Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  559 57314
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
r33l, åja.. Men den kommer ikke akkurat hver dag. I august sendte vi ut den ca rundt 10. august, og så en til den 20. august. Og det anså jeg selv for å være i meste laget..
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Stormen: Er det noe feil på siden, eller kjører dere oppgraderinger? Får ikke sendt meldinger, og den oppfører seg ikke som før. Testet i IE og FF. Og tok en liten test i Opera nettopp, den bare lukker seg når jeg skal logge på. TurboAcii har også testet dette, og vidder skal teste saken nå. Og han sier at det ikke fungerer.
Får heller ikke sendt meldinger, så det er nok feil med siden, eller at den er under opdatering.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hmmm.... Ja, vi har oppdatert masse i dag - og jobber på såkalt "hardspreng" nå.

Dagens nyheter:
- Utboks for sendte gratis SMS (wahooooo!)
- Venne-funksjon på profilen (du kan nå skryte av alle vennene du har på Biip.no)
- "Siste albumbilder" fremfor "flest albumbilder" (når en pakistaner med BMW som profilbilde hadde lagt inn 1100 bilder bare for å havne i toppen av lista, så forstod vi at vi måtte gjøre noe)
- Oppdatert mobilspill + ringetoner

Sist endret av Stormen; 4. september 2005 kl. 01:17.
Bare sånn får estetikkens skyld. Nå som dere har byttet farge på SMS-senderen bør dere også bytte farge på bekreftelsen man får på at meldingen er sendt og som spør deg om du vil legge til i kontakter

Og forresten, hva er forskjellen på gult og grønt lys ved siden av en melding i utboks?
Uh. Hvor legger man til venner?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
arehei, hold musa over den fargen - så ser du svaret..

Grønn = levert, Gul = pending (venter på å få sende), Rød = ikke levert..

Nicho, venner kommer..
Holder musen over i Opera uten at det skjer noe som helst.

Er også ingen tvil om at den ikke funker så bra. Den viser gult på meldinger jeg vet er mottatt og lest.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
arehei, hva er nicket ditt på Biip? Jeg skal sjekke det opp. Det skal være umulig at det ikke stemmer, fordi vi henter statusinformasjonen fra telenettet...
areare

(ekstra tekst for at nff skal godta innlegget)
Mer småpirk:
Tegn-telleren ved SMS fungerer ikke direkte etter innlogging. Bare etter å ha trykket på SMS, om det er forståelig hva jeg mener.

Dette også i Opera.
Har også problemer i opera, det gjelder innloggingen står at jeg ikke er innlogget noe jeg er rett etter at jeg er innlogget.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det mulig å få slettet sendte meldinger fra lista? Skulle ha gjort det av sikkerhetsmessige årsaker.
Det er fortsatt biip.no som står som avsender?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Teigen, nei, det er ditt nummer som står som avsender på meldingene..

Og å slette meldinger, det har vi ikke lagt inn enda. Men du kan jo alltids bare sende 10 nye meldinger; så vil de gamle meldingene forsvinne ut av oversikten...
Jeg vet ikke om det er sagt enda, men er det bare jeg som har problemer med å svare på tekstmeldingene som sendes fra biip.no?
marjuice, du må oppdatere firmware på mobilen din.
Heh, firmware?
Jeg har en 3310..
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe.. That explains it. Som jeg sa tidligere i tråden: Gamle telefoner klarer ikke å tolke den skjulte attributten vi sender med i SMSene, hvor det istedenfor 1966 blir oppgitt "$ditt_nummer" som avsendernummer...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvorfor kan ikke "Melding sendt" komme opp i grønt, i stede for rødt? For rødt er liksom "feil! Warning! " osv osv.
Mens grønt er: "ok. Dette gikk fint"=)
"Du kan ikke sende samme sms til ett nummer mer enn to ganger på 3 timer."

Det der ødela alt for meg. Når man skriver melding med noen er det ikke ofte man bare sender 2 sms.
Slogum: Med mindre de har endret reglene nå i kveld så gjelder dette bare når du sender eksakt samme melding flere ganger... Med andre ord ikke noe du vil bli berørt av når du skriver melding med folk(prater normalt).
Ah.... _Samme_ sms altså.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dere har problemer med trafikk har jeg lagt merke til. Kanskje vurdert oppgradering av linje?
Har dere nå satt maksgrense på 3 sms hver dag?

Ser at det fortsatt er et bilde som sier Ubegrenset SMS, men en annen graf-bilde som ser ut til å telle ned fra 3 til 0.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Det er max 3 gratis SMS hver dag om du ikke har bilde + tekst i profilen din... Utover de 3 gratis meldingene hver dag, så kan du sende til 0,50 kr per mld
Sitat av Stormen
Det er max 3 gratis SMS hver dag om du ikke har bilde + tekst i profilen din... Utover de 3 gratis meldingene hver dag, så kan du sende til 0,50 kr per mld
Vis hele sitatet...
Jeg har både bilde og tekst i profilen min, men den nedtellende grafen er der likevel. Den har altså ingen effekt nå som jeg har bilde og tekst?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Åja... Du må ha 160 tegn i profilen din.
Det forklarer saken. Da skal jeg få lagt inn det når siden er oppe og går igjen.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Sitat av Stormen
Hehe.. That explains it. Som jeg sa tidligere i tråden: Gamle telefoner klarer ikke å tolke den skjulte attributten vi sender med i SMSene, hvor det istedenfor 1966 blir oppgitt "$ditt_nummer" som avsendernummer...
Vis hele sitatet...
hva med (' \"+47\" + $ditt_nummer') ellerno? Så kommer riktig nummer opp, og de som har lagra kontakter får se hvem det er som har sendt meldinga..

