Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  559 58462
Har sprett det noe sinnsykt nuh! over 100 stk på MSN blant annet =D
åssen funker det derre inviter msn lista? prøvde det men lissom venenne mine fikk aldri invitasjon?
frakt men er det helt gratis? koster itte den meldinga du må sende inn for å få koda noe da?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
haugerun, aarrgh.. Selvfølgelig koster det å sende meldingen REG til 1966 - men det kan jo ikke vi noe for. Det betaler du jo til teleoperatøren din.

Jeg kødder ikke når jeg sier at vi får en henvendelse daglig på akkurat det; om folk faktisk må betale 0,50 kr for å sende REG til 1966 (for å bli medlem på Biip.no)... Det slår meg som helt utrolig at noen faktisk må spørre om det

Nice jobb med spreading of the gospel, Phoenix! Hvis dere vil være geme mot meg, så link også til Biip.no fra hjemmesiden deres! Det sørger for at vi får høyere ranking på Google! :-)
fant en bug jeg Stormen
www.thomaseh.com/last/feil.png

Som du ser så står det False øverst til venstre på bildet
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Det er en IF-setning vi har lagt på.

IF girl_on_picture >= HOT
then PRINT "Nice girl"

ELSE
PRINT "false"

ENDIF

:-D

Hehe.. Neida. Skal se på det i morgen! Takk for bugtips!
*Gjenta seg selv*

Som sagt tidlgiere, så er det plagsomt at jeg må logge inn med IE for å enten forandre beskrivelsen min, eller legge igjen meldinger i gjestebøker. Når jeg prøver å legge igjen en melding i en gjestebok med opera, så blir meldingen helt blank, og det er jo litt dumt..
Stormen, evt. andre som driver med siden:
Det er selvfølgelig veldig bra at meldingen kommer fra mitt eget nummer. Det som dog ikke er bra er at når folk trykker på Svar på den meldingen når den aldri frem til meg.

Det er ikke mobilen min eller operatøren det er noe problem med er jeg ganske sikker på. Det er bare når folk svarer på meldinger jeg sender fra Biip. Utrolig frustrerende som du kanskje skjønner.

Vet ikke om det er med _alle_ meldinger de svarer på eller bare noen, men det er i hvert fall utvilsomt at det er fra meldingene jeg sender med biip. Har ikke hatt lignende problemer med inpoc eller eurobate som også sender fra mitt eget nummer.

Og nok en gang: Takk for en veldig bra mobiltjeneste

edit: Fikk beskjed fra en venninde med Samsung E700 at det var et rart tegn i utboksen ved meldingene hun hadde svart på som jeg hadde sendt fra biip. På Nokia-mobiler finner jeg ingen forskjeller.
Sist endret av djemb; 16. november 2005 kl. 13:47.
funker fint for meg :S med sony ericcson T630 i hvertfall :S
Sitat av arehei
Det er selvfølgelig veldig bra at meldingen kommer fra mitt eget nummer. Det som dog ikke er bra er at når folk trykker på Svar på den meldingen når den aldri frem til meg.
Vis hele sitatet...
Jeg har også opplevd at jeg har sendt meldinger også har personen svart. Men jeg har ikke fått det. Begge har en Nokia hvis det hjelper deg noe.
Stormen: Dere har ikke vurdert å lage et java program til mobiltelefoner slik at man kan sende SMS gjennom Biip sine sider ved hjelp av GPRS?
Det hadde vært genialt både for dere og spesielt brukerene!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Amplizz, vi har vurdert å legge opp for denne funksjonaliteten på wap.biip.no :-)
Det hadde jo vært kjempe smart! Man betaler jo bare da for det man sender over GPRS, som er svært lite bytes, = veldig billig SMS!
Håper dere får dette til!
Sitat av Stormen
Amplizz, vi har vurdert å legge opp for denne funksjonaliteten på wap.biip.no :-)
Vis hele sitatet...
Vurderes fortsatt, eller?

