Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 868
Jeg sliter for øyeblikket med diazepam, jeg har tatt alt fra 40 til 120 mg. Har vanligvis gått i 60-70 mg hver dag. Dette har nå vart hver dag i 3 mnd, i de første 10-20 dagene var det ikke mer enn 10-15 mg, men så blåste det seg opp selvsagt.

Nå sitter jeg med 90 stk, og skal prøve ta 30 mg hver dag(Begynt idag, men regner med de 70-120 dosene henger igjen enda uansett) for så å gå ned 5 mg hver 5 dag. Er dette en god plan? Takk for alle svar!

@rogerrask skrev;» Ta uke for uke, forsøk å reduser dosen på fast basis. Fra 60-70 hver dag til 5 mg hver 5 dag høres noe skummelt ut, jeg ville heller forsøkt å dele det noe mer opp, og som nevnt, lage en plan for å redusere dosen for eksempel for hver uke som går.» er 5 mg virkelig så skummelt å trappe ned ved? Idag har jeg tatt 120 mg, og er i god funksjon, kan desverre ikke se det på meg. Har dager der jeg tar 40-50 mg, men igjen, da henger jo de dagene før jeg har tatt igjen i blodet da diazepam har en laang halveringstid? Noen som vet spesifikt ca hva den er?

Og er det en dårlig idè prøve og ikke ta noe som helst frem til abstinensene kommer, for så å begynne å trappe ned? Kjapp cold turkey, så starte med 60 mg og nedover så jeg er på «start»
Sist endret av Diazgutt; 27. mai 2019 kl. 23:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med å prøve sobril noen dager? For å senke mengdene du har bygd opp i kroppen? Sobril har ihvertfall ikke akkumulerende effekter, så det kan kanskje lønne seg å prøve noe som må tas hyppigere, men ikke blir sittende så lenge? Bare for å få ned den totale mengden. Vill gjetning. Er nok greit å senke dosene litt og litt også, så vil du etterhvert bli fri, men da er det viktig å unngå for mange sprekker med enorme doser
Trådstarter
6 0
Ja, hadde kanskje vært greit, men har desverre ikke tilgang på sobril.

Tror jeg skal satse på fra 50-60 mg og ned 5-10 mg hver 5-7 dag. Usikker... Men som sagt, har ingen til å hjelpe så som du sier må være sterk med sprekker. Takk for svar

Noen som har noe mer å tilføye?
Sist endret av Diazgutt; 28. mai 2019 kl. 17:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I fare for å virke negativ, å trappe ned fra slike doser vil bli ekstremt tøft. Hvis du har selvkontroll av stål kan det sikkert gå fint, men jeg ville absoluty anbefalt å gjøre dette i institusjon.

Antageligvis vil de verste abstinensene melde seg når du kommer ned i 10-15mg pr. dag. Diazepam er litt snodig sånn sett. Jeg hadde et sidemisbruk på mellom 50 og 100mg daglig i tillegg til mine faste legale 15mg. Dette pågikk over to-tre mnd, men jeg hadde ingen problemer med å gå ned til 15mg igjen.

De verste psykiske abstinensene pågikk en måneds tid, mens forsterket angst, skjelvinger, uro og søvnproblemer varte i 6-7mnd. Jeg mistenker fremdeles noen av mine plager for å være abstinenser nesten 10mnd etter stopp.

Dette er dog veldig individuelt og noen slipper fra det uten abstinenser av nevneverdig grad. Jeg ville trappet ned de siste 10-15mg meget langsomt. Kanskje 2mg i uka. Og jeg ville absolutt rådført meg med en lege. Dvs. en lege med peiling på området.
Trådstarter
6 0
Tusen takk for svar liquidduck!
Sist endret av Veggen; 3. juni 2019 kl. 11:44. Grunn: Rettet opp skriveleif
denne kan komme inn nyttig, nedtrappingsplan som er velbrukt:
https://www.smchealth.org/sites/main...er08-12-13.pdf