Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5622
Hei nå har Windows Vista kommet med en update som finner ut om din versjon er
"ekte vare". Jeg gikk akkurat i fella.

Hvis noen har tips til hvordan man får oppgradert den bort, skriv det her.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Reinstall og crack det før du laster den ned?. Komt en slik sjekk altså? Har ikke merket det, men den vistaen jeg kjører er fra MSDN.
Jeg prøvde å cracke på nytt (hadde en mistanke om at den nye updaten overskrev den gamle cracken). Det fungerte ikke. I skrivende stund skal jeg prøve å sette opp lokal activation server.
Helvete ja, jeg gikk i samme fella..

Om du finner en løsning, så hadde jeg vært evig takknemmelig..

Men, hvorfor fungerer det ikke, altså, jeg har jo en ekte RC1-key, burde ikke den være lovlig og fin til den utløper?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av ZyreX
Men, hvorfor fungerer det ikke, altså, jeg har jo en ekte RC1-key, burde ikke den være lovlig og fin til den utløper?
Vis hele sitatet...
¨

Den skulle ikke utløpe før i januar nei :S
hey, sitter her med samme problemet. Har hørt rykter at om man restarter pc'en kommer man ikke inn i windows lenger, kan noen bekrefte eller avbekrefte dette?
Du kommer inn i Windows igjen, men Aero Glass fungerer ikke lenger, så får du nag-screens om at Windows ikke er Genuine, samt at du får vannmerke nede ved klokka som sier det samme..

Og det er sikkert noen annen funksjonalitet som er disablet.. Men har ikke funnet det ennå.

Og keyen min skulle utløpe den 31. juni 2007, ifølge winver.exe.
Så det er med andre ord liten vits for meg å installere Windows Vista i løpet av helgen? Det er for mye mas og tjas for å få ting til å fungere ordentlig? Hva er nyeste versjon som har blitt gitt ut?
eg har lasta ned ein vista som eg ikkje har installert ennå. det er sånn at du må registrere deg innen 30 dagar, men det står 30 dagar i 100 år fordi det blir fiksa på, men kjem den til å funke?

bør eg ha ein eigen partisjon kun til vista?
kan eg risikere å miste filmar og sånn eg har på den partisjonen eg installera det på om vistaen bestemmer seg for å klikke?
osv osv osv
Har samme problem her. Hadde vært utrolig fint om noen hadde funnet løsningen. Poster den her om jeg finner den selv.
og om eg installera vista so kan eg fortsatt velge å boote opp xp der eg har alle prog installert?
Eg venter til vista eg ferdig med barnesykdommene før jeg bytter:P
har nok ikkje tenkt å kjøpe det, men eg har lyst å teste ut premium uten å bli blakk for å seie det på den måten....
det forumet blir vel ikkje so forbanna på meg om eg skrive det?
Hmm.. Jeg fikk windows genuine problemet med vista i går. I natt gikk strømmen og jeg måtte starte pc'en opp igjen. Jeg tenkte at nå kom det til å gå scheis. Startet pc'en nå, og alt var som før. Får fortsatt melding om windows genuine, men pc'en ville hvertfall starte som normalt. Rart..
Er det ikke bare til å følge denne oppskriften hvis du skal ha windows vista ultimate?

1. Install and logon Vista final (worked with the BillGates edition) with the CDkey given by BillGates.

2. Browse to Windows\System32\Licensing\pkeyconfig' folder,right-click 'pkeyconfig.xrm-ms'
Open property, click Security > Advanced > Owner > Edit > Administrators.
Click OK and close the propertes.
Then re-open properties of the file, Click Security > Advanced > Edit > select Administrators and click Edit.
Click "Full Control", Click OK and close the properties.

3. Reboot into safe mode
Replace 'pkeyconfig.xrm-ms' using the one in this package.
Go to Start > Run > type "services.msc" and find "Software Licensing". Normally this ain't running, but if it is
you need to stop it with the stop button above.

4. Goto Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Micro soft\SoftwareLicensing
Replace the tokens.dat from this package with the one there.

5. Reboot into normal mode again.
Go to Start > Help & Support > type "Activate" in the search menu. Click on the third topic "Activate Windows on this Computer"
This will start Windows Activation. You can use almost any key here, if you have gotton a Beta1/Beta2/RC1/RC2 key from Microsoft
you could bestly use this one for it. If you don't got a key, use this one: H7RPG-XDMJM-WTY9D-VYJ3C-CB3KJ


Det står nå at windows vista er aktivert osv, men vil dette vare?
Trådstarter
4 0
Denne metoden vil ikke fungere.
Bruk denne. Jeg skrev den til et annet forum og den fungerte glimrende for meg.

