Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  608 388794
Er helt sant det du siet loketrollet..er ikke vits å slenge drit om det..pga det er akuratt sånn det er:s
Skriver så det ryker av tastaturet..å føler seg best!..
Når amf er ute så ..er det ikke det samme...kutt ut dopet hvis du vil og er klar for det..men det er ikke alltid så lett heller,hvis du skjønner han donvito..det er trist..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, tenkte akkurat samme tanken Loketrollet, han hadde aldri skrevet disse lange innleggene uten nettop amfetamin.
word.. jeg er 17 og vet akkurat hvordan det der er...

"nei, jeg skal bare teste det én gang"

DEN funker ikke. gikk ett halvt år så PLOPP
en og en halv uke i strekk, til slutt gikk jeg rundt med spastiske rykninger i kroppen, og taleproblemer.. veninna mi var med meg hele tida og prøvde å få meg ned og begynte til og med å gråte, men jeg fatta det bare ikke selv

og det har skjedd med ALLE jeg kjenner som har prøvd speed "én gang"

jeg kom med vekk fra det til slutt, men jeg var nødt til å flytte til andre siden av landet for å faktisk kunne slutte helt.. ble tilbudt krystallisert metamfetamin for en uke siden.. fy faen, det har aldri kriblet sånn i kroppen.. men jeg sa NEI! HAHA

moral: ones a freak, always a freak

og

hold deg til kaffe
Sist endret av samefaen; 16. februar 2006 kl. 02:09.
Trikssssi
Trådstarter
Da takker jeg for alle svar og tilbakemeldinger!

Har, på oppfordring fra flere her inne, valgt å starte min egen blogg.
Her skal jeg kontinuerlig legge ut tekster med mine tanker, ideer, utfordringer og opplevelser.

Bloggen ligger på VG sine blogg-sider, og jeg går under nicket "thinkalot".

Kanskje det til og med vil fungere som en dagbok, som vil følge meg hele veien, frem til jeg stolt kan si at jeg er EKS-rusmisbruker.

Håper folk finner bloggen interessant. Og jeg blir alltid like takknemlig for tilbakemeldinger og kommentarer.

Velkommen til "En rusmisbrukers verden" .


Håper fortsatt at noe av det jeg sier, vil ha en forebyggende effekt for personer som sitter med spørsmål og tanker rundt amfetamin, og dets innvirkning på psyken, helsen og livet.


Mvh han som alltid henger med



DonVito
Sist endret av DonVito; 16. februar 2006 kl. 07:23.
Har lest alt du har skrevet, og er utrolig imponert. Ikke bare fortelle du om alle følelsene og problemene dine, men du forteller det på en helt utrolig måte. Bloggen du lagde syntes jeg var en god ide, og jeg kan neste love deg at folk herfra kommer til å sjekke den regelmessig (Jeg kommer hvertfall til å sjekke). Lykke til, Stå på!
Trikssssi
Trådstarter
Edit:

På bloggsidene kaller jeg meg DonVito, og bloggen heter "Ruset på livet".
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Du skriver bra og siden tråden er sticky så skal jeg titte innom bloggen din i jevne mellomrom.
Speed sliter noe sinnsykt på kroppen, det er forferdelig. Hjertet som banker dobbelt så fort som vanlig, alle timene/dagene hjernen, kroppen, øynene og alt det andre trengte søvn, all den energien du ikke har men overbeviser kroppen om att du har.

Bra de fleste jeg kjenner har lagt speed for hat.

Forstår ikke att du tørr å gå på jobb i speed form. Store pupiller, svette, giratryne, hjerne som driver å kobler ut fordi du har vert våken i 4-5 dager i strekk.

