren?
Hør med kopibutikker eller malere, eller andre som kan tenkes å bruke disse maskene i det daglige. Så må du selvsagt være forberedt på at de fleste som har et lager de ikke trenger selv, nok har stilt dette til disposisjon for helsemyndighetene. Imidlertid kan du jo ha flaks i det at de skal ha ågerpris, har såpass få masker at ingen gidder bry seg, eller har masker som ikke har de nødvendige godkjenninger.