Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 20603
Hva syntes dere om opptrinnet til Irakeren Hayder Mustafa Qasim ?
Syntes selv han er en virkelig tøff mann som tør og vise sitt hat til massemorderen. Han skulle egentlig følge rettsaken i flere dager, men har sagt til sin advokat at han ikke orker og se Breivik lenger.
Han er broren til en person som ble skutt og drept på Utøya.
Men det dumme er at skoen han kastet traff advokaten Vibeke Hein Bæra, og ikke Breivik selv noe som er veldig dumt. Breivik har selv uttalt "Kast ting på meg, ikke mine forsvarere. Han skal også ha ropt "You killed my brother. Go to hell! Go to hell". Da var det bare mellom fem og 6 meter mellom han og massedrapsmannen.
Sist endret av Loliiiiiui; 11. mai 2012 kl. 16:03.
Skulle gjerne ha kastet sko på det vemmelige glisetrynet selv!
Syns han er penere når han griner.
Det er ikke akseptabel oppførsel i en rettsal, uansett hvem som er tiltalt.
Loliiiiiui's Avatar
Trådstarter
Jeg er enig Knask, han er den mest forhatte mannen akkurat nå så syntes han egentlig fortjener mere enn en sko.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Det er ikke akseptabel oppførsel i en rettsal, uansett hvem som er tiltalt.
Vis hele sitatet...
Men sånt skjer.
Det forstår nok du også.
Sist endret av Kusetjuv; 11. mai 2012 kl. 16:14.
Synes han heller skulle kastet en murstein mindt i trynet på svinet
Sist endret av Vontalo; 11. mai 2012 kl. 16:18.
Hvor er Qasim når Mullah Krekar/Bhatti er på ferde?
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Blir for dumt, hvis du ikke klarer og oppføre deg i en rettsal så har du ingen ting der og gjøre. Virker som folk syntes det er "Greit" siden det er ABB!!
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Hvor er Qasim når Mullah Krekar/Bhatti er på ferde?
Vis hele sitatet...

Sist jeg sjekket var det ikke Bhatti eller Mullah Kreaker som drepte broren hans?
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Endelig kom det en reaksjon, dette har jeg ventet på svært lenge.

Sitat av Clayton Vis innlegg
Blir for dumt, hvis du ikke klarer og oppføre deg i en rettsal så har du ingen ting der og gjøre. Virker som folk syntes det er "Greit" siden det er ABB!!
Vis hele sitatet...
Spar meg for slike kommentarer.
Sitat av omgomgomg Vis innlegg
Sist jeg sjekket var det ikke Bhatti eller Mullah Kreaker som drepte broren hans?
Vis hele sitatet...
My bad, visste ikke at broren hans var et av ofrene til Breivik.

Kan ikke fullt ut forstå hans vrede, men jeg er ikke helt blind heller - hvorfor ikke kaste syre, en "sko" blir liksom litt meningslöst.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Clayton Vis innlegg
Blir for dumt, hvis du ikke klarer og oppføre deg i en rettsal så har du ingen ting der og gjøre. Virker som folk syntes det er "Greit" siden det er ABB!!
Vis hele sitatet...
Dette er ensbetydig med å ikke ha empati.
Loliiiiiui's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Synes han heller skulle kastet en murstein mindt i trynet på svinet
Vis hele sitatet...
Så enig med deg, han er et jævla svin.
Ingen problemer med å forstå at han gjorde det, men det er ikke greit av den grunn. Det er ingen opptreden som hører hjemme i en rettssal.
Hvis jeg var advokat, måtte jeg godta risikoen for å bli kastet ting på i rettsaker?
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Dette er ensbetydig med å ikke ha empati.
Vis hele sitatet...
Er dette ironi, eller er du tilbakestående?

Selv om man ikke vil bryte med prinsippene og respekten man har for en rettsak, blir man da automatisk en hensynsløs idiot?
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Hvis jeg var advokat, måtte jeg godta risikoen for å bli kastet ting på i rettsaker?
Vis hele sitatet...
Når du forsvarer ondskapen selv, så ja da må du tåle det.
Breivik burde forresten være dømt her : Den internasjonale menneskerettighetsdomstolen i Haag.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Er dette ironi, eller er du tilbakestående?