Solution to Windows Vista Validation update (KB929391) - READ CAREFULLY AND FOLLOW INSTRUCTIONS-

This is for all you people, like me who were foolish enough to install the KB929391 Validation Update. After at least 3 hrs of hard work I have finally come up with a valid solution to this problem. The process is quite simple, yet confusing so read carefully.

1) Make a new Windows live account, and obtain a brand new RC1 beta key, once obtained write it down on a piece of paper. (The one you used to activate Vista Ultimate is useless now)

2) Reboot your computer into SAFE MODE

3) Make sure you computer is set to "View Hidden Files" and you have "Full Administrative Access"

4) Delete the following 2 files-
C:WindowsSystem327B296FB0-376B-497e-B012-9C450E1B7327-2P-0.C7483456-A289-439d-8115-601632D005A0"
C:WindowsSystem327B296FB0-376B-497e-B012-9C450E1B7327-2P-1.C7483456-A289-439d-8115-601632D005A0"

5) Reboot your PC and log in

6) You will get a message saying something along the lines of " There has been a change to your Windows Activation Process" ( I cant remember what it exactly said but you'll see it, it will prevent you from going into your pc, unless you activate Vista or restart). It will give you the following 2 options-
i) Validate Windows online
ii) Close

If you click "Close" you will be sent back to your login
If you hit the "Validate Windows Online" thing (dont know the exact words) you will go to WGA Check and it will say " Your Version of Microsoft Windows is Not Genuine

7) Click on the top first option " Validate Windows Online" (Again, i dont remember the exact words, so dont be stupid, its the first option above "Close"

8) After clicking "Validate Windows Online" it will say "Your copy of Windows is not Genuine" and it will take back to the screen with the 2 options again-
i) Validate Windows Online
ii) Close

9) Manually restart the computer

10) This time it will say something like " There has been a change in the windows product key" ( Again don't quote me on the text, its a window that provides you with the opportunity to type in your product key, if the vista login shows up, then just login and it the product key window will appear.

11) Put your new product RC1 product key

12) There you have it, now your Windows Vista Ultimate Edition is activated again.

13) Go into your Control Panel, updates, and disable automatic updates

14) Enjoy Vista and don't TURN ON THE AUTOMATIC UPDATES, READ THEM, RESEARCH THEM, BEFORE YOU INSTALL THEM

Unfortunately Microsoft isn't giving RC1 keys anymore, but this procedure works 101% And my Windows is genuine again
ble så lei jeg for en stund siden at jeg bare kjøpte xp student versjon... Så slipper jeg å tenke på sånt =)

Men siste posten skal funke.. Har gjort det på andre pc'en min
Høres bra ut! Takk Tweek_O, men hvis man ikke lengre kan få tak i en ny RC1 key står man jo fortsatt fast, sant? Ikke mye å gjøre da..
Trådstarter
4 0
Sitat av novastar
Høres bra ut! Takk Tweek_O, men hvis man ikke lengre kan få tak i en ny RC1 key står man jo fortsatt fast, sant? Ikke mye å gjøre da..
Vis hele sitatet...
Fant en løsning på det også jeg

http://www.laboratoire-microsoft.org/n/22215/

Lykke til
Noen som har prøvd løsningen tweeko_O publiserte?
Unify hadde tydeligvis gjort det
Trådstarter
4 0
jeg har selv prøvd de 2 ganger.
De fungerer ypperlig.
tweeko_o's metode fungerer utmerket. Tusen takk!
Still klokka i BIOS før du installerer.

Jeg satte min til 31.12.2050

Det funker faktisk. Skal se om jeg finner igjen den guiden, på hvordan man gjør dette eksakt.
Brukte selv løsningen til tweeko_O nå, og den fungerte ypperlig
Prøver løsningen til Tweeko_O nå, men kommer ikke lenger enn til steg 3 (4).

Finner ikke de to filene jeg skal slette.

Hvordan setter du på "View Hidden Files"?
Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg setter på "View Hidden Files" ?

Jeg finner ikke de 2 filene jeg skal slette. (sikkert fordi de er skjult)
Min datamaskin>verktøy>mappebehandling>vis
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Skaff deg et uninstall program, og fjern det derifra. Du skal kunne få opp alle programmer og software installert på din maskin, tilogmed de fra windows, og kan fjerne dette Gjorde det selv, så det funker.
Sitat av ruslebiffen
Min datamaskin>verktøy>mappebehandling>vis
Vis hele sitatet...
Mener du "egenskaper" når du sier "verktøy"? Når jeg høyreklikker på "computer" så står det "properties" og der finner jeg ingenting om "mappebehandling", men det er kanskje ikke der jeg skal lete? (Kan være at det bare er meg som er utrolig utoldmodig og ikke gidder å lete ordentlig)

