Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5193
Godtfolk,

Jeg har hatt sosial angst siden tenårene (er 28 nå). Med masse inngrodd usikkerhet og frykt for hvordan andre oppfatter meg eller for at samtaler skal gå i stå sliter jeg veldig med å være meg selv foran andre (og faktisk med meg selv) og la ting komme naturlig når jeg snakker eller skriver. Det begynner å bli ensomt, for jeg har ingen venner jeg henger med på fritiden som jeg kan bare ha det morsomt med. Jeg har barndomsvenner, men opplever sosial angst selv med dem og vi prater sjeldent sammen. Jeg vet bare om en eneste gang i løpet av de 15 siste årene der jeg slappet helt fullstendig av med en annen person og bare var meg selv. Det var så godt at jeg fikk tårer i øynene. Desverre varte ikke det.

Jeg savner det å kunne ha ekte kontakt med et annet menneske, og rett og slett for en gangs skyld slappe av med andre og ha det morsomt.

Jeg har bestemt meg for å vie tiden min fremover til å gjøre noe med det. Styrketrening, utholdenhetstrening, meditasjon og det offentlige helsevesenet er noen av tingene jeg har begynt med. Jeg er heller ikke redd for å prøve ukonvensjonelle metoder. Etter å ha lest noen forskningsartikler om MDMA og LSD og mange, mange personlige erfaringer, bestilte jeg meg det på nettet og har tenkt å prøve. Om ikke det funker blir det i alle fall en fin opplevelse. Jeg vet hva mange mener om vanskligheter i livet og rusmidler, men jeg har en ganske stabil psyke og tar det meste med måtehold. Jeg gjør ikke dette for å slippe unna virkeligheten, det er for å gjøre den bedre. Jeg har satt meg ganske godt inn i alle farer og forholdsregler.

Først ut er MDMA. Problemet mitt, og grunnen til at jeg spør dere, er at alle anbefaler å ta det sammen med andre venner for å oppnå en terapeutisk effekt. Det virker som om den terapeutiske effekten kommer av å få en skjellsettende sosial opplevelse på stoffet sammen med andre (i de tilfellene de gjør). De få vennene jeg har er ikke interesserte (et par tør jeg heller ikke spørre). Hvor og hvordan kan jeg oppnå den samme sosiale opplevelsen, og potensielle ettereffekten, uten noen andre å ta det med? Röksopp er nu i byen, men er redd for at det skal bli kleint om jeg stikker ut, ruller for meg selv og dytter MDMA-trynet mitt oppi andres. Bør jeg bruke de forferdelige venneskillsa mine til å første finne venner som er åpne for slike ting? Jeg føler det blir litt som høna og egget...

TLDR: Hvordan kan en fyr få den beste terapeutiske effekten av MDMA mot sosial angst når han ikke har venner å ta det med?

Takk for gode råd
Sist endret av vigggo; 28. august 2015 kl. 13:27.
Noen foretrekker å rulle alene, og ha en avslappende kveld på MDMA.

Det jeg kan si er at det er kjempefint å ta det alene, men fra et medisink perspektiv kan jeg ikke uttale meg. Hvis du har noen du kan chatte med f.eks. så hjelper det selvfølgelig veldig. MDMA gir en godfølelse fysisk og mentalt, men man kan finne seg i en situasjon hvor trangen til å prate med folk blir stor.

På den andre siden kan det å ta MDMA med andre også gi en dårligere opplevelse fordi folk kan reagere forskjellig. Noen kan bli ganske intense og da kan de ødelegge litt for andre som koser seg.
Personlig synes jeg det er dritkonge å stikke ut på livet på emma.
Har ikke prøvd det så mange ganger men de gangene jeg har er de eneste gangene jeg kan huske å føle meg helt bra og kapabel til å stikke ut og ha det morro med randoms på byyn.
Trådstarter
7 0
bronsky,

Det virker som MDMA er et utrolig allsidig stoff og kan brukes til mange formål. Alt fra å bearbeide minner og tanker til å være 100% komfortabel med seg selv eller 500% komfortabel med andre. Jeg kommer nok til å prøve å ta det for meg selv, bare for å se hva som skjer med meg uten denne angsten som alltid henger over meg.

