Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 48901
Sitat: Originalt skrevet av Mystikker'n
Ville man da kanskje fått sterkere effekt av å røyke Panter?en
Mentamelt: Naturlig nok.

Er virkningene og doseringen den samme som rød fluesopp?
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Sitat: Originalt skrevet av Mystikker'n
Ville man da kanskje fått sterkere effekt av å røyke Panter?en
Mentamelt: Naturlig nok.

Er virkningene og doseringen den samme som rød fluesopp?
Vis hele sitatet...
For å få samme effekt av rød fluesopp som ved panterfluesopp må du såklart dosere mindre ved bruk av panter. Jeg tipper dog at virkestoffet varierer fra sopp til sopp innenfor hver art, ergo blir det vanskelig å treffe nøyaktig hver gang.

Virkestoffet i begge artene er Muscimol, derfor vil du få samme virkning på begge.
Sist endret av VinumSabbathi; 18. juli 2010 kl. 01:41.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Leste på diskusjon.no at fluesopp er veldig farlig for lever og nyre. Men hvor mang gram før man får effekt?
Denne tråden er dedikert til fluesoppspørsmål generelt, og der vil du finne svar på spørsmålet ditt.
▼ ... over et år senere ... ▼
SORRY FOR BUMP!! Men er masse forvirringer når det gjelder sopp... Å jeg syns et emne for røyking av fluesopp er flott. Viss alt av inntaksmåter skal være samlet blir det bare tullball alt. Å det jeg lurer på angående røyking av fluesopp er; skal man røyke det røde "skinnet" utenpå soppen, eller den hvite massen inni soppen?
▼ ... flere år senere ... ▼
På tidlig 70-tall landa jeg på denne oppskriften:
Råvare: plukk soppen mens den er på sitt fineste - ta vekk stilken. Tørk hattene - ikke for varmt i steikovn med åpen dør ca. 50 grader. Knusk tørre sopphatter knuses til pulver. Herfra er det sikkert mange måter. Min måte: Varm opp melk til ca 40 grader og hell soppulveret oppi (jeg brukte pulver fra mellom 2 og 4 sopper). Storyen var at de aktive stoffene fordampet bort hvis det ble for varmt. La det stå og trekke, hell over i en tekopp gjennom et filter. Tilsett honning og annet digg og drikk ut heksebrygget. Ikke lag noen avtaler det neste døgnet. Min erfaring fra dengangen; Det kraftigste dopet jeg noensinne har testet. LSD kom nærmest, men hallisene var mer detaljerte (som kino innimellom) og energien var kraftigere. Be careful!
Sykt mye lok i denna tråden (skulle tro dere var på fluesopp alle sammen ).
Tørk fluesoppen før man lager te, så at det var fler tidligere i tråden her som muligens hadde gått glipp av dette.
Koker du te av rå fluesopp får du vel med giftstoffene. Mulig de fordamper også, men tørk soppen først for å være helt sikker.

Skulle bare føye til dette for de som evt kommer inn her og ikke gidder lese hele tråden.

Selv har jeg erfaring med å røyke hele soppen. Alt fra stilken til hele hatten. Det går fint an.
Det går også an å rulle en feit joint med fluesopp og hasj/weed - det gir en fin psykedelisk flow som booster effekten
Fluesopp smaker veldig lite, og er relativt mildt for hals og lunger (spesielt i forhold til tobakk).
Faktisk vil jeg anbefale alle å prøve det i stedenfor mekketobakk.
Selv får jeg null effekt av å røyke fluesopp.
I joint,bong. Med eller uten weed/hasj.

Men skal gjøre et nytt forsøk snart.

Best effekt fikk jeg av å lage te av flein og fluesopp. Rå combo