Selv om man ikke vil bryte med prinsippene og respekten man har for en rettsak, blir man da automatisk en hensynsløs idiot?
Vis hele sitatet...
Nei? Har jeg sagt det? Jeg reagerer heller på hvordan dere to idioter sitter der og bokstavelig talt har sporadiske følelser for han. Dere føler jo så jævlig for å bare kommentere prinsippene når det først kommer til noe som er offensivt ladd mot Breivik.

Tragikomisk.
Sist endret av Kusetjuv; 11. mai 2012 kl. 16:32.
Loliiiiiui's Avatar
Trådstarter
Så nettopp en reportasje der Tv2 intervjuet skokasteren.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Endelig kom det en reaksjon, dette har jeg ventet på svært lenge.



Spar meg for slike kommentarer.
Vis hele sitatet...
Spar meg for slike kommentarer? Hva er det som er galt med den kommentaren. Syns dere virkelig det er greit at folk kaster ting på en tiltalt i en rettssal? Det er jo noget spessielt. Det er ikke slik det skal være i en rettsstat.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Dette er ensbetydig med å ikke ha empati.
Vis hele sitatet...
Her er det nok du som roter med begrepene. Når man har empati med noen betyr det at man kan forstå hvordan de føler og tenker selv om man ikke nødvendigvis er enig. Sympati er når man også er enig med den andre.

Jeg har empati for mannen som kastet skoen sin, men jeg har ikke sympati for han. Det var en stusselig handling, men ikke overraskende at en av de flere hundre som har vært vitne til rettsaken ikke klarer å holde hodet kaldt...
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Nei? Har jeg sagt det? Jeg reagerer heller på hvordan dere to idioter sitter der og bokstavelig talt har sporadiske følelser for han. Dere føler jo så jævlig for å bare kommentere prinsippene når det først kommer til noe som er offensivt ladd mot Breivik.

Tragikomisk.
Vis hele sitatet...
Sporadiske følelser? Jeg syngte selv i begravelsen for et av offerene for terroren. Jeg har trøstet etterlatte, jeg har pratet masse med venner av døde, og likevell påstår du at jeg sitter her med følelser for Breivik? DET er tragikomisk.
Sitat av Loliiiiiui Vis innlegg
Så nettopp en reportasje der Tv2 intervjuet skokasteren.
Vis hele sitatet...
Så bra du sier ifra...
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Spar meg for slike kommentarer? Hva er det som er galt med den kommentaren. Syns dere virkelig det er greit at folk kaster ting på en tiltalt i en rettssal? Det er jo noget spessielt. Det er ikke slik det skal være i en rettsstat.



Her er det nok du som roter med begrepene. Når man har empati med noen betyr det at man kan forstå hvordan de føler og tenker selv om man ikke nødvendigvis er enig. Sympati er når man også er enig med den andre.

Jeg har empati for mannen som kastet skoen sin, men jeg har ikke sympati for han. Det var en stusselig handling, men ikke overraskende at en av de flere hundre som har vært vitne til rettsaken ikke klarer å holde hodet kaldt...
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo greit. Men det er også greit å vise litt empati når det først kommer til saken. Blir så forbanna irritert over folk som hele tida omtrent står på ABB sin side når det kommer til at folk viser litt hat eller at noe går imot den mannen.

Var litt ekstremt å si at det var ensbetydg med å ikke ha empati, men følte veldig for å skrive det når jeg først ser folk som bare kommenterer hvor ille det er mot Breivik.

F.eks med rosetoget, og at folk kaller det mobbing.
Sist endret av Kusetjuv; 11. mai 2012 kl. 16:40.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Ja, det er jo greit. Men det er også greit å vise litt empati når det først kommer til saken. Blir så forbanna irritert over folk som hele tida omtrent står på ABB sin side når det kommer til at folk viser litt hat eller at noe går imot den mannen.

Var litt ekstremt å si at det var ensbetydg med å ikke ha empati, men følte veldig for å skrive det når jeg først ser folk som bare kommenterer hvor ille det er mot Breivik.

F.eks ved rosetoget, og at folk kaller det mobbing.
Vis hele sitatet...

Kommenterte jeg at det var ille mot Breivik? Jeg sa at slik oppførsel ikke skal tolereres i en rettsal, uansett om det er mot din lokale junkie, eller i menneskerettsdomstolen i Haag.
Dott i øret.
stagg's Avatar
De skulle satt Breivik i gapestol på Youngstorget, så kunne alle fått kastet en sko på ondskapen selv, stakkars Breivik.