Er også en fyr med fra før en sterk empati ovenfor andre, så kan være mulig jeg blir den intense personen

kariii,

Ble litt for vått til at jeg stakk på Röyksopp, og det er ingen ting som skjer i Trondheim på en stund, så det blir muligens dette som kommer til å skje. Tar du vanlig dose (~120mg) når du skal ut på byen? Stikker du på uteplasser eller henger du bare i gata?
Det er mange møte-tråder på dette forumet, også for personer bosatt i Trondheim Hva med å lete litt irundt, for å så sende på en PM hvor du sier at du vil bli kjent med denne personen og at du vil ha noen å ta emma med. Det er også en fin start på å komme seg utenfor komfor-sonen sin, som eventuelt vil forebygge din sosiale angst med tid
Det han sa. Pluss du kan ta så små skritt du selv ønsker. Det er jo ofte noe som hjelper mot angst.


Masse lykke til
Crimea River
Alec's Avatar
Jeg trives best alene med MDMA, noen ganger er det gøy med bestekompisen min. Jeg har også sosial angst, så jeg har heller ikke mange jeg føler meg trygg rundt.


MDMA første gangen kan være veldig skremmende, ihvertfall under oppturen.
Fra ca 45 min når du merker at det kicker inn, så føles det ikke ut som at det skal stoppe og mange tror det blir for mye.
Det er en helt ny følelse og den kommer raskt!

Rett og slett overveldende god-følelse. Når du er på peaken, kanskje etter 1t 15m så vil du sitte der forbløffet og man forstår da hvorfor folk kaller det for ren magi


Jeg har skrevet et innlegg i denne tråden om hvordan jeg styrer med ting før turen:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=282336
Det lar meg slappe heeeelt av og bare nyte livet.


Det virker som du har planer om å ta MDMA første gang når du er ute, men jeg ville anbefalt deg å gjøre det hjemme første gangen, eller på en hjemmefest.
Det er ganske heftige saker første gangen du prøver

Hold deg også unna politi og vakter, da det er lett å se at du ruller.
http://bildr.no/thumb/N1pIbGFh.jpeg

Lykke til og ha det gøy
Sist endret av Alec; 29. august 2015 kl. 21:15.
Trådstarter
7 0
Wow, tusen takk for tips

Tok forleden en dag en lang, varm dusj etter en lang arbeidsuke, og fantaserte litt om hvor fantastisk dette kunne vært på MDMA sammen med en hodebunnsmassasje

Har allerede fått en PM fra en som vil bli med meg å ture, og tror jeg skal få meg til, som SoppVandrerne foreslår, å kontakte noen lokale freakere.

Fikk også PM fra en som syntes det hørtes litt shady det jeg sa med å "bestille det på nettet". Jeg kjøpte fra en skandinavisk forhandler med nesten 1000 transaksjoner og 4.99 / 5 i score, så jeg føler meg sikker på at det er ekte varer
Sist endret av vigggo; 29. august 2015 kl. 21:50.
Ta MDMA når du er uthvilt og har spist masse mat. Hør på musikk du liker og har du et kjæledyr /kån låne rt anbefaler jeg det... Alltid trippet best når hundene er med meg og evnt venner også...


Jeg tok mdma engang etter 16t jobb på 2dager å sov ikke imellom. Droppa mdma rundt 23 og jeg trippet jævli bra men super overjustert på 0.2. Etter kl 00-01 fikk jeg halliser der kompisen min begynnte å smelte ut av øyenbrynet.
Og veninna mi blei spidda gjennom fjeset med et fengselstårn alla 1800tallet. Gikk greit å forsto det var pga stoffet. Var nok også pga di er mine bestevenner å føler meg 200%trygg der.

Håper dette hjelper. Har ikke lest alle kommentarene Itilfelle du har fått disse tipsene allerede.

