Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  223 19047
Opprinnelig postet av ch0izz
Jeg har endt opp med utrolig slitsomme søvnproblemer, d.v.s at jeg går rundt og er sløv hele forbanna tiden. Har fått tæret vekk emaljen på tennene, mye tannlege besøk (måtte nylig ut med en tusenlapp for tennene, er 20 år så jeg fikk 75% reduksjon på rekningen. Vet ikke hvor mye jeg måtte ha betalt uten 75% moderasjon) Sliter med hodepine nesten hver dag, klarer ikke drikke kaffi siden det smaker fy og fordervelse.

Jeg har også fått ødelagt syrebalansen i magen min noe så forjævelsk. Jeg kan nesten ikke spise krydret mat p.g.a da får jeg utrolig sterk halsbrann (noe som og ødelegger for nattesøvnen) Det er utrolig kjipt å være coladrikker.. eller "ekstrem coladrikker". Drakk sånn ca 3 liter til dagen fra jeg var 14-19, nå drikker jeg mye mindre da, det varierer helst.

Skal prøve å slutte, bytte ut med vann e.l..

Spreng Coca-Cola company.. blås brusen til pokkers. drikk tuborg elns.. skål

*edit*

Noen kan også legge på seg no forjævelsk med mye coladrikking, andre er mer heldige. jeg har vel lagt på meg et par kilo noe jeg synes er innmari kjipt.

Slankekurtips anyone?..
Vis hele sitatet...

Jeg har sakte men sikkert begynt å drikke cola igjen uten helt å tenke over det... og jeg vet akkurat hvordan du har det.. Halsbrannen tar helt overhånd her hos meg fortiden. I natt våknet jeg klokken 4 og klarte ikke å sove mere. Jeg drikker samarin som det skulle vært vann. Jeg kjenner samme døse slappheten hele dagen ( forandrer seg med en cola tho ). Og får oftere vondt i hodet en jeg gjorde før igjen. Alt dette hadde jeg før jeg sluttet med cola. Har holdt ut 6 måneder som colafri mann uten å tenke serlig på det. Nå har jeg begynt å drikke uten å merke det :/ ingen bra vanesak.
jeg drikker 3-5 halvlitere cola hver dag, men går bare nedover i vekt.. har aldri hatt hull heller. hmm
Jeg har nå drukket 3 liter med cola hver dag i 4-5 år. Har aldri merket noe antydning til halsbrann eller hodepine. Er selv tynn og har aldri hatt hull i tennene. Sist gang jeg var hos tannlegen hadde jeg visstnok syreskader på noen tenner men ikke noe alvorlig. Jeg har derfor ikke tenkt meg å slutte med cola! Elsker det!
Faen du aner ikke hvor heldig du er!