Har full forståelse for hans reaksjon ovenfor Breivik. Nesten litt paff over at det ikke har skjedd noe tidligere. Sånt hører ikke hjemme i en rettsak, men vi er alle mennesker med følelser, noen ganger koker det over. Det skjer med alle.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Kommenterte jeg at det var ille mot Breivik? Jeg sa at slik oppførsel ikke skal tolereres i en rettsal, uansett om det er mot din lokale junkie, eller i menneskerettsdomstolen i Haag.
Vis hele sitatet...
Ja, men nå har det seg sånn at det faktisk har skjedd, og det er en god grunn til hvorfor det skjedde. La det med prinsipper ligge litt da, vi vet godt at det er feil, men dette er en spesiell sak.
Sist endret av Kusetjuv; 11. mai 2012 kl. 16:43.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Når du forsvarer ondskapen selv, så ja da må du tåle det.
[COLOR="Red"]Breivik burde forresten være dømt her : Den internasjonale menneskerettighetsdomstolen i Haag[/COLOR].
Vis hele sitatet...

Hvorfor det?!
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
En sko må man tolerere, han har tross alt drept mange barn og voksne.
Til dere som sier det er uakseptabelt:

Hvis en av dere hadde sittet inne i rettsalen, vært tilstede og hørt detaljert om hvordan drap skjedde og samtidig se Breivik smile tror jeg ikke dere hadde syntes et skokast hadde vært så uakseptabelt. Det er nok noe helt annet å faktisk være tilstede enn å lese om det i referat fra VG.
Sist endret av Deximus; 11. mai 2012 kl. 16:51.
Sitat av Deximus Vis innlegg
Til dere som sier det er uakseptabelt:

Hvis en av dere hadde sittet inne i rettsalen, vært tilstede og hørt detaljert om hvordan drap skjedde og samtidig se Breivik smile tror jeg ikke dere hadde syntes et skokast hadde vært så uakseptabelt. Det er nok noe helt annet å faktisk være tilstede enn å lese om det i referat fra VG.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som tvinger dem til å være i rettsalen..
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Dette er ensbetydig med å ikke ha empati.
Vis hele sitatet...
Herregud for en barneskoleretorikk. Synes du det er greit å gjøre lignende i andre rettssaker? Som omhandler naskeri? Av empati for butikksjefen? Skattejuks? Av empati for ligningsvesenet? Hvis noen får bank på byen, er det da greit å troppe opp i rettssaken for å kaste ting på gjerningsmannen?

Hvis du virkelig svarer ja på noe av dette, så viser det bare hvor latterlig usivilisert du er. Det (nesten) hele landet er enige om, er jo å bygge på de rettsprinsippene vi har. Ikke la en klovn som ABB få ødelegge prinsippene våre. Så kommer det tullinger som deg og Hayder og kaster skotøy på tiltalte. Det hører ikke hjemme noe sted.

Klart det er fare for at det vil skje likevel. Det skjønner jo jeg også. Jeg er overhodet ikke overrasket. Men du er vel ikke så dum at du tror vi kan si at det er helt OK å kaste sko på tiltalte?

Sitat av stagg Vis innlegg
Har full forståelse for hans reaksjon ovenfor Breivik. Nesten litt paff over at det ikke har skjedd noe tidligere. Sånt hører ikke hjemme i en rettsak, men vi er alle mennesker med følelser, noen ganger koker det over. Det skjer med alle.
Vis hele sitatet...
Enig. Har full forståelse for det, og kunne helt sikkert funnet på å ha en eller annen form for utbrudd selv, jeg. Men man kan selvfølgelig ikke si at det er OK.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Herregud for en barneskoleretorikk. Synes du det er greit å gjøre lignende i andre rettssaker? Som omhandler naskeri? Av empati for butikksjefen? Skattejuks? Av empati for ligningsvesenet? Hvis noen får bank på byen, er det da greit å troppe opp i rettssaken for å kaste ting på gjerningsmannen?

Hvis du virkelig svarer ja på noe av dette, så viser det bare hvor latterlig usivilisert du er. Det (nesten) hele landet er enige om, er jo å bygge på de rettsprinsippene vi har. Ikke la en klovn som ABB få ødelegge prinsippene våre. Så kommer det tullinger som deg og Hayder og kaster skotøy på tiltalte. Det hører ikke hjemme noe sted.

