Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4199
Satan - Er det noen nerder her som har prøvd dette kabinettet? Ok, det er litt dyrt (over 1000-lappen) men det er virkelig utrolig hvor bra det kabinettet er! MASSE plass, mange 5 1/4" brønner, romslig, plass til to ekstra 80mm vifter, to HD-brønner med plass til tre i hver, klikk-klikk og alt sitter på plass som det skal og til slutt ett 340W power som burde holde. Ganske enkelt genialt, og jeg måtte bare få ut dette her....
Løp og kjøp!

Jeg har og jeg liker det veldig godt

Eneste var litt problemer med å få ramen til å sitte ordentlig men det kan like gjerne ha vært min egen skyld.

Anbefales!
Er det midi eller big tower?
De sier at det er midi-tower, men det er løgn. Det er en mellomting mellom midi,- og full-tower. Men ikke så veldig mye høyere enn ett standard midi-tower. Og det med RAM'en: Det var din egen skyld!

hehe...
Ja, sannsynlighvis...

Er ikke så dreven med sånt. Men til tross for (selvforskyldte) problemer er det fortsatt et digg tower...
Helt klart, og jeg håper på å frelse flere til dette tårnet også. For det er bare helt rått!
Better than thou.
Bare jeg som ikke helt skjønner hva RAM og kabinett har med hverandre å gjøre?
oi...
Jeg er dum.

Originally posted by Carlo
Bare jeg som ikke helt skjønner hva RAM og kabinett har med hverandre å gjøre?
Vis hele sitatet...
RAM'n skal inni kabinettet (på de aller fleste dataer)
Better than thou.
Jo, men man setter ikke ram'en I kabinettet, men i hovedkortet.
hm.. det kabinettet så skikkelig fett ut. skikkelig server-feeling liksom. takk for tipset, er på jakt etter kabinett og den var slett ingen dårlig kandidat.

tar meg også den frihet å poste noen bilder siden det ikke var noen her..

http://www.pcworld.no/dataguiden/tester/kabinett/chieftec_dragon_dx-01b-d/chieftec_dragon_aapent.jpg http://www.pcworld.no/dataguiden/tester/kabinett/chieftec_dragon_dx-01b-d/106844.jpg

» http://www.pcworld.no/dataguiden/tes...agon_dx-01b-d/
Sist endret av dephic; 25. september 2001 kl. 22:04.
Better than thou.
En kammerat av meg kjøpte akkuratt det toweret. Jeg syntes ikke det var noe digg egentlig. 'Vanskelig' å sette fast 5 & 1/2" enhetene og sånn.. Og jeg likte ikke fargen heller.
Originally posted by Carlo
Og jeg likte ikke fargen heller.
Vis hele sitatet...
spray'e?
Carlo: "Vanskelig å sette inn 5 1/4" enhetene"? Hva er det du prater om? To skinner, klikk-klikk og den sitter fast. Og det han andre mente med RAM'en er sikkert at han mente at kassa kunne komme i veien. Alle veit vel at den skal i hovedkortet... Og den kommer i svart også... Og hvilket tårn liker du da? Hvilket er bedre enn dette til den prisen?

Ja. Nok teite spørsmål fra meg
Better than thou.
Mitt var ganske digg.. Det billigste på komplett.no av Big towersene.. 653 spenn med 300w's powersupply.
det finnes forresten en annen utgave av dette toweret, som er enda fetere. 6 5&1/4" sloter og så videre..
Det blir unødvendig stort synes jeg. Man trenger strengt tatt ikke fler enn 4 5&1/4" slotter.
Og Carlo: Du svarte ikke på hva du mente var vanskelig med å få inn 5&1/4" enhetene...
Better than thou.
Du må drive med klips og sånne ting. Helt mongo system. Må skru 5 1/2" enheten inn i noen klips for så å kjøre de mongoklipsene rett inn i brønnen.
lurveleif: det finnes de som liker å bruke 5 1/4 slotene til andre ting enn det som er normalt, som temperaturmålere, hd-vifter, og masse annet stash.
Originally posted by Carlo
Du må drive med klips og sånne ting. Helt mongo system. Må skru 5 1/2" enheten inn i noen klips for så å kjøre de mongoklipsene rett inn i brønnen.
Vis hele sitatet...
Eh. Ja? Like mange skruer, men en god del lettere å få ut og inn! Skjønner ikke hva som er så vanskelig med det
Originally posted by dephic
lurveleif: det finnes de som liker å bruke 5 1/4 slotene til andre ting enn det som er normalt, som temperaturmålere, hd-vifter, og masse annet stash.
Vis hele sitatet...
Ok Jeg er ikke en av dem ihvertfall

Men da lurer jeg på en ting. Hva slags temperaturmålere? Og hvor skal disse viftene blåse når HD'ene står langt under floppyen? Eller står de da i 5 1/4" brønnene? Hvis så, så trenger man blodig mange av de, hehe
Better than thou.
Vel, jeg syntes kabinettet var helt mongo. Om du liker det er det greit.
Jeg har faktisk det toweret, eller en variant. Har uten den teite døra forran du må åpne for å skru på pc'en. Også har jeg big modellen. Jeg har 6 5" slot'er.. Bruker nå bare to, men planene for å fylle litt plass ligger klare..
har 4 cm klaring under bordet mitt.. Det målte jeg ikke på forhånd.
originally posted by Carlo
Vel, jeg syntes kabinettet var helt mongo. Om du liker det er det greit.
Vis hele sitatet...
Ok.
Sist endret av LurveLeif; 26. september 2001 kl. 20:57.
Better than thou.
[Edit]
Ok.
[/Edit]
Jeg glemte punktum
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
340watt strømorsyning
6 x 5,25" og 2 x 3,5" brønner i front
6 x interne 3,5" brønner
Kabinettet kan åpnes uten bruk av verktøy, dekselet fjernes lett for rask tilgang til komponenter
God plass til ekstra kabinettvifter (4 stk, 8cm)
Størrelse: 47,3 x 20,5 x 67,0 cm (DxBxH)
Passer mot alle ATX hovedkort, også P4

