Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1576
skal på TG nå til påsken 2015, for første gang, og lurer på det med internett. jeg vet at vi har en bærbar wifi dings som jeg kan ha med meg, men er det noe brukbart internett i skipet? hvis det er internett der, må jeg ha med noe dings for å bruke det?
Spør du virkelig om det er internett på TG?
Da har du ikke ihvertfall ikke Googla skjønner jeg; http://www.ostlendingen.no/hamar-dag...nett-1.7063758

Det er WiFi der, men anbefales å ha med kabel for bedre stabilitet.
Ha med deg en 10 meter lang nettverkskabel, og så kobler du deg på en av switchene på bordet ditt. Så lenge datamaskinen din har ethernet (i form av helt standard nettverksport) trenger du ikke noe annet utstyr enn det for å koble deg opp
Trådstarter
40 1
jeg beklager, stilte spørsmålet litt feil. jeg vet selvfølgelig at det er internet der men lurte på om det er noe vits i å satse på det, eller om jeg skal det med hjemmefra.
Denne er fra to år siden, la det mobile bredbåndet ligge hjemme du. http://www.ostlendingen.no/hamar-dag...nett-1.7063758
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Lite vits i det, nettet på TG har fungert sånn noenlunde siden 2003.
Fikk 700mbit via speedtest sist. Tror neppe du får bedre nett hjemme.

(edit) på kabel riktignok. Er nok ikke så værst på WLAN heller men kabel er best, man får billige USB-Nettverksporter.
Sist endret av F4celess; 15. september 2014 kl. 20:06.
Trådstarter
40 1
Tusen takk for svar, da tar jeg med meg nettverks kabel til påska'
Trådstarter
40 1
trenger jeg noe nettverks kort? hvis jeg gjør det, hva er et netverks kort (ja, jeg er veldig noob)?
Har du en plass du kan koble til en nettverksledning i dataen? I så fall har du allerede et nettverkskort. De fleste maskiner har det integrert i hovedkortet.
Sitat av TG2015 Vis innlegg
trenger jeg noe nettverks kort? hvis jeg gjør det, hva er et netverks kort (ja, jeg er veldig noob)?
Vis hele sitatet...
Du har nok et nettverkskort på pc-en din allerede. En kabel er tilstrekkelig.
Trådstarter
40 1
joda jeg har nettverkskort i pc'en, ble bare litt forvirret når det sto ta med nettverks kort på pakkelista til TG.