Klart det er fare for at det vil skje likevel. Det skjønner jo jeg også. Jeg er overhodet ikke overrasket. Men du er vel ikke så dum at du tror vi kan si at det er helt OK å kaste sko på tiltalte?



Enig. Har full forståelse for det, og kunne helt sikkert funnet på å ha en eller annen form for utbrudd selv, jeg. Men man kan selvfølgelig ikke si at det er OK.
Vis hele sitatet...
Du er like mye tulling som sier at jeg er tulling fordi jeg mener det er tullete å bare kommentere hva som er prinsipielt riktig i en slik sak.

Jeg sa at det jeg sa var litt ekstremt, og jeg mente det ikke. Men noen får det til å virke så forskrudd, når de bare kommenterer på hvor galt det er. Kommenter heller hvordan dere forstår sinnet til de som sitter der. Sier rettsprinsippene at man ikke får lov til å komme med slike utbrudd? Politiet har jo allerede begjært at han slipper noen form for straff, og da råder det jo en viss aksept rundt det som har skjedd, når det i utgangspunktet er et brudd på loven. (forsøk på legemesbeskadelse)

I rest my case and insights.
Sist endret av Kusetjuv; 11. mai 2012 kl. 17:07.
Sitat av Deximus Vis innlegg
Til dere som sier det er uakseptabelt:

Hvis en av dere hadde sittet inne i rettsalen, vært tilstede og hørt detaljert om hvordan drap skjedde og samtidig se Breivik smile tror jeg ikke dere hadde syntes et skokast hadde vært så uakseptabelt. Det er nok noe helt annet å faktisk være tilstede enn å lese om det i referat fra VG.
Vis hele sitatet...
Nå er det faktisk de selv som har tatt valget å tre inn i rettssalen, og da bør de også klare å være så voksne at de oppfører seg slik man skal oppføre seg i en rettssal.

Uansett hvor fælt det ABB har gjort er, er det fullstendig unødvendig å oppføre seg på denne måten. Hvordan i all verden skulle denne rettssaken ha foregått om alle og enhver skulle påberope seg rette til å kaste gjenstander mot ham? Jeg trodde det var et generelt ønske blant folket at man vil få denne mannen dømt så fort som mulig, ikke at den til stadighet skal avbrytes av folk som trenger utløp for sin aggresjon.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Du er like mye tulling som sier at jeg er tulling fordi jeg mener det er tullete å bare kommentere hva som er prinsipielt riktig i en slik sak.
Vis hele sitatet...
Vel, det finnes jo steder i verden hvor det praktiseres slikt anarki. Men ikke i Norge. Hvis du er veldig for anarki så er jeg sikker på at man kan finne ting du har gjort som gjør at noen har lyst til å gi deg et nakkeskudd. Er anarki like kult da?
Sist endret av Realist1; 11. mai 2012 kl. 17:07.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Håper han blir anmeldt og dømt for vold. Grunnen til at rettsaken tar så lang tid er for at vi skal bevare integriteten for rettsystemet i Norge. Skal man plutselig se gjennom fingrene på denne saken mister jeg all respekt for dette systemet.
Sist endret av Tomacco; 11. mai 2012 kl. 17:10.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Vel, det finnes jo steder i verden hvor det praktiseres slikt anarki. Hvis du er veldig for anarki så er jeg sikker på at man kan finne ting du har gjort som gjør at noen er villig til å gi deg et nakkeskudd. Er anarki like kult da?
Vis hele sitatet...
Nei, det kan man ikke. Faktisk.
Jeg er heller ikke for anarkisme, men mener at det i flere tilfeller her til lands kan gjøres unntak, noe som allerede er blitt gjort i dag.

Igjen; I rest my case and insights. Ha en fin dag videre.
Sist endret av Kusetjuv; 11. mai 2012 kl. 17:10.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Du er like mye tulling som sier at jeg er tulling fordi jeg mener det er tullete å bare kommentere hva som er prinsipielt riktig i en slik sak.