Les gjerne min post litt lenger opp på denne siden, da jeg anser den som ganske viktig da problemet ikke bare gjelder meg.
Jeg har møtt på en bug i Firefox.

Jeg logger meg på med passord og bruker. helt greit
kommer inn til den kalender og trykker på fortsett, men der bare laster den opp samme sida hele tida(kalender sida)
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Luric
Jeg har møtt på en bug i Firefox.

Jeg logger meg på med passord og bruker. helt greit
kommer inn til den kalender og trykker på fortsett, men der bare laster den opp samme sida hele tida(kalender sida)
Vis hele sitatet...
Jobber med det! Thanks :-D
▼ ... over en måned senere ... ▼
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Er vel ikke sikkert det er så mye å rope for, men kom bare over en liten skriveleif midt på topp20 lista over ringetoner. Bildet her.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Der var det slutt.

Takk så lenge det varte i hvert fall. Regner med at jeg ikke er den eneste som aldri kommer til å besøke biip igjen. Håper 25 sms i måneden er nok til å trekke endel kunder
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
arehei, nå gjorde du nettopp alle i Biip.no skikkelig lei seg fordi du "aldri" vil besøke Biip igjen..
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
"I tillegg introduserer vi et PLUSS-medlemsskap som gir følgende fordeler:"

Ehm.. Dere går vel ikke over til noe der man må betale litt for å få denne saken? Og hva skjer med den sesam søke saken som kommer i bunnen av siden? Den er utrolig irriterende. Hadde jo vært fint om man liksom kunne hatt valget å gjemme den litt. Tar en del plass av siden hos meg iallefall.
Stormen: Kan dere lage en Funksjon som heter "Slett Bruker" ? Jeg vil ikke være del i denne biip greierne når det er bare 25sms i mnd...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
t33zr, hvis du trykker på spørsmålstegnet helt bortest til høyre på Biip.no, så finner du faktisk nøyaktig hva du spørr etter..

Magisk, for å få ubegrenset gratis SMS, så vil det koste 20 kr måneden..
Hvis man betaler 20kr i månden. Blir det da idiotisk sperre på 25 sms til en person da?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Luric, jeg antar at det er like stor sannsynlighet for at man ønsker å mobbe/plage en annen person, ved å sende 1000 meldinger om dagen til samme nummer - like mye om man betaler 20 kr, som om man ikke gjør det...?
Man ønsker ikke betale for å mobbe
Finnes det en måte å sende gratis SMS til betalingsstjenester med 4 sifra nummer?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
NrKenny, nei.. Det er umulig.

Luric, du overvurderer våre brukere... Nå ble jeg akkurat oppringt av en dame, som ønsket data på en bruker fra Biip.. Jeg lurte på hva hun skulle med det, og hun sa hun nettopp hadde fått en SMS hvor det stod "Kokkvold skole er full av kukk" eller noe sånt..

Så hvorfor brød hun seg? Jo, fordi hun var lærer på den skolen Av prinsipp, så gir vi imidlertid ikke ut personopplysninger, så jeg ba henne anmelde saken - og så skulle vi overlevere informasjonen til politiet, om de fant saken viktig nok til å etterforske... Og slike ting skjer hver dag.

Nettopp derfor finnes grensen på 25 sms per dag til én enkelt bruker, og nettopp derfor kommer den alltid til å finnes. Case closed.
Sist endret av Stormen; 14. februar 2006 kl. 10:49.
Sitat av Stormen
For å få ubegrenset gratis SMS, så vil det koste 20 kr måneden..
Vis hele sitatet...
Blir meldingene sendt ut med biip reklame på slutten av meldingen hvis jeg er pluss medlem?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Nei, da slipper du det...
Sitat av Stormen
arehei, nå gjorde du nettopp alle i Biip.no skikkelig lei seg fordi du "aldri" vil besøke Biip igjen..
Vis hele sitatet...
var ikke sånn ment. Mente faktisk å takke for mye gratis sms. Regner med at dere ikke vil savne meg ettersom jeg aldri har kjøpt noe der.

