Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 879
Concerta som er en Extended Release kapsel som inneholder Metylfenidat.
Den utløses altså gradvis over tid.

Det jeg lurte på var om jeg skulle kutte den i to, og tatt bort time-releasen, hvor lenge vil en slik pille vare da?

Er concerta 18mg det er snakk om.

Takk for svar.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Pleier bare å tygge dem jeg... Det er et skikkelig knot å dele dem, da litt av virkestoffet også ligger i det ytterste laget som dekker hele tabletten. Men for all del så er det jo bare å fjerne time-release delen, men likegreit å bare bite idet sure eplet å gi den 4-5 tygg..

Kommer litt ann på hvor mye du har tatt det før, varer nok rundt 6 timer om du fjerner release delen.
Trådstarter
3 0
Takk for svar!

Tenkte å suge av det ytterste laget slik at komponentene inni syns, da etter hva jeg forstod er det lettere å dele de delene med virkestoffet fra delen med "Svampen".
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
hvis du bare holden tabletten inne i hånden så den blir litt "klam og varm" er det veldig lett å skrelle av hele skallet i et par deler.
Lønner seg nok å fjerne det ytterste laget først, men blir bare kliss med vann så fraråder å suge på den.

Vær forsiktig da, har ikke så mye jeg skulle sagt selv, fort gjort å bli glad i det der, og hvis man evt. har det på resept kan det bli vanskelig å gå tilbake til vanlig forskrevet dose, om man faller for hardt ut en stund... Men viktigst av alt, kos deg!