Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 19972
Leste at det nylig var kommet noen nye lover som tilsa at dette stoffet var blitt ulovlig i Nederland. Er det også Ulovlig I Norge nå? Noen som vet noe om dette?
Hvis ikke, er det noe bra party drugs man kan bestille lovlig ?
Ja, dette har vært ulovlig lenge.

Nei, det er ikke noen bra party drugs man kan bestille lovlig.
R.i.p 23.04.2021
Nei alt som defineres som et legemiddel , derivater , kjemikaler og plantebasert materiell er ulovlig og innføre. Alle smutthull ble tettet igjen 2012 ca.
Er ikke lovlig og har heller ikke vært det på en god stund her i landet.

Å bestille droger fra utlandet er høyrisikosport med liten gevinst siden tollvesenet har trappet opp betraktelig. Innenlands er derimot en annen sak
R.i.p 23.04.2021
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Innenlands er derimot en annen sak
Vis hele sitatet...
Glad vi værtfall har den muligheten enda.
Det skulle vært en lov som hindret staten i å nekte befolkningen å møte Gud, Shiva, The Big Bang, Buddah osv...
R.i.p 23.04.2021
Synes det er ganske kommunistisk at noen skal bestemme hva jeg kan putte i meg.. Er godt over 30års alderen.. jeg bestemmer da f over min egen kropp, og burte ha muligheten til og bruke ting vis jeg vil det.. Får håpe Norge blir mer liberale nå som narkotika politikken snart kommer i bildet igjen.. håper det blir som Portugal,men kjenner jeg Norge rett dropper dem hele greia .
Sist endret av Tarm; 19. juni 2019 kl. 03:03.
Det kommer seg, mener de allerede har kommet i gang med akriminaliserings prossesen. Men det tar tid å endre holdninger..
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Så det skal bli lovlig å bestille forsøks stoffer for alle i Norge fordi at du på over 30 år kan kontrollere inntaket ditt.

Hva med barn på 15 år. De kan jo også få tilsendt fentanyl fra Kina.

Tror nok det er ganske bra for oss at det er ulovlig og strengt kontrollert. Vil du virkelig ruse deg er det jo ikke ammirst vanskelig å få tak i ting i Norge.

Ulempen med darknet handel er jo også at mange barn kjøper der, men vet om flere vendorer som stopper utsendelser til kunder de mistenker er umyndige.

Jeg er for legalisering av visse ting, men å åpne grensene vores for all slags mulig forsøks stoffer og derivater av nokså fra før ukjente stoffer tror jeg er veldig lurt av Norge.

Se i USA der de ikke har samme regel. Der kunne man kjøpe bath salts på bensinstasjoner og folk gikk rundt som zombier....

Mye stygge saker der
Vet ikke helt jeg, jeg mener situasjonen med fentanyl etc er ett resultat av det vi driver med i dag.. Mange tror at strenge straffer (som vi har holdt på med i mange herrens år) er uten konsekvenser, samt har ingen kostnadder. Tror ikke det er en overdrivelse å påstå at mange av problemene vi forbinder med "narkotika" er direkte eller har en sammenheng med den banale politikken vi har kjørt i flere 10år. Realiteten er at selv om noe blir forbudt så forsvinner ikke problemene. Problemene eskalerer, det blir skapt nye problemer samt det koster samfunnet mye både økonomisk og sosialt. Uten at jeg vil påstå at vi sittet igjen med så mye positivt ifrohold til hva det koster.. Det burde blitt skapt en politikk som tar utfordringene forbundet med rus ut ifra ett vitenskaplig perspektiv. Heldigvis ser det ut som det går i den retning.. Det virker som det er veldig vanskelig å skape en balansert samt nøktern politikk, plus regler. Du nevner fentanyl, får meg til å tenke på opiat krisen i usa. Leger kaster piller etter folk. Enten er det for liberalt, eller så er det for strengt. Ser i norge f.eks nekter leger å skrive ut medisink cannabis, og selv om noen får resept så er det ikke uvanlig at dem møter på andre problemer. B-preperater er også vanskelig å få her til lands. Hvorfor skal det være så vanskelig å skape ett balansert system, det virker som det er enten eller.. Men nok off-topic tåkeprat ifra meg.
Fritt og sunt bruk står jeg for. Enig med sneipen, jeg er helt sikker på at forbudspolitikken er det som har forutsaket det meste av rc bestilling over nett det siste 10 året..

Gi ungdommen erlig riktig informasjon, så de skjønner hva det er snakk om. Ikke skremselspropaganda over hele linja.
Problemet at psykedelika er ulovlig, og at dermed diskursen rundt slike stoffer delegeres til mørke, kriminelle avkroker i samfunnet. Sammenlign dette med et ursamfunn der psykedeliske stoffer er en del av deres spirituelle praksis og liv, her har de et felles språk som rommer erfaringen. Erfaringen blir ikke noe skummelt, paranoid, schiso-kriminelt. De sitter ikke i jungelen og røyker seg høy på hasj og frykter at politiet skal komme ned i ufoer og fengsle de for all tid. For disse har stoffene et medisinsk bruk, og diskursen rundt bruken av stoffene, er åndelig-medisinsk.

Dessuten er det ikke noe som heter narkotikamisbruk i slike sirkler. Respekten for disse stoffene er nedfelt i kulturen og det finnes ikke misbrukere. Hva vi har er et paranoid samfunn, i Norge er alt svart-hvitt, og all rus er svart.
Sist endret av Hans Høyhet; 19. juni 2019 kl. 18:36.
WHO har vel uttalt at den såkalte og idiotiske krigen mot narkotika virket mot sin hensikt og at kunnskap og behandling burde ta over for straff i mange tilfeller.

Møter jo enda unge snyter med den innstillinga. Yes, nå har vi tatt et hekto dårlig speed eller noen plater bønne. "Bra gutter, nå har vi reddet mange barn som sto i fare for å bli injisere de heroinister." Så lenge det er etterspørsel vil det også være tilbud. Dagens lovgivning og dermed politiet gjør strengt tatt ting bare verre. Det er mitt personlige syn på saken. Jeg synes heroin, amfetamin, Kokain burde vært solgt reseptbelagt på apotek med farmasøytisk kvalitet. Cannabis burde vært legalt og benzo burde vært solgt over disk på apotek. Jeg har ingen tro på at dagens lover bidrar til å holde misbruk og kriminalitet nede. Tvert imot gjør det ting verre. Løsningen er nok mer komplisert enn hva jeg makter å tenke frem, men at dagens lover er på bærtur lærer vi jo fra andre land, og vi har sett det i mange år allerede.