Om det blir 20 kr mnd for ubegrenset gratis sms som i dag så er det ingen tvil om at jeg kommer til å betale det, så da trekker jeg tilbake at jeg aldri kommer tilbake uansett Huff, dårlig setning.
Må si at meldinger fra Biip har irritert meg over lengre tid. Når noen av de jeg har på telefonlista mi sender melding fra Biip kan jeg ikkje velge "svar" for så å få sendt et svar til denne personen. Jeg blir da nødt til og opprette en ny melding osv.

Er det noe dere har planer om å gjøre noe med?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
DvX, det er ikke vaar skyld.. Vi bruker en leverandoer som heter mBlox til aa sende meldinger, og det er disse som bruker et format paa SMS-meldingene som gjoer at enkelte eldre mobiltelefoner ikke klarer aa svare paa meldingene...
Det jeg liker med biip er at det er den eneste gratis sms siden som funker på macen min på skolen
Stormen: Er det mulighet for at dere kan gjøre slik at man slipper og skrive inn mobil nummeret til den personen man vil sende mld til ifra adresse boken, og heller skrive navnet til personen? Inpoc.no bruker et slikt system og dette synes jeg er enklere enn og åpne adresse boken, når den ikke fungerer slik den skal i FF.
Jeg har et tips til deg jeg Stormen

Legg opp slik at man kan bruke SMS programmet som står om her inne, men bygg det litt om slik at man får reklamen - da får dere vist reklamen deres, samtidig som man slipper maset med å dra innom der hele tiden.

Det lar seg sikkert gjøre så hver gang man fullfører noe på progget så kommer det en pageview. Hvis dere i tillegg er litt hysj på dette å ikke sprer det rundt til gud og hvermann så...
Sitat av Stormen
DvX, det er ikke vaar skyld.. Vi bruker en leverandoer som heter mBlox til aa sende meldinger, og det er disse som bruker et format paa SMS-meldingene som gjoer at enkelte eldre mobiltelefoner ikke klarer aa svare paa meldingene...
Vis hele sitatet...
Dette problemet er ikke bare på gamle telefoner. Har selv en N70 som ikke kan svare på meldinger fra Biip.
Sitat av Thedeeq
Jeg har et tips til deg jeg Stormen
Vis hele sitatet...
En reklameview per SMS er nok ingen god deal.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ripz har et poeng.. En vanlig banner har en klikkrate på 0,20%... Det vil si at for hver 1000ende person ser en banner, så er det 20 som vil klikke på banneren. For hvert klikk, så tjener vi mellom 2-4 kr. Altså vil vi maks tjene 80 kr for at 1000 folk skal kunne sende SMS fra et slikt program. Når hver SMS koster oss ca 20 øre, så sier det seg selv at dette ikke er en valid forretningsmodell.

Til sammenligning er hvert innloggede medlem innom ca 14 sider på Biip når de først logger inn for å sende SMS.. Altså får vi 14 ganger høyere reklamevisninger, dersom personen MÅ logge inn for å sende SMS
Sitat av Stormen
arehei, nå gjorde du nettopp alle i Biip.no skikkelig lei seg fordi du "aldri" vil besøke Biip igjen..
Vis hele sitatet...
Hmz, jeg er/var veldig aktiv i biip ganske lenge. Og jeg kan si deg en ting; Det er flere som "aldri" vil besøke biip(Ikke at det har noe å si, det blir sikkert mange brukere der uansett) igjen... Har sett på mange profiler og snakket med ganske mange, de er der egentlig bare for og sende gratis SMS.. Men jeg selv synes det blir litt for lite 25 meldinger pr. _månede_.. Altså til og med inpoc har flere i måneden Vet dere jeg nettopp skrev ikke kommer til og gjøre noe forandring uansett, men bare måtte få det ut
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Siim, greia er at du representerer en brukergruppe vi ikke ØNSKER på Biip.no. Vi ønsker ikke å bare ha brukere som er der for å sende SMS; de representerer bare en utgift, og bidrar ingenting til fellesskapet.