Sitat av Stickyshift
Skaff deg et uninstall program, og fjern det derifra. Du skal kunne få opp alle programmer og software installert på din maskin, tilogmed de fra windows, og kan fjerne dette Gjorde det selv, så det funker.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver det
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Glemte å nevne. Jeg bruker programet "Advanced Uninstaller", og er storfornøyd
Sitat av Stickyshift
Glemte å nevne. Jeg bruker programet "Advanced Uninstaller", og er storfornøyd
Vis hele sitatet...
Virker som et enkelt og meget bra program, men jeg klarer fortsatt ikke å finne de filene. Er det mulig å søke etter filer du vil slette?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av thomson007
Virker som et enkelt og meget bra program, men jeg klarer fortsatt ikke å finne de filene. Er det mulig å søke etter filer du vil slette?
Vis hele sitatet...
Ja, den har søkefunksjon der og, sist jeg så etter Den skal hete windows genuine et eller annet. Bare å lete litt
Sitat av Stickyshift
Ja, den har søkefunksjon der og, sist jeg så etter Den skal hete windows genuine et eller annet. Bare å lete litt
Vis hele sitatet...
Her er en screenshot over hvordan det ser ut på meg: http://img503.imageshack.us/img503/8...stallerre5.jpg

Når jeg søker der kommer det bare opp programmer jeg har installert og ikke filer som ligger på disken.

Sikker på at det er samme program?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Nå se det ut som en mer avansert version av den jeg har da men... Men jeg fikk Windows Genuine Tool opp som et valg, så tok jeg force removal. Da funket det.
Hvor har dere fått tak i Windows Vista? lastet ned, eller oppgradert rc1, rc1 er beta version eller no sånt, ikke sant?
Takker..
torsken, vi har lastet ned Windows Vista Final. Det er fullversjon, ikke noe beta-greier. Du finner det på torrent-nettverket de fleste steder.
Sitat av Stickyshift
Nå se det ut som en mer avansert version av den jeg har da men... Men jeg fikk Windows Genuine Tool opp som et valg, så tok jeg force removal. Da funket det.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg prøvd 3 forksjellige versjoner av Advanced Unintaller, men enda ikke funnet en søkefunsjon hvor jeg kan søke etter filer. Du kunne ikke sendt meg den du bruker? Eller vist meg hvor du lastet den ned fra?
Kan noen bare si enkelt hvordan man setter på "View Hidden Files" i windows vista?

Må få slettet de to filene og aktivere vista før det er for sent.

EDIT: Fant det ut, men jeg finner ikke filene
Sist endret av thomson007; 21. desember 2006 kl. 00:52.
Vær så snill, kan noen hjelpe meg med hvordan jeg finner filene:P
De ligger i system32 mappa..... Hos meg er det VWindows\System32
ok Takk skal du ha! Var ikke værre enn det nei!
Takk til tweeko_O. Det fungerte kjempefint. Ble litt skeptisk da jeg kom til pkt.8 og skulle validere online, og jeg måtte installere siste "genuine check" ettellerannet, men det virket på første forsøk.
(Nå har jeg skrudd av automatic updates)
ja, takk til Tweeko_O !

Men tenker på framtiden, hvordan skal man vite hva man ikke skal installere når man laster ned updtates? (for å beholde en genuine vista..)
Sitat av novastar
torsken, vi har lastet ned Windows Vista Final. Det er fullversjon, ikke noe beta-greier. Du finner det på torrent-nettverket de fleste steder.
Vis hele sitatet...
Okay, men hvorfor snakker folk om rc1 serialen skal ikke utløpe før januar ellns?
Cheers!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fordi RC1-serialen ikkje går ut før i januar AFAIK... Det er da Vista blir tilgjengelig for vanlige brukere, og da må folk kjøpe lisens om dei fortsatt vil bruke det.
Sitat av vidarlo
Fordi RC1-serialen ikkje går ut før i januar AFAIK... Det er da Vista blir tilgjengelig for vanlige brukere, og da må folk kjøpe lisens om dei fortsatt vil bruke det.
Vis hele sitatet...
Ok, så Vista rc1 er ikke en beta version, det var det jeg trodde, takk Vidarlo.

Edit: ps: funker dette med still bios klokka til 2099 og stil den tilbake etter du har instalert Vista jeg har lest en del om?
Sist endret av torsken; 23. desember 2006 kl. 02:22.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av torsken
Ok, så Vista rc1 er ikke en beta version, det var det jeg trodde, takk Vidarlo.
Vis hele sitatet...
RC står for Release Candidate, så det er vel hakket meir stabilt enn beta afaik, men ikkje heilt ferdig produkt.
Okay, takk.

Edit: ps: funker dette med still bios klokka til 2099 og stil den tilbake etter du har instalert Vista jeg har lest en del om?
nei torsken. det funker ikke.