Lykke til.
z10an: Når man er avhengig av amfetamin, trenger man gjerne det for å kunne fungere "normalt", og de fleste er flinke til å skjule symptonene man får ved bruk.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av DarkStaar
z10an: Når man er avhengig av amfetamin, trenger man gjerne det for å kunne fungere "normalt", og de fleste er flinke til å skjule symptonene man får ved bruk.
Vis hele sitatet...
De symptoMene jeg tenker på er kattepiss-svette lukten som kommer på en nedtur.
De pupillene man får.
Og utkoblingen som forekommer etter 4-5 døgn.

Igrunn er tilstanden så lik normal som du kan få det i forhold til ett rusmiddel, det er nesten ?vanskligere? å skjule att du har drukket 2 halvlitere før du kom på jobb, med tanke på den tilstanden hode er i.
Sist endret av Alphanio; 17. februar 2006 kl. 11:02.
Er nok ikke så vanskelig å skjule akkurat den rusen nei. Nedturen kan bli vanskeligere. Men da kan du som oftest bare dra på deg feber og dra hjem fra jobb vil jeg tro...
Trikssssi
Trådstarter
Jeg har aldri hatt problem med å skjule "rusen" på jobb. Arbeider i butikk, og behandler uttaligge kunder daglig.

All svette, "giratryne" og lignende som blir nevnt her i tråden, er ikke ting jeg legger merke til. Svetter ikke noe mer enn vanlig, og ser heller bare mer vennlig ut i anisktsuttrykket.

Jeg lukter aldri "kattepiss", som en eller annen omtalte. Dusjer så ofte jeg har mulighet, og har aldri fått noe kommentarer på det.

Det med at man "kobler ut" etter 4 - 5 dager, ser jeg heller bare på som en liten utfordring. Når jeg merker at jeg har gått lenge våken på "speed", så blir det bare "gøyere" å gå på jobb. Alt blir om til en utfordring, og hjernen får virkelig arbeida, i et forsøk på å holde oppførselen mest mulig mennekelig.

Det blir heller aldri store pupiller. Er så veldig sterkt lys i en butikk, at jeg ikke trenger tenke på det.

- DonVito
Med den viljestyrken du legger for dagen kommer du ikke til å klare å slutte.
Du kommer til å ende opp på sykehuset med akutt psykose eller en så nedbrudt kropp at det er fare for ditt eget liv.
Da får familie og venner greie på hvor ille det er med deg. Hemmeligheten er da ute.
Først da ser jeg din første mulighet til å slutte.

Av hva du skriver kan jeg ikke se at du har det som skal til for å slutte på egenhånd.
Jeg vet jeg høres overlegen og ekkel ut, men jeg har fulgt tråden en stund nå og dette er hva jeg tror.

En tredje mulighet jeg ser i din fremtid er den veien broren min gikk. Han begynte å deale for å finansiere sitt eget forbruk. Etterhvert forsvant all kritisk sans og han solgte til 20 åringer som han VISTE kom til å selge videre til ungdomskole-elever.

Du skal ha det at du er flink til å skrive deg til mye sympati, og det er mange her som vil holde deg i hånda og si at alt blir bra. Selv om det er koselig så hjelper det desvere ikke en dritt på din situasjon. Du lyver tross alt 24/7 til alle du kjenner. DET er hvem du er per idag.
Odne: Hvor gammel er din du/din bror. Vet ikke hva du har gjort med det,men skjønner ikke at du som bror bare sitter å lar sånt skje. Vet ikek helt hva jeg hadde gjort vis min bror hadde begynt sånn, men, hadde ikke latt det skje for å si d sånn.

DonVito: Har en kompis som var på kjøret, kjenner igjen mye av det du skriver som han har fortalt liksom. Han var sinsyk tynn en periode, spiste jo nesten ikke en dritt og sånt. Mista også kontakten en del med han når dette pågikk. Var ei go stund. Nyttårsforsette hannes var å ikke røre noen form for dop, og det har gått veldig bra. Han fikk seg dame like før nyttår. Trur det også hjalp en del det også. For noen uker siden så var han med noen folk hjem etter en kveld på byen. Var nash de skulle på. Han viste jo godt at det var folk som brukte stoff han ble med. Han fikk tilbud om både exctesy,kokain,amf mm, men takket nei til alt. Han dro derfra med en gang. Noen han stolt fortalte om dagen etter. Har kjent han siden jeg var ca 5 år, så jeg vet når han snakker sant og ikke, og det VET jeg han gjorde da.