Trip safe eat healthy and take vitamin suppliments before the trip
Jeg vil anbefale at du tar MDMA hjemme først. Kjenn litt på den deilige rusen. Stoffet styrer deg i riktig retning, så det er helt uproblematisk å ta det alene. Det kan jo hende du får lyst til å dra ut, og da finnes det noen utesteder i Oslo (hvis du bor i nærheten) hvor du vil finne flere som er i samme tilstand som deg
Åh, misunner deg opplevelsen du har i vente!

Edit: du bør kanskje teste at det du har kjøpt er rent
Sist endret av 101391; 6. september 2015 kl. 01:45.
Jeg sliter med det motsatte av deg. Er egentlig en sosial person, men så fort jeg kjører på med emma eller sopp ønsker jeg at jeg var alene. Hater å måtte forholde meg til andre når jeg er i den tilstanden. Jeg syns det er absolutt best å henge ut forran tv'en eller pc'en med noe bra musikk og div ting jeg liker. ingen skam i å ture alene. Du kan gjøre akkurat hva du vil, høre på hva du vil, se på hva du vil, og det beste av alt; det er ingen som dømmer deg. Det er nå min mening.
Vil ikke anbefale LSD for sosial angst. Noen hippier mener at sopp og LSD er nøkkelen til alt, men slike substanser er imho ikke akkurat noe som gjør human interaction enklere.

Anbefaler at du holder deg på den forsiktige siden av doseringen med MDMA. Om du er ute etter en tur ta 100. Om du er ute etter en litt annen sinntilstand for terapeutiske årsaker ta 50-60. Om du skal ta det med en kompis og ha en skikkelig tur så ta maks 120 med justering på 60 senere. Noe mere enn dette er ikke gunstig imho. Det er dessverre mange som inntar idiotiske doser av dette stoffer.
Sist endret av Picard; 6. september 2015 kl. 16:40.
Det er i hvertfall hundre ting du kan gjøre i den euoforien. Jeg trives best på MDMA rundt venner som er likesinnende og som du har et godt forhold til, selv om jeg har tatt alene mange ganger og minst hatt det like bra
Sitat av infamous x Vis innlegg
Ta MDMA når du er uthvilt og har spist masse mat. Hør på musikk du liker og har du et kjæledyr /kån låne rt anbefaler jeg det... Alltid trippet best når hundene er med meg og evnt venner også...


Jeg tok mdma engang etter 16t jobb på 2dager å sov ikke imellom. Droppa mdma rundt 23 og jeg trippet jævli bra men super overjustert på 0.2. Etter kl 00-01 fikk jeg halliser der kompisen min begynnte å smelte ut av øyenbrynet.
Og veninna mi blei spidda gjennom fjeset med et fengselstårn alla 1800tallet. Gikk greit å forsto det var pga stoffet. Var nok også pga di er mine bestevenner å føler meg 200%trygg der.

Håper dette hjelper. Har ikke lest alle kommentarene Itilfelle du har fått disse tipsene allerede.

Trip safe eat healthy and take vitamin suppliments before the trip
Vis hele sitatet...
Hehe. Det er noen løskatter som noen ganger kommer innom for å få kos eller tigge mat. Får håpe de dukker opp

Skal sove godt og se om jeg finner noe 5-HTP for å gjenopprette serotoninnivåene etter kvelden.
Tviler på at du trenger noe 5-htp etter en gangs bruk av MDMA. Har selv slitt med depresjon og diverse, men føler alltid at dagene etter en emma tur er noen av de bedre. Den berømte afterglowen merkes godt hos meg. Så lenge man lar det gå en måneds (kanskje helst enda mer) tid mellom hver gang så skal det litt til for å kræsje
Jeg bestiller L-tryptophan og 5-htp (og C-vitamin) fra bigvits.co.uk, da kommer det fram. Fra iherb har det blitt stoppet i toll. Magnesiumsitrat i forkant hjelper mot anspent kjeve, vitamin E og C er antioksidanter så det er lurt å ta. På Rollsafe.org står det en lang liste over tilskudd som er lurt å ta, men mange av dem er ting man ikke normalt har i hus. Så om ikke annet kan du i hvert fall ta vitaminene
Sitat av 101391 Vis innlegg
Jeg vil anbefale at du tar MDMA hjemme først. Kjenn litt på den deilige rusen. Stoffet styrer deg i riktig retning, så det er helt uproblematisk å ta det alene. Det kan jo hende du får lyst til å dra ut, og da finnes det noen utesteder i Oslo (hvis du bor i nærheten) hvor du vil finne flere som er i samme tilstand som deg
Åh, misunner deg opplevelsen du har i vente!

