Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1540
Eller from Hell?

Jeg skrev inn nummeret mitt på en facebook-ad og siden det har jeg blitt oppringt 2-4 ganger om dagen fra et britisk selskap.

Jeg har svart og bedt dem registrere ned at jeg ikke vil snakke med dem. Jeg har sendt mail til dem.. Nada.

Hva kan jeg gjøre?
Blokker alle numrene de ringer fra på tlf. Eller ring teleoperatøren din og be de blokke nummeret
Sist endret av Alzo88; 6. desember 2019 kl. 14:03.
Snakk norsk til de.
De ringer fra forskjellige nummer hver gang. Finnes det noen måte å blackliste hele firmaet på?
Sitat av tadada Vis innlegg
De ringer fra forskjellige nummer hver gang. Finnes det noen måte å blackliste hele firmaet på?
Vis hele sitatet...
Hvor ofte er det du får legitime telefoner fra UK? Hvis svaret er aldri, så slutt å ta telefonen hvis det er et engelsk nummer.
Du kan også bytte nummer, men det blir fort mye pes.
Jeg har gjort samme tabben..Dum som et nek jeg var, registrerte jeg nummeret mitt tidlig i startfasen av denne scammen. Det er nå noen år siden, og det hender de ringer enda..Heldigvis er det sjeldnere og sjeldnere...De spør om jeg er interesert i trading osv...Bare svartelist hvert nummer, så blir det mindre og mindre telefoner.
Sitat av tadada Vis innlegg

Jeg skrev inn nummeret ....
Jeg har sendt mail til dem....
Vis hele sitatet...
Så etter at de begynte å missbruke telefonnummeret ditt gir du dem epostadressen også?

Det er en grei regel å ikke svare på nummer som ikke ser ut som noen du ønsker å prate med. Nummer fra storbritania, india og østeuropa er normalt ikke folk du kjenner...