Poenget var vell, at, det årdner seg for de som vill, og som virkelig går inn for det. Fadern fortalt for et par dager siden, og en fyr han kjente, eller om det var en tidligere kollega elns, samma det egentlig. Han var noe helt jævlig ute på kjøret. Var alkoholiker han da. Men, kan jo ødelegge som faen det også. Men, plutselig en dag, gikk det opp for han at han ikke orket dette livet lenger, som alkis, så han slutta å drikke, på dagen. Og han har heller ikke følt seg fristet til det til ettertid fikk jeg fortalt. Alt årdna seg for han også.
Så, hang in there Don Vito.

Mulig det vart litt rotete men, går vel greit...
Sitat av Darris
Odne: Hvor gammel er din du/din bror. Vet ikke hva du har gjort med det,men skjønner ikke at du som bror bare sitter å lar sånt skje. Vet ikek helt hva jeg hadde gjort vis min bror hadde begynt sånn, men, hadde ikke latt det skje for å si d sånn.
Vis hele sitatet...
Jeg er 29, brodern er 31. Han er forøvrig ute av miljøet nå.
Ellers er det alltid like interresant med folk som ikke vet hva de snakker om.
Det er mulig du har noen hemmelige teknikker for å få folk til å oppføre seg pent, men jeg antar at du rett og slett ikke tenkte deg om.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Selv om Odne sier dette på en jævla arrogant måte så må jeg si meg litt enig med han, det er faen meg ikke lett å styre seg selv som missbruker, og det er enda verre for andre å gjøre noe hvis de ikke har kunnskap til hvor en kan henvende seg for hjelp og hvilke alternativer en har. Og tvang funker ikke helt, så misbrukeren må ville det 110% selv.
Jeg kjenner meg fryktelig godt igjen i mye av det du skriver Donvito. Jeg hadde store aggresjonsproblemer, noe som påvirket alle rundt meg. Jeg husker en periode som barn da jeg var veldig depressiv og følte at ingenting hadde mening. Jeg trodde alle rundt meg bare var venner med meg siden de syntes synd på meg, altså jeg var ganske paranoid, noe som førte at jeg gikk rundt og testet ut alle mine venner, vennskapsmessig.
Jeg tror nok at den eneste grunnen til at jeg ikke kom skikkelig på kjøret var at jeg faktisk hadde en veldig god og vennebase som tok seg av meg.

Nå de senere år, så har hele livet mitt tatt en skikkelig vending. Jeg har blitt veldig livsglad, har sluttet å sette spørsmålstegn til venner, jeg har ikke hatt et utbrudd på lang lang tid. Alt dette skjedde etter at jeg begynte å vurdere budhismen.
Budhismen forandret bokstavelig talt hele min livstil og generelt liv. Nå jobber jeg som lærer assistent på en spesialskole med barn som har ganske like problemer som det jeg hadde som liten. Det er godt å se nå at barn som "oss" endelig blir catchet opp av systemet og gitt rett "behandling".

Jeg ønsker deg alt vell donvito. Håper alt ordner seg for deg.
Veldig bra skrevet Devito!
det er dette som skremmer oss som ikke har prøvd det.
jeg kan si at d frister ikke med noe speed etter jeg leste dette nei !
Håper for all del at du kommer det ut av din rus-avhenginghet,

God Bedring
Enig med dere andre her gitt, vanvittig bra skrevet! Er ikke så ofte vi ser så lange, vellskrevne og seriøse poster. De av dere som er inne på tanken av og prøve narkotiske stoffer ol. Se på disse postene som noen vekkere!

