Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 9198
Jeg må innrømme, Jeg skjøner virkelig ikke helt. men det høres så utrolig intressant ut med dette lucid greiene at må nesten spørre, HVA går dette ut på? Hvorfor, og hvordan?

Hva skjer egentlig?
prøvde å søke opp, men fikk liksom ikke helt svaret på det

Noen snille som vil putte det i meg med teskje?
Sist endret av Vaya; 13. februar 2010 kl. 21:08.
Det går utpå å ha det arti. Fordi det finnes ingen grenser. Å det finnes mange forskjellige metoder.

Det som skjer er at du drømmer å er klar over det.
Trådstarter
6 0
Bare gøy, men verken slitsomt eller avhegihetsskapende? Lyst til å prøve.. men skeptisk hehe
Har ikke fått det til enda men det er tydeligvis bare å stå på og ha tro på at deg selv.
Trådstarter
6 0
Hvilke forskjellige metoder går det an å bruke for å få det til?
Du kan google Lucid Dreaming WILD eller MILD men jeg er ikke noe god på dette området så bare vent på Vandringsmann, han dukker nok opp snart. Skulle nesten tro at han lukter en LD tråd på en mils avstand
Trådstarter
6 0
hehehehe takk
Det er bare positivt med LD, tydligvis ingen negative sider og hvis du vill slutte med LD, er det bare å si til seg selv at du ikke skal drømme.
Sist endret av eskil2k; 13. februar 2010 kl. 22:29.
www.ld4all.com
www.dreamviews.com
Sist endret av Grix; 13. februar 2010 kl. 22:58.
jeg fik dette til med å prøve å huske drømmene med en gang jeg