(Når jeg sender nå, får de bare se telefonnummeret mitt selv om de har lagra meg)
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Stormen
Åja... Du må ha 160 tegn i profilen din.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik at jeg har over 160 tegn, bilde og hele pakken, men jeg får da opp at jeg ikke har noen sms igjen, og må betale for meldingene mine. Hva er opp med det?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hmm... Merkelig. Til deg Magisk og alle andre: Når dere kommer med en feilmelding etc., oppgi gjerne brukernavnet deres i samme slengen - slik at jeg får sjekket det ut
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Beklager Brukernavnet er da det samme som her: Magisk

Ble sittende å furte litt ettersom jeg ble fri for meldinger her.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Og nå skulle jeg helst ha unngått å dobbeltposte, men kan ikke redigere den posten over meg. Nå har jeg fått tilbake den: Gratis SMS igjen: UBEGRENSET!
Men tidligere i dag da jeg skulle sjekke med å sende en liten medling, fikk jeg opp at jeg ikke hadde noen meldinger igjen og meldingene koster 0,50,- pr. stk. Så ettersom jeg ikke er sikker på at dette er gratis, så tror jeg at jeg drøyern med å sende sms før du får sett på saken.
Stormen:
Får nå beskjed om at jeg ikke har flere gratis SMS igjen. Har profiltekst på langt over 160 tegn, samt et bilde.

edit: Når jeg logger inn står det ubregrenset. Sender jeg en melding står det at neste melding koster penger. Logger jeg av og på igjen står det ubegrenset.

edit2: Trenger ikke logge av en gang. Bare trykke på SMS-linken på siden igjen, så står det ubegrenset. Håper jeg ikke har betalt for noe som ikke skal koste meg noe
Sist endret av djemb; 17. oktober 2005 kl. 15:22.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe... Ok... Jeg skal be programmerer-gutta se på det.

Andre gode nyheter: Nå har vi endelig fått fikset slik at du kan svare på meldinger du mottar fra Biip.no - uansett hvilken telefonmodell du har.
Det kanskje litt dumt at man får opp feilmeldingen "stor trafikk" hele tiden. Det er jo ikke spes lett å gi folk en "faen å dritt at de ikke oppgraderer serveren"-følelse og samtidig gi dem en bra "vil ha produktet som er på reklame-banneret"-følelse...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Stormen
Og som en siste treat til NFF'ere: Hvis dere har en bra profil, og har lyst til å bli "profiled" (noe som vil si at du får bildet ditt på forsiden og får masse meldinger fra chicks) - så si ifra. Eneste kravet er bra profil med bilde + at du oppgir nicket ditt til meg.
Vis hele sitatet...
Mitt nick: hunk
Ja jeg vet at jeg har verdens søteste bilde
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe... Sweet pic Du er nå profiled.
Hvor lenge vil jeg bli profiled?
hei hei stormen, hva var kravet for å bli profiled? om du vil kan du se på profilen (etse der, akkurat som her) og se om den fortjener å bli profiled
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ok etse, du er profiled Og nocore, man er profiled helt til admin bestemmer noe annet.. Vi jobber med et nytt system på det, slik at man kan bli profiled user i en uke for f.eks 10 kr - og man vil da få mye større eksponering enn nå (kun på forsiden).. Men som sagt, det kommer.
Stormen, er det mulig å bytte nicket sitt på biip.no ?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
DownloadGenie, jepp - bare mail med nåværende nick og ønsket nick
Kjempemessig dette her, Stormen

Har vært medlem i en god stund nå, husker ikke helt når jeg ble medlem.

Som sagt tidlgiere, så er det plagsomt at jeg må logge inn med IE for å enten forandre beskrivelsen min, eller legge igjen meldinger i gjestebøker. Når jeg prøver å legge igjen en melding i en gjestebok med opera, så blir meldingen helt blank, og det er jo litt dumt..

brukernavnet mitt er det samme som her, btw - zyrex.

oh, sa noen profiled?
Sist endret av ZyreX; 7. november 2005 kl. 15:08.
stormen =) brukt siden din i 1 dag nå og er stor fan allerede keep up the good work!
En hvor lang tid tar det fra man skriver inn noe i beskrivelse på profilen til den kommer på siden?

Kan problemet være at jeg bruker opera? ja det var det... Eneste tingen jeg ikke likte med siden var at den ikke likte opera
Sist endret av etse; 7. november 2005 kl. 17:32.
Super side.. eneste er at hvis man trykker feil en gang.. på et av spillene osv så koster det jo flesk.. (gjort det en gang =P)

Sier ikke nei takk til profiled nick; Lekefly
Jo.. tenkte på en ting til..
Hva med en "besøksteller" på profilen sin? Så man kan se hvor mange som er innom ens profil?
Nick: Unreal18

Hadde vært koselig om du profilerte meg

klemz
Jeg vil bare få informere om at etter jeg ble profilert så hadde jeg fått et par nye venner.
Hyggelig. Men nå er de som la seg til meg litt for unge, men uansett folk har besøkt siden min.
hehe.. merket og at masse folk gikk inn på siden min når jeg ble profilert fått masse koselige meldinger og greier