Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1792
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På et vors jeg dro til var det en kompis og en bekjent som tok amfetamin. Men oppførselen til de to var helt vidt forskjellige.

Person A (kompis) var typisk en du så hadde tatt amfetamin, han var veldig energisk og kunne ikke sitte i ro (virka stressa) eller holde kjeft.

Person B derimot var mer chill og hadde mer kontroll på seg selv. Hadde ingen problemer med og sitte rolig om han ville det. Dessuten var det mulig og føre en normal samtale med han. Alt dette overrasket meg da alle andre jeg har sett vært på amfetamin er som person A.

Hvorfor er det en slik forskjell på rusopplevelsen for enkelte?
Personlighet, toleranse, dosering..

Hvis du ser to personer som er påvirket av alkohol så kan det være mange forskjelligheter der også.
Kanskje person A hadde tatt litt mer enn B? Slik jeg har forstått det, så kan høy og lav dose ha store forskjeller akkurat der. Tar du mye, så vil det være vanskelig å fokusere og holde seg til en ting pga at systemet blir "overbelastet" av dopamin og noradrenalin. Men om du tar mindre enn mye så vil økningen av disse kjemikaliene føre til bedre fokus og utholdenhet. Sikkert veldig forenklet og ikke nødvendigvis scientific av meg, men det er slik jeg har forstått det hvertfall. Har brukt amfetaminer mye tidligere for morro og senere tid pga ADHD. Når jeg ikke fikk resept og ikke skjønte at jeg selv medisinerte, så ville en høy dose gjøre det vanskeligere å fokusere enn når jeg tok mindre eller når jeg tar resept dosen jeg får nå.

Og personlighet da. Det har sikkert en del å si det og.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja jeg ser folk reagerer forskjellig når dem drikker, men har ikke opplevd noen slik på amfetamin .

Mener kompisen min sa at han ofte brukte i helgene. B hadde tatt før han kom og droppet hans var større enn A sitt, men A tok flere og større justeringer i løpet av natta. Tror b tok 2 ganske små bare.

Vet ikke mg på dosene desverre, han målte aldri.

Syns også det er rart han klarte og spise uten problemer når han var det.
Folk med adhd reagerer annerledes enn mange andre. Men de har også variasjon seg imellom. Som andre her peker på er det dosering, personlighet og toleranse sitt å si også.
Hei,
Jeg opplever selv å bli veldig rolig under påvirkning av amfetamin. Jeg kan bli veldig engasjert i samtale eller konsentrert om en oppgave. Men jeg opplever aldri å ha noen trang for å være i aktivitet - utenom kanskje den umiddelbare tiden etter en injeksjon. På den andre siden observerer jeg andre mennesker som åpenbart opplever trang til å være i aktivitet. De jeg sammenlikner meg med ligger omtrentlig på samme forbruk, toleranse, kropp og slikt.

På den andre siden opplevde jeg motsatt effekt, altså behovet for aktivitet, tiden jeg konsumerte stoffet nasalt. Effekten forandret seg etter jeg begynte å injisere det. Nå føler jeg mer konsentrasjon og våkenhet enn påtenthet.
Sist endret av Kierkegaard; 4. desember 2018 kl. 15:55. Grunn: Skrivefeil som forandret poenget med setningen.
Jeg som har ADHD og til vanlig har 1000 tanker og ideer i hodet blir rolig av amfetamin da jeg på amf klarer å ta tak i tankene og konsenstrere meg om en tanke istedenfor å miste konsentrasjonen å begynne å tenke på noe helt nytt. dette gjør at jeg i en sosial setting lettere får til å følge med og delta i en samtale som igjen gjør at jeg sitter mer "laid back" framfor å sitte framoverlent og trippe mens jeg kikker ut av vinduet å glemmer hva vi pratet om. Når det gjelder våkenhet og utholdenhet får jeg samme effekten som alle andre
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har med sikkerhet ikke ADHD. men jeg kan også bli rolig og avslappet og bare sitte på pc f.eks. Jeg har aldri tatt mye eller ofte. Men tror situasjonen man er i har mye å si. Husket en gang jeg var på fest, og jeg hadde tatt litt amf og ikke drukket alkohol, husker at jeg ikke likte støyen fra musikken som jeg oppfattet som alt for høy, selv om det var egentlig helt vanlig festmusikk. Jeg ville heller hjem å ta det rolig
Anonym bruker
"Vettskremt Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg blir rolig, empatisk, fokusert og kreativ. Spørs vel på dosen, tok en kvarting. Dritsmart når man har deadline eller innlevering. Jævlig dagen etterpå da, så tørr i munnen og kvalm
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg blir rolig, empatisk, fokusert og kreativ. Spørs vel på dosen, tok en kvarting. Dritsmart når man har deadline eller innlevering. Jævlig dagen etterpå da, så tørr i munnen og kvalm
Vis hele sitatet...
Nedturen er et kapittel for seg selv. Hadde det ikke vært for nedturen hadde jeg nok tatt oftere selv. Jeg må alltid vite at jeg ikke skal noe dagen etter en todagers. Må også ha imovane til nedturen, ellers vet jeg ikke hvor jeg skulle gjort av meg
Er vel også litt spørs om en person kan ha ADHD eller ikke. Kjent eller ukjent.
Usikker på om jeg kan ha ADHD, siden jeg aldri har testet, men etter hvordan effekt jeg får av amf så er nok sjansen stor. Blir også rolig, fokusert, men blandt nye folk kan jeg fortsatt slite litt sosialt(har gjort det i store deler av livet, utenom når det drikkes) Men det går oppover.. bruker så og si daglig, og sitter nu her på lørdagsmårran etter en lang jobbøkt på fredag og har det utrulig chill blir nok musikk på headsette, rydde, dusje og gjøre meg klar før en ny dag

Edit; opplever sjeldent nedtur, viktig med fór,vann etc
Sist endret av Gassfyltedager; 8. desember 2018 kl. 09:37.