God Bedring hislen simenB
Beste jeg har lest, og har nå fått meg et nytt bokmerke.
Har selv aldri hatt noen interesse i det hele tatt for sterke rusmidler (generelt sett), annet enn syre / shrooms.

Nei, det hørtes ikke ut som en bra livstil, håper at du kommer på rett kjør DonVito!

Kjempebra innlegg, håper mange leser det.
Jau, ville også bare få sagt at jeg syns dette var en bra post. Lykke til med alt.
Så DonVito, bare fordi du ikke klarer å kontrollere bruket ditt og ødelegger det lille verdifulle gjenstandene du har i livet ditt, så skal jeg droppe å prøve speed? trokke det nei!
Er du 110% sikker på at du vil klare å kontrollere ditt eget bruk da tore-?

DonVito kommer med en advarsel og et eksempel på hvordan ting kan ende. Om folk vil prøve speed etter å ha lest DonVito's post så kan de hvertfall ikke si at de ikke har blitt advart.

Som mange andre mener også jeg at dette er noe av det beste jeg har lest de seneste tider.
Dette var 1000 ganger bedre enn all skrekk-propaganda. At jeg faktisk får vite hva som skjer og ikke bare får svaret at det er farlig. Du har ihvertfall fått meg fra tanken til i det hele tatt prøve
Men nå er det vel strengt tatt ikke nødvendig å komme med flere; "Sååå fin post", "Kjempebra skrevet", osv. Holder med 20 slike poster!
meget bra illustrert. har selv blit ilbudt speed opptil flere ganger, men sier hver gang at jeg holder meg unna kjemikalier. holder meg derfor til pot og beis. Og selv det gjør jeg ikke ofte, heldigvis. har et par kompiser som derimot har prøvd speed et par ganger. Hver gang de gjør det, sier de at det er siste gangen, og jeg fraråder dem det. allikevel gjør de det på nytt. synes speedere er idioter.

EDIT: unnskyld meg, DarkStaar
Sist endret av eLto; 20. februar 2006 kl. 03:37.
Speed, eller amfetamin virker forskjellig på de fleste. Prøvde en gang, og merket ingenting. Neste morgen hadde jeg tallerkenstore pupiller og skrumpet pikk. hadde alvorlig angst for at pikken ikke skulle komme ut igjen. Da den endelig ble normal, etter to dager, lovet jeg meg selv å aldri bruke den dritten igjen. Andre jeg kjenner som har prøvd, har vært hyper iu dagesvis, noen har blitt psykotiske og mistet oppfatningen av seg selv. Skremmende. tenk at noen går på dette i årevis??? Styr unna og drikk øl.
Må bare si at det her er noe av det beste jeg har lest, og at jeg håper du får ut ditt potensiale i livet DonVito.
Mad_fuck: Som DarkStaar sa så er det nok sånne poster i denne tråden nå.
Hvis du så desperat må vise din sympati for DonVito så send han en PM.
Jeg er helt enig i at det er et godt innlegg og jeg har selv ønsket han lykke
til, men tråden blir bare søpplete med masse "ååååh, så fiiiint"...
Sitat av DarkStaar
Men nå er det vel strengt tatt ikke nødvendig å komme med flere; "Sååå fin post", "Kjempebra skrevet", osv. Holder med 20 slike poster!
Vis hele sitatet...
jeg mente bare at dette har fått meg til å ikke prøve amf. er kanskje ikke det bra da ? DonVito skrev jo at det var bra hvis folk faktisk ikke prøver etter å ha lest dette. Kanskje DonVito føler at han har utrettet noe da. Vil du nekte han det ?
Sitat av St.Vitus
jeg mente bare at dette har fått meg til å ikke prøve amf. er kanskje ikke det bra da ? DonVito skrev jo at det var bra hvis folk faktisk ikke prøver etter å ha lest dette. Kanskje DonVito føler at han har utrettet noe da. Vil du nekte han det ?
Vis hele sitatet...
Det er greit at et par stykker poster slike "bra skrevet!" poster, men man trenger ikke X antall slike for å få frem poenget; nemlig at innlegget er godt skrevet. Hvis du vil vise din sympati for DonVito, ønske han lykke til eller bare komplimentere skriveegenskapene hans, send han en PM. En ellers bra tråd blir lett søpplete hvis det kommer 200 "ååååh! SÅ fiiiiint!"-innlegg på rad og rekke.
Amfetamin er noe dritt, men alikevel pakker jeg dritten i skolten en gang imellom jeg og. Superskittent søppel stoff, egentlig. Fattigmanns-cola.