Edit: du bør kanskje teste at det du har kjøpt er rent
Vis hele sitatet...
Bor i Trondheim, men hva heter disse stedene?

Har bestilt EZ Test for blant annet PMA/PMMA og skal prøve å få tak i et litt mer komplett kit fra DanceSafe eller SafeTest4.

Sitat av twoDamnPi Vis innlegg
Jeg bestiller L-tryptophan og 5-htp (og C-vitamin) fra bigvits.co.uk, da kommer det fram. Fra iherb har det blitt stoppet i toll. Magnesiumsitrat i forkant hjelper mot anspent kjeve, vitamin E og C er antioksidanter så det er lurt å ta. På Rollsafe.org står det en lang liste over tilskudd som er lurt å ta, men mange av dem er ting man ikke normalt har i hus. Så om ikke annet kan du i hvert fall ta vitaminene
Vis hele sitatet...
Ser at 5-HTP er kategorisert som legemiddel i Norge, ja... Får se om jeg finner magnesiumnitrat og vitaminer. Har også tyggis på handlelista om gnissing med tenner blir et problem

Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Tviler på at du trenger noe 5-htp etter en gangs bruk av MDMA. Har selv slitt med depresjon og diverse, men føler alltid at dagene etter en emma tur er noen av de bedre. Den berømte afterglowen merkes godt hos meg. Så lenge man lar det gå en måneds (kanskje helst enda mer) tid mellom hver gang så skal det litt til for å kræsje
Vis hele sitatet...
Så det er ikke individuelt hvem som vil oppleve en afterglow eller ikke?
Sist endret av vigggo; 7. september 2015 kl. 13:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Blåser litt liv i denne igjen jeg

Er i samme båt som deg Vigggo og er spent på hvordan det gikk med deg? Ble det en bra kveld alene?
Sitat av vigggo Vis innlegg
Ser at 5-HTP er kategorisert som legemiddel i Norge, ja... Får se om jeg finner magnesiumnitrat og vitaminer. Har også tyggis på handlelista om gnissing med tenner blir et problem

Så det er ikke individuelt hvem som vil oppleve en afterglow eller ikke?
Vis hele sitatet...
Ja for å blåse liv i denne - selv om svarene neppe er relevant for Vigggo nå -
1) 5-htp var bare forbudt å innføre en kort periode. Nå er det lov igjen, så lenge man bestiller innenfor EØS.

2) Tyggis er ikke nødvendigvis lurt. Hilsen en som fikk forferdelig stiv kjeve i 3 uker etter en gang. Har også en venn som måtte gjennom mange dyre og vonde tannlegebesøk fordi han fucket opp kjeven helt med en hel pakke tyggis på en gang. Bedre å bare være bevisst på å slappe av, men store doser magnesium i forkant kan også hjelpe. Pluss hjelpe på eventuelle leggkramper om natta hvis du har danset/ hoppet/ løpt for mye

3) Alle jeg har snakket med (mange) har opplevd afterglow de første 1-3 gangene. Har ikke hørt om noen som ikke har fått det, men det kan kanskje være indivituelt?
This is bat country!
gregory's Avatar
Jeg får hvertfall afterglow effekt. Varer en god uke. Føler deg bare veldig bra, alt "gløder" litt, og mer åpen for nye mennesker. Veldig fint