Ved å stoppe SMS'en, så finner vi ganske enkelt ut hvem som er der for å sende SMS og hvem som er der for å chatte og møte mennesker. Så blir bare spørsmålet hvordan vi premierer de som logger seg inn i denne SMS-døde perioden mellom 15. februar og 1. mars...
Ikke noe vits å være med lengre om det ikke er fri sms, det var noe av det som hold meg der inne.
Sitat av Stormen
Siim, greia er at du representerer en brukergruppe vi ikke ØNSKER på Biip.no. Vi ønsker ikke å bare ha brukere som er der for å sende SMS; de representerer bare en utgift, og bidrar ingenting til fellesskapet.

Ved å stoppe SMS'en, så finner vi ganske enkelt ut hvem som er der for å sende SMS og hvem som er der for å chatte og møte mennesker. Så blir bare spørsmålet hvordan vi premierer de som logger seg inn i denne SMS-døde perioden mellom 15. februar og 1. mars...
Vis hele sitatet...
Ouh.. Ok. Skjønner, men hva med de som er det for begge grunner?(Som meg..)
http://www.biip.no/Default.aspx?Section=MyPage&Page=Message&Id=<en random ID>
Kul bug, man kan jo lese private meldinger.. og se på dette: http://www.biip.no/Default.aspx?Sect...age&Id=4996703 :S
Sitat av nytroe
http://www.biip.no/Default.aspx?Section=MyPage&Page=Message&Id=<en random ID>
Kul bug, man kan jo lese private meldinger.. og se på dette: http://www.biip.no/Default.aspx?Sect...age&Id=4996703 :S
Vis hele sitatet...
Haha, kjempesaker. Har du glemt bugtesting eller?
Sitat av nytroe
http://www.biip.no/Default.aspx?Section=MyPage&Page=Message&Id=<en random ID>
Kul bug, man kan jo lese private meldinger.. og se på dette: http://www.biip.no/Default.aspx?Sect...age&Id=4996703 :S
Vis hele sitatet...
Fungerer ikke her!

Var vell for sein.. ARGH!
Sitat av nikita
Fungerer ikke her!

Var vell for sein.. ARGH!
Vis hele sitatet...


Hehe.. nei, det funker for meg... morsomt og lese hva andre skriver ass
Forresten. Når jeg går inn på en profil å trykker på profilbildet og lukker det en gang, fungerer det ikke lenger. Står bare 'false' der bildet skal være når jeg skal åpne det flere ganger.

Bruker opera jeg.
Sitat av nytroe
http://www.biip.no/Default.aspx?Section=MyPage&Page=Message&Id=<en random ID>
Kul bug, man kan jo lese private meldinger.. og se på dette: http://www.biip.no/Default.aspx?Sect...age&Id=4996703 :S
Vis hele sitatet...

Det er egentlig utrolig hvor mye personelig info man kan la seg legge ut til fremmede på nettet ass... med utgangspunkt i den ene beskjeden der fant jeg ut hva fyren het, telefonnummeret, hvor han jobber, hvor han bor... ++ tenk om konen fant dette liksom! ikke bra for fyren
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Takk for tipset ang. dette, gutter. Vi jobber med en fiks nå. Det er under enhver kritikk at dette ikke er blitt oppdaget av oss fortere.
Sitat av Stormen
Takk for tipset ang. dette, gutter. Vi jobber med en fiks nå. Det er under enhver kritikk at dette ikke er blitt oppdaget av oss fortere.
Vis hele sitatet...
biip.no er genialt, men det der var bare så jalla. ALL CRED 2 ME!