Og det ØDELEGGER så mye! Så trist å se på kompisser som nesten klikker helt etter 10 dager i farta, tror at alle er mot dem og ALLE etter dem. Den bilen som kjørte der var DEFINITIVT etter dem, og iallefall den gamle dama i kjøkkenvinduet sitt på andre sia av gata som ser ut til å stå å bake brød.

When you're high you never wanna come down.
- Guns'n'Roses, Paradise City.
Welcome to the jungle. ikke paradise city
hei hei vito!

dette er første gangen jeg er inne hær! og få en så bra tråd som førsteinntrykk hær låver veldig bra!!!

så stå på videre...

takk for en så bra velkomst

Mötley

takk for kjapt svar, tror jeg kommertil og trives godt hær
For en flott post! (:
Du har ihvertfall hindret meg i å noengang prøve speed!!
Prøvde Speed tidligere i år. Var ikke planlagt. Endte opp på fest hos noen "kompiser" som begynte å bli mer enn bare "hobbynarkomane". Var ganske full, så det virket som en veldig god idè der og da. Fylla gikk over i edru form, som deretter gikk over i speed-rus. Det ble også en veldig positiv førstegangsopplevelse. Har ikke prøvd det siden, og det av flere grunner. Først og fremst fordi jeg nå har folk som jeg kjenner godt, som sliter med amfetamin. Også fordi rusen rett og slett var "for bra". Fikk heller ingen nedtur dagen etter, noe som var ekstra skremmende. Synes det er godt å lese at man aldri får samme virkning som første gangen. Det skal jeg ta med meg videre til en eventuell annen gang, hvor fornuften min er påvirket av andre ting, og tilbudet ligger på bordet. Takk for bra lesestoff (sorry).
Jeg selv har ikke tenkt å prøvd det, har aldri blitt tilbud og vet ikke hvordan det ser ut annet en det jeg har sett i aviser. Dette var som Stormen sa en post som fikk meg til å se litt anderledes på de "stakkerne" som har begitt seg ut på dette her.
Jeg har fullt med siden posten startet og venter veldig mye på at DonVito skal komme med en oppdatering.
Trikssssi
Trådstarter
God dag, kveld og sommer!

Det er nå en evighet siden sist jeg oppdaterte mitt tankekart, så jeg føler det er på tide å ajourføre litt.

Vi er kommet til 12. mars, og klokken er rundt halv tolv på formiddagen. Jeg sitter i stolen min, og skriver. Noe jeg forsåvidt har gjort, så og si konstant, i over en måned nå. Har dyttet bort det sosiale livet, og tredd inn i en mer anonym og tilbakeholden rolle.

Jeg går ikke ut i helgene, drikker lite og sjeldent alkohol, og holder meg mest mulig hjemme på rommet mitt.

Det er over en måned siden min kjære Kristin forlot livet her hjemme, til fordel for Australia. Og fortsatt er det over 10 måneder til jeg får se min bestevenn igjen. Trist er det. Men utfordringer er livet fullt av, så det er bare å se lyst på saker og ting. Ihvertfall gjøre et forsøk.

For en måned siden kom min andre bestevenn på besøk til meg, og her er han fortsatt. Vi har sittet med datamaskinene våre her, i en måneds tid, sånn cirka. Jeg har ikke grep om tid, dager, uker eller noe som helst. Men regner med at vi har sittet her så lenge.