Jeg sa at det jeg sa var litt ekstremt, og jeg mente det ikke. Men noen får det til å virke så forskrudd, når de bare kommenterer på hvor galt det er. Kommenter heller hvordan dere forstår sinnet til de som sitter der. Sier rettsprinsippene at man ikke får lov til å komme med slike utbrudd? Politiet har jo allerede begjært at han slipper noen form for straff, og da råder det jo en viss aksept rundt det som har skjedd, når det i utgangspunktet er et brudd på loven. (forsøk på legemesbeskadelse)

I rest my case and insights.
Vis hele sitatet...
Alle har en forståelse for hvorfor skokastingen tok sted, men det betyr ikke at folk setter pris på det. Å ikke straffe mannen, er ikke det samme som en klapp på skulderen fra myndighetene.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Nei, det kan man ikke. Faktisk.
Jeg er heller ikke for anarkisme, men mener at det i flere tilfeller her til lands kan gjøres unntak, noe som allerede er blitt gjort i dag.

Igjen; I rest my case and insights. Ha en fin dag videre.
Vis hele sitatet...
Du nekter å tro at det finnes folk som ville gitt deg et nakkeskudd om du hadde åpnet skjelettskapet ditt for verden? Jeg tror ikke jeg er den eneste som har lyst å utdele flatnever allerede etter denne ene tråden, og jeg er en meget sindig person. Det finnes mange mye hissigere og voldelige personer enn meg der ute, så hvis jeg var deg ville jeg åpnet gluggene litt og justert verdenssynet litt før du går på en smell. Plutselig møter du en Hayder (eller en Kusetjuv) som straffer deg fysisk.

Det med unntak. Hva vil det si? At du ikke eier prinsipper? Fartsgrensen på denne veien er 60, men politiet gjorde et unntak for deg. For deg var fartsgrensen bare 30, så der mistet du lappen og fikk bot. Den boten var forresten blitt 50.000 kroner. Siden det er deg, liksom. Fuck prinsipper, la oss gjøre unntak. 10 år ubetinget fikk du også.
Sist endret av Realist1; 11. mai 2012 kl. 17:15.
Syntes det er merkverdig at folk oppriktig kan mene at dette er akseptabel oppførsel i en rettssal. Alle har selvsagt full forståelse for at det er sterke følelser innblandet her, og at det til tider kan koke over. Det skjedde her, og som sagt forstår jeg det godt, men det er likvel ikke akseptabelt. Det er snakk om norske rettsprinsipper her, og det at mannen ikke en gang ble bøtelagt er jo helt bak mål. Dette er ikke holdninger jeg vil se i den norske rettsstat; dette er jo slikt som bare kan bli akseptert i Mikke Mus-rettssaker.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
"Det er en typisk norsk reaksjon, hvor det ikke er lov å være sint, svarer Breivik."
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du nekter å tro at det finnes folk som ville gitt deg et nakkeskudd om du hadde åpnet skjelettskapet ditt for verden? Jeg tror ikke jeg er den eneste som har lyst å utdele flatnever allerede etter denne ene tråden, og jeg er en meget sindig person. Det finnes mange mye hissigere og voldelige personer enn meg der ute, så hvis jeg var deg ville jeg åpnet gluggene litt og justert verdenssynet litt før du går på en smell. Plutselig møter du en Hayder (eller en Kusetjuv) som straffer deg fysisk.

Det med unntak. Hva vil det si? At du ikke eier prinsipper? Fartsgrensen på denne veien er 60, men politiet gjorde et unntak for deg. For deg var fartsgrensen bare 30, så der mistet du lappen og fikk bot. Den boten var forresten blitt 50.000 kroner. Siden det er deg, liksom. Fuck prinsipper, la oss gjøre unntak. 10 år ubetinget fikk du også.
Vis hele sitatet...
Du, unnskyld meg?
Har du ikke forstått hva jeg mente?

"Ifølge VGs krimekspert Øystein Milli kan han som kastet skoen i prinsippet straffeforfølges.

- I prinsippet kan han bli straffet for forsøk for legemsefornærmelse med loven i hånd, men jeg vil tro at påtale ser litt større enn som så på det og at han slipper unna noen reaksjon. De spesielle omstendighetene tilsier det, sier Milli."


Oi, unntak?
De tragikomiske eksemplene du kommer med er ikke til å tåle en gang, du begynner å bli irritert nå, framfor å ha en fattet og rolig diskusjon. Hva om jeg mener noe annet enn deg? Har jeg kjørt for fort, mister jeg lappen. Hvorfor skal du komme med eksempler om forlenget straff når vi i utgangspunktet diskuterer noe helt annet? Vi diskuterer hvorvidt det som har skjedd er, ikke hvor stor straff han eller Breivik skal få for sine handlinger.