Men diabetes er jo fortsat en trussel. En veldig heftig en også om jeg tørr legge til.
drikker jeg bare cola hele dagen, så får jeg halsbrann og "sure oppstøt"..
prøver og begrense cola drikkingen til helgen..da smaker den så mye bedre..
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg føler meg relativt sikker på at coladrikking ikke er negativt bare på grunn av vektøkning og hull i tenner. Så jeg tror ikke folk som sier "jeg er tynn og har ikke hull i tennene mine" skal føle seg utpreget sikker på at de ikke tar skade av colaen.
Det gav meg noe å tenke på det der med diabetes. Trur jeg skal kutte ned litt nå. Kom til å tenke på en kamerat av pappa som fikk diabetes når han var 30 siden han drakk utrulig mye cola. Nå må han sette sprøyter hver dag og kan ikke spise all mat han vil ha. Som Zoidberg skrev så smaker også colaen mye bedre når en ikke drikker så mye av det!
så sant så sant alt som blir nevnt, er jo bre det at colaen er så utrolig god. fikk faktisk nesten en hel kasse med 0,5liter cocacola fra coca-cola drikker som kompensasjon fordi jeg kjøpte en flaske med noe rart oppi. jeg sliter faktisk med vondt i hodet hvis jeg er på jobb og det går ganske i ett og ikke får i meg cola =/
Det er vel bevisst at det er vanskeligere å slutte med cola enn heroin! Tror det er blitt forsket på eller noe slikt :s Mitt nyttårs forsett er at jeg ska kutte ned litt på colaen men sliter med det
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har nå drukket cola i 3-4 år, og drikke 4-5 1.5 L hver dag.
Må si at jeg ikke har noen problem enda, men når jeg ikke drikke cola så blir jeg ganske sløv.
Morra mi sier at jeg må roe ned cola drikkinga, men har aldri hørt på henne, og jeg føler selv at jeg eg ganske avhengi, og angrer på at jeg ikke har hørt på henne.
Men Cola er bare sinnsykt godt.
har drukket cola i mange, mange år, men har klart meg fint i perioder uten... det er helt klart at folk blir avhengig av cola, og jeg kjenner til følelsen av at man bare ikke kan vente til man smaker cola! uansett, det er vel kokainessens i cola, er det ikke?
Sitat av costarica
har drukket cola i mange, mange år, men har klart meg fint i perioder uten... det er helt klart at folk blir avhengig av cola, og jeg kjenner til følelsen av at man bare ikke kan vente til man smaker cola! uansett, det er vel kokainessens i cola, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Jo det kan godt stemma det.
Sitat av costarica
har drukket cola i mange, mange år, men har klart meg fint i perioder uten... det er helt klart at folk blir avhengig av cola, og jeg kjenner til følelsen av at man bare ikke kan vente til man smaker cola! uansett, det er vel kokainessens i cola, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Det var spor av kokain i cola, men dette er nå bytet ut med koffein.
Det er sukkeret.... mener jeg leste en plass at sukker er mer avhengighetsskapende enn nikotin... når det gjelder de som drikker tab xtra, pepsi max, cola light osv uten sukker, så inneholder disse en erstatning for sukker som sikkert fungerer på noe av samma måten...
Er ikke denne litt gammel for å dra opp på ny?
lurer på hvordan kokain cola smaker? hehe :P
Jeg har faktisk lyst å kjøpe meg 1/2 liter cola og 1/2 g kokain og blande og se åssn formen blir
Jeg liker ikke Cola.
Fy på meg

Men jeg har drukket kaffe siden før jeg var fylt året, og det er vel ikke veldig sunt, det heller.
Sitat av Araneae
Jeg liker ikke Cola.
Fy på meg

Men jeg har drukket kaffe siden før jeg var fylt året, og det er vel ikke veldig sunt, det heller.
Vis hele sitatet...
Ikke fy på deg, cola er godt, cola er livet :P
Kaffi er digg
Hihi!
Beste posten jeg har sett.. Ever:P
Skjønner nada
kk. Jeg orka ikke lese lenger enn første sida nå, men det er ikke værre enn at det er koffein i Coca Cola, og koffein kan man fint få i seg via kaffe. Da får du til og med med noen antioksidanter, som skal være sunne har jeg hørt.

Kommer sikkert en edit her når jeg har lest litt mer av threaden.
Jeg ser at flere her har skrevet at de har drukket så og så mye cola over så og så lang tid (f.eks 3 liter dagen over 4-5 år), og sier at dem ikke legger merke til noe vektøkning e.l. Det har seg slik at folk lever forskjellig og har forskjellig forbrenning, ut ifra kosthold og fysisk aktivitet. Dere vil nok legge merke til en vektøkning når dere blir litt eldre (eventuelt sitter mer i ro ).

Jeg har selv klart å nesten slutte med cola, og gått over til kaffe (smaken var uhorvelig jævlig i starten :S) og føler at dette er bedre. Selv om jeg leste en artikkel tidligere hos klikk.no at kaffe faktisk ikke er så forferdelig sundt for tennene det heller. Jeg har også merket mange forbedringer:

*Ikke så tørr hud
*Mye mindre halsbrann
*Gått ned 2kg
*Sover bedre om nettene
*Bedre humør

Jeg vil anbefale alle som kan og vil, SLUTT med cola. Kutt det helt ut! Det fører bare med seg plager og faenskap i senere tid. Dyrt er det og.