I min egen paranoide, sorgfylte, forvirrede og undrende verden sitter jeg. Ruset dagen lang, og trykker det allerede ganske fortapte sinnet, enda lenger ned i gjørma. Sist jeg hadde en rusfri dag, er nå evigheter siden, og hodet fylles stadig av bisarre og mystiske tanker og ideer.

Hodet er fyllt av frykt og destruktive tanker, som stadig vokser, og tar over mer og mer av sinnet mitt. Sjelen er en ensom trubadur, på livets lange vei. Uten begrep om tid og sted, tanker, håp og drømmer. Uten tanker på fremtid, men stadig arbeidende for å fortrenge en ikke alt for gledelig fortid.

I amfetaminens vrede løper jeg desperat rundt, letende etter en utgang og et svar. Letende etter et poeng med det hele. En grunn, og hensikt.

2. mars mottok jeg et brev, som satt blandede følelser i sving.

---------------

Invitasjon til samtale

Du inviteres herved til samtale hos meg

Torsdag 16.03 kl. 10.00

Dersom tidspunktet ikke passer, vennligst ta kontakt med meg på tlf. 51 ** ** **.

Tone Pedersen

Psykolog

---------------

"Endelig" kom svaret jeg ventet på, etter at jeg 27. desember 2005, søkte profesjonell hjelp. Brevet, ifra personen som etter alt å dømme, skal forandre livet mitt. Til noe positivt. For alltid. Forhåpentligvis.

Avhengig av min egen styrke og selvkontroll. Klarer jeg å "legge meg flat", å fortelle om meg selv. Uten å benekte noe? Uten å ty til "steinansiktet", som opp gjennom barndommen stadig nektet for at noe var galt. Selvom det motsatte var et faktum.

Jeg vet ikke. Fordi jeg vet aldri hvordan reaksjonen min vil være når øyeblikket kommer.

Tiden vil vise.

Jeg prøver å ikke tenke for mye over det hele. Orker ikke tanken på at jeg, nok en gang, må fortelle foreldrene mine at jeg er narkoman. At jeg har løyet for dem i "enda" et halvt år. At jeg aldri fikk orden på livet mitt, slik jeg selv påsto i hele 2005.

Jeg må åpne meg selv, og fortelle verden om meg selv. På samme måte som jeg gjør her. Og det er tungt å tenke på. Ikke vet jeg hvorfor, men tristhet, tomhet og sorg brer seg over meg, når jeg tenker på det.

Jeg VET at jeg har et psykisk problem. Jeg VET at jeg har et rusproblem. Jeg er rusmisbruker, og legger ikke skjul på det. Ikke ovenfor de som står meg nærmest hvertfall, sett bort ifra familien. Familien har absolutt nok å slite med, om de ikke skulle få "dette" "over seg", igjen.

Jeg er snart 20 år, og lever et "sinnsykt" liv, om jeg får lov å bruke mine egne ord. Jeg husker ingenting av noe, og mister stadig virkelighetsoppfattelse, tidsbegrep og livsgnist. Jeg tenker alt for mange vonde tanker, og sliter konstant med harde depressive perioder. Stadig forvirret og hjelpeløs. Hjelpeløs, fordi jeg ikke ser noen ende. Jeg ser ikke realismen i den hjelpen jeg blir tilbudt, og har derfor veldig vanskelig å forholde meg til den.

Jeg har en jobb, hvor jeg tjener godt med penger. Jobber kveldsskift ved en bensinstasjon. Noe jeg nå har gjort i 2 år. Men hva hjelper vel 12 000 kroner i måneden, når jeg bruker 500 kroner dagen på "speed"? Du kan regne ut selv hvor mye det blir. Og i tillegg er jeg røyker, og bruker derfor ganske mye penger på sigaretter.

