Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 571
Jeg leita etter noen filer jeg ikke klarte finne som torrent og etter litt om og men fikk jeg ned en .nzb fil som skulle inneholde det jeg letet etter. Jeg fant ut at jeg trengte en newsread for å laste ned, den var grei, Klibido skaffet. Men hvordan får jeg nå dette til å funke? Så vidt jeg har forstått trenger jeg en server men hvordan funker det og hvordan server burde jeg bruke?
Skal du bruke newsgroups, altså de binariesgruppene som inneholder piratvare så trenger du en komersiell server.

www.easynews.com
www.giganews.com
(det finnes flere)

Dersom du leter så finnes det også gratisservere men disse har som oftest ikke binariesgruppene, og dersom de har dem så har de bare noen få grupper, og da med så lav retention at innholdet er mere eller mindre utilgjengelig.

Det fine med newsgroups er at du slipper å dele, f.eks. på dc++ eller å seede, dette fordi du betaler for tilgangen.

Dette høres jo bra ut, men vil du gi penger til organisertkriminalitet ?