Du er bare irritert fordi jeg ikke har det samme synet som deg. Forventer du at alle er like som deg? En realist? Du har vel opplevd alt du, så du kan sitte der og på overlegent vis heve deg over alle andre.

Jeg er ferdig med deg og de tåpelige eksemplene.
____________________
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Håper han blir anmeldt og dømt for vold. Grunnen til at rettsaken tar så lang tid er for at vi skal bevare integriteten for rettsystemet i Norge. Skal man plutselig se gjennom fingrene på denne saken mister jeg all respekt for dette systemet.
Vis hele sitatet...
Hadde han blitt dømt til mild grad av vold, hvis han hadde kastet en ert?
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Håper han blir anmeldt og dømt for vold. Grunnen til at rettsaken tar så lang tid er for at vi skal bevare integriteten for rettsystemet i Norge. Skal man plutselig se gjennom fingrene på denne saken mister jeg all respekt for dette systemet.
Vis hele sitatet...
+1. Jeg synes selvfølgelig han skal straffefølges, som man hadde blitt i en hvilken som helst annen rettssak.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Men sånt skjer.
Det forstår nok du også.
Vis hele sitatet...
Tror hu forsto at det skjedde når det står at det skjedde på nettsida ts linket til.

I en rettsal oppfører man seg, uansett hvem som sitter der...

Sitat av Dudew8 Vis innlegg
En sko må man tolerere, han har tross alt drept mange barn og voksne.
Vis hele sitatet...
Det handler jo ikke om hva Anders Breivik skal tolerere...
Er så lett for de som ikke er direkte påvirket å sitte på prinsippene sine...
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Deximus Vis innlegg
Til dere som sier det er uakseptabelt:

Hvis en av dere hadde sittet inne i rettsalen, vært tilstede og hørt detaljert om hvordan drap skjedde og samtidig se Breivik smile tror jeg ikke dere hadde syntes et skokast hadde vært så uakseptabelt. Det er nok noe helt annet å faktisk være tilstede enn å lese om det i referat fra VG.
Vis hele sitatet...
Allikevel burde og skal man ikke gjøre det. Etter min mening burde det definitivt ikke tolereres.

Sitat av King Ink Vis innlegg
Syntes det er merkverdig at folk oppriktig kan mene at dette er akseptabel oppførsel i en rettssal. Alle har selvsagt full forståelse for at det er sterke følelser innblandet her, og at det til tider kan koke over. Det skjedde her, og som sagt forstår jeg det godt, men det er likvel ikke akseptabelt. Det er snakk om norske rettsprinsipper her, og det at mannen ikke en gang ble bøtelagt er jo helt bak mål. Dette er ikke holdninger jeg vil se i den norske rettsstat; dette er jo slikt som bare kan bli akseptert i Mikke Mus-rettssaker.
Vis hele sitatet...
KP! Godt sagt!
Det jeg kan si, hadde han drept min søster og jeg er tilstede i retten... kan ikke beskrive hva jeg hadde gjort men hadde drept han om jeg hadde klart å utnytte sjansen.
Enig med at oppføreselen ikke har noe i retten og gjøre, men vi kan ikke forstå den følelsen som pårørende har!
Superlurker
merulz's Avatar
Ikke for å høre veldig rasistisk ut, men det første jeg tenkte når jeg leste om sko-kastingen var midtøsten.

Selvfølgelig burde kasteren bli straffet, blir for dumt hvis hvem som helst kan straffe andre etter personlige meninger. Til og med når personen ikke er funnet skyldig enda.
Sitat av merulz Vis innlegg
Ikke for å høre veldig rasistisk ut, men det første jeg tenkte når jeg leste om sko-kastingen var midtøsten.

Selvfølgelig burde kasteren bli straffet, blir for dumt hvis hvem som helst kan straffe andre etter personlige meninger. Til og med når personen ikke er funnet skyldig enda.
Vis hele sitatet...
ABB er funnet skyldig, han har jo faen innrømt og skal ha ære for det han gjorde...
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
En som har kommentert rettsaker fra flere store land i verden har sagt at han har ventet en reaksjon sånn som dette.

Jeg tenker nordmenn er for forbasket naive. Se bare på hvordan vi bli "whipped" av regjeringen som sitter nå, vi tier stille og gir faen i om de skatter oss 70-100% av lønna så lenge vi kan leve i den illusjonen at vi lever i et velferdssamfunn som fungerer...