Jeg bor heldigvis hjemme. Hos en familie, som stiller opp for meg hver måned. Betaler regning på regning, og forsyner meg med sigaretter, når mine lommer ikke inneholder mer enn rusk og støv.

Uvitne om at jeg er konstant ruset, og dolker dem alle i ryggen, gjør de alt for meg. Og det er noe som får meg til å føle meg virkelig verdiløs, og patetisk.

Jeg vet ikke når jeg kommer til å skrive noe igjen. For jeg vet ikke hva som vil skje, i tiden framover. Men før sprøyta eller jeg selv, tar livet av meg, så håper jeg ting vil ordne seg. For verden er full av mennesker jeg er glad i, og ønsker alt godt. Og jeg, som alle andre, kan ordne opp i ting, hvis jeg vil. Håper jeg.

Så til et inderlig ønske fra min side:

Vær forsiktig med rusmidler. For du vet aldri når strikken ryker. Rus deg så mye du bare vil, men husk èn ting. Og dette sier jeg av egen erfaring:

Aldri la rusingen din få en "hensikt". Rus deg gjerne "moderat", for det sosiale sin del. Men aldri ta et sentralstimulerende, og serotoningivende stoff med den hensikt at du vil få bort tanker, øke selvtillit og lignende.Så fort du gir deg selv en grunn for rusingen, så bærer det ut på farlig grunn. Det kan jeg garantere deg.

Jeg er 19 år, og fikk for lenge siden på den smellen. Og de fleste, som har lest det jeg har skrevet, har fått et bilde av hvordan jeg har det i dag. Og jeg unnder INGEN å gå gjennom tilsvarende.

Jeg skriver om meg selv, med et ørlite håp om å kunne forebygge.

Ønsker alle alt godt, og fint vær!

Håper vi "høres" igjen



-DonVito aka Mats


(Bloggen min: "Ruset på livet". http://www.vgb.no/7360/ )

Har du noe på hjertet, eller lyst å dele erfaringer? Send meg gjerne en pm!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Trist å høre at du har møtt på en nedtur, det gikk jo så fint med deg en stund. Jeg har egentlig ikke så mye å si, annet enn at jeg oppfordrer deg til å lese gjennom tråden din igjen, fra første til siste post.

Med beste hilsner
Tias
spankingguru
Worner's Avatar
Donvito: Print ut hele denne tråden og gi den psykologen din når du skal dit. Så kan hun lese igjennom den. For her har du jo fått fram det meste av følelser og problemer.

Når jeg først ble kalt inn til psykolog så skrev jeg et par sider med stikkord om problemene mine som han fikk, og ga han nr til faren min for han har jeg alltid snakket med alt om.

Jeg følte jeg var nødt til å gjøre det sånn for jeg klarer ikke å sitte å fortelle om alt som plager meg til en fremmed person. Det var utrolig mye lettere å prate med han når han viste alt som plaget meg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Først vil jeg bare si til deg, DonVito: du skriver utrolig bra og du har gitt meg mye å tenke over etter å ha lest gjennom tråden.