Her og her
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
/me likte virkelig dette kabinettet.
Begynne å putte gryn på sparegrisen nå
kabinettet er fint, flott og stjernebra. Det er det jeg snart skal ha!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av LurveLeif
Det blir unødvendig stort synes jeg. Man trenger strengt tatt ikke fler enn 4 5&1/4" slotter.
Og Carlo: Du svarte ikke på hva du mente var vanskelig med å få inn 5&1/4" enhetene...
Vis hele sitatet...
Klart man kan trenge det? Lat oss si, at du har 2 harddiskkjølere. Og så har du 3 cd-romer\brennere?
WHOHO Jeg har det, og hva skulle jeg med det når jeg ikke trenger det? Brife?(Tja.... litt iallfall)
Opprinnelig postet av Prazor


Klart man kan trenge det? Lat oss si, at du har 2 harddiskkjølere. Og så har du 3 cd-romer\brennere?
Vis hele sitatet...
Poenget med denne kassa er at det er plass til 6 disker _under_ 5 1/4" brønnene. Da har du plass til det du maser om + enda en CD-ROM hvis du trenger det. Men hva i all verden skal du med 3 CD-rommer?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av LurveLeif
Satan - Er det noen nerder her som har prøvd dette kabinettet? Ok, det er litt dyrt (over 1000-lappen) men det er virkelig utrolig hvor bra det kabinettet er! MASSE plass, mange 5 1/4" brønner, romslig, plass til to ekstra 80mm vifter, to HD-brønner med plass til tre i hver, klikk-klikk og alt sitter på plass som det skal og til slutt ett 340W power som burde holde. Ganske enkelt genialt, og jeg måtte bare få ut dette her....
Løp og kjøp!

Vis hele sitatet...
skal hente det i posten om noen timer.. så skal me mekke PC!
skulle egentlig hatt det...
ingen igjen hverken på lager eller i butikken, så jeg kjøpte et annet
men jeg er fornøyd, jeg!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jeg har kabinettet over det der, dvs server utgaven..med 6 vanlige brønner, 3 eller 4 ferdig preppa vifte fester, MASSE! plass, og stort og fint. Litt større en Aopen HQ08 (tror det er det server kab. til aopen heter...)Den eneste ulempen er at hvis du er som meg og liker å ha litt orden, dvs at fronten ser pen ut, så vi du nok mest sannsynelig ha cdrommen øverst i brønnene, og det medfører at du må strekke IDE kabelen din LAAAAANGT. Knipser jeg i kabinettet mitt, så ramler den ut....hehe
Men ellers, anbefales på det varmeste
kjøpe nye IDE kabler?
tror det er Aopen HQ08 jeg har eller.no...
måtte ha dvd'en nest øverst og brenner'n to hakk lenger nede
har to varianter av det, 2 bigtower og ett midi+ med dør. Forskjellen på med og uten dør er litt mindre støy.
Er kongefornøyd minus at det ikke er filter foran viftene. men det blir fixa snart
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har dette toweret jeg også, og det er det beste og mest praktiske jeg noensinne har hatt..

Og nå har det kommet en ny modell med en vifte i sidedøren også.. heh.. se på www.hardware.no
fikk meg det for 2 uker siden og det er ett rått kabienett
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
340watt strømorsyning
6 x 5,25" og 2 x 3,5" brønner i front
6 x interne 3,5" brønner
Kabinettet kan åpnes uten bruk av verktøy, dekselet fjernes lett for rask tilgang til komponenter
God plass til ekstra kabinettvifter (4 stk, 8cm)
Størrelse: 47,3 x 20,5 x 67,0 cm (DxBxH)
Passer mot alle ATX hovedkort, også P4

Her og her
Vis hele sitatet...
DET skal jeg ha snart Venter på cash ifra noen jeg skal m3qx0r en webside for
Hm, jeg har hørt at desse kabinettene er svintunge? Er det bare tull?
ja.... mitt veier ca 16kg uten noe i.........
Mitt veier rundt 12 kilo, men pytt! er jo ikke pingle..
jeg har det tower'et jeg og, I Big versjon og med dør.
døra er litt upraktisk, men det går ann å leve med det, kan også tas av.
Toweret er svintungt, men ser bra ut og er hyggelig å jobbe med

En annen ting når det gjelder tower er at de burde vært lengre bakover.. hvis dere forstår meg.. slik at hovedkortet får bedre plass og at det ikke kommer i konflikt med harddiskene..
Sist endret av Aslevik; 1. desember 2001 kl. 13:29.
jeg har ikke sett/tatt på kabinettet i real life, men utifra alle bilder og slikt er dette er superbra kabinett.

masse plass, midi er bare teit, jeg måtte ta ut ALT stæsjet i pcen for å sette inn en ekstra hd. pga. skjermkort og slikt.

stort er best, bare spør damene
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
de har flere slike kabinett stående framme på komplett data på laksevåg. de er stilig ja. har knotet på en mens jeg ventet på tur.