Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1518
Har glemt hva pssordet til biosen er, hvordan kan jeg få fjernet det
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
les boka til hovedkortet ditt, se om der står noe om det..
visst ikke så ta ut batteriet

tror jeg..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
1. Fjern batteriet på PC'en.
2. Nullstill BIOSen ved hjelp av en jumper du antakelig finner på hovedkortet, dette finner du mere om i manualen for HK.
3. Last ned et program som reseter BIOSen (clearCMOS eller no)
4. Sjekk webben om du finner noen av standard passordene som er brukt til din BIOS
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
du kan enten ta ut batteriet, eller ta en biosjumper ut. bare se i manualen hvis du ikke er sikker på hvor du finner det på hk'et. la det/de være ute i et minutt (det er forskjellige utsagn om hvor lenge de skal være ute, men ta et minutt, da er du på den sikre siden), sett sakene på plass igjen og fyr opp pcen. da er bioen satt tilbake til default, ikke bare passordet, men alt.
Hovedkortet ditt har muligens en jumper som resetter hele bios eller hvis du er heldig, en som bare fjerner passordet, les manualen som fulgte med hovedkortet ditt..



En annen sikkert vinner er å ta bios batteriet..

Problemet er bare at du mister bios oppsettet ditt, og må sette det opp selv etterpå



Noen bios'er har også universal passord, har du et gammelt hovedkort er det en sjanse for dette. Se om du klarer å finne noen lister på inet en eller annen plass..



Lykke til
Lol, da jeg trykte svar knappen var det ingen poster her, da jeg var ferdig var det allerede 3 stk
hehe, her kommer svarene fort ja
Ta ut batteriet, vent i 1 minutt. verre er det ikke.
Posten ble posta litt sent. menmen Tusen Takk, har funnet ut av det. Fjerna Batteriet
Når jeg måtte resette biosen pga at jeg hadde glemt bios passordet, tok jeg ut batteriet.. men jeg måtte ha det ute i mange dager, før passordet ble borte.. fiksa på jumperne også, men det hjalp ikke..

heh..