Selv har jeg to kompiser som er på vei ut på kjøret. De bruker ikke dagene på mye konstruktivt og for det meste bruker de bare tiden sin på å ruse seg på ett eller annet eller å fikse penger så de kan ruse seg. Og mang en gang har de ringt meg for å be om en hundrelapp til mat og røyk. De får som oftest låne, men da ser jeg til at pengene går til mat og ikke stoff. Trist å se at gode venner ender opp sånn...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veldig bra post, virker som du har gått langt inn i deg selv og er veldig ärlig. og som mange har sakt så tror jeg du får folk til og inse hvor farlig dette er !
Vet hvertfall at jeg skal holde meg unna. takk for att det finnes så ärlige som deg
Denne tråden tror jeg gjorde intrykk på de aller fleste som leser den,det gjorde den iallefall på meg. Jeg har aldrig tengt å prøve amf, men har heller ikke tengt at jeg ikke skal gjøre det.hvis du skjønner.
Men nå, når jeg har leste denne tråden,vet jeg hvor lett det er å komme ute av kjøret. Så nå har du iallefall sikret et liv uten speed, kun ved en tråd på et rusmidel forum,trolig mange fler og. Og jeg som 9ende klassing leser dette i så ung aldrer,kan trolig være kjekkt pga. at det er i denne alderen narkotika ofte kommer i bildet, så hvis noen begynner med stoffer som ala speed,kan jeg fortelle dem om denne tråden, leser de den,tror jeg de takker nei,i alle fall noen,å det er vell godt å tenke på, at denne tråden faktisk kan redde liv!
Tusen takk for en veldig lærerik råd!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Tror ikke han har sluttet med stoffet, i følge bloggen hans. Men det hjelper forhåpentligvis andre, ja
Uten "speed" sliter jeg på jobb. Tør ikke å oppholde meg på offentlige plasser (kjøpesentre, busser o.l) mer enn MAKSIMALT nødvendig. Og sosialt så er jeg et absolutt NULL uten amfetaminen min.
Vis hele sitatet...
Amen, derfor sluttet jeg med livet som misbruker. Må nevne det ikke bare var speed i mitt liv, men som andre røyket hasj, tok jeg også en linje speed, kokain eller ecstasy for å toppe hverdagen. Om det så var på jobb, fest eller bare når jeg kjente meg nykter. Utallige timer hos psykolog og kroppslig velpleie fungerer jeg som normalt i dag, såsant man bortser fra "hverdagsnoja" som kicker inn når det blir for mye folk rundt en. Stå på, håper du blir bedre
Ehm. eller, om du har problemer med å uttrykke deg verbalt, kan du alternativt vise psycho-logen noe du har skrevet? f.eks denne tråden elelr lignende? Har selv gjort det samme, og om ikke annet, har man iallefall et utgangspunkt. Det er alltid kjipt å sitte der å skulle fortelle om seg selv. Prestere. Men det finnes jo alternativer. Som f.eks, å skrive
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Worner
Donvito: Print ut hele denne tråden og gi den psykologen din når du skal dit. Så kan hun lese igjennom den. For her har du jo fått fram det meste av følelser og problemer.
Vis hele sitatet...
Enig med det Worner skriver. Hadde faktisk tenkt å poste det samme før jeg leste den posten din. Tror det kan være lurt, etter hva du har fortalt om deg selv, og at du har vanskligheter med å fortelle slikt "face-to-face". Lykke til.

Kommer til å følge med på bloggen din.
Trikssssi
Trådstarter
Takker meget for tipset. Har nå gått til denne psykologen over en periode, og må si at jeg sakte men sikkert greier å åpne meg. Ting ser meget lyst ut.

Hun har til og med fiksa meg inn på avrusning. Og så sant klinikken vil ha meg, så ryker jeg inn der.

Men det beste må jo være at jeg, om et par timer, faktisk har vært rusfri en en hel jævla uke.

Jeg tror jeg skal få orden på ting ass. Håper det.

Igjen takk til alle som har gitt flotte tilbakemeldinger og tips til meg gjennom månedene. Evig respekt til dere.

Fred ut...
Må bare si det. Stol over deg! Du er flink, og viser her at du har det som trengs. En uke uten dritten er faen ikke værst!

Håper du fortsetter å oppdatere. Dette fikser du..
Trikssssi
Trådstarter
Oppdateringer vil såklart komme vet du... har satt meg et lite mål her jeg sitter.
Jeg runder 20 år om 4 dager, altså på Torsdag. Og til da, skal 90 prosent av alle tanker om stoff være ute av skallen min, og jeg skal bevise hvordan det kan gjøres.

Satser nå på det hvertfall... Ikke vits å gi seg nå, etter en hel jævla uke liksom....

Takk for komplimentet.... Og lykke til, til alle andre som også vil grave seg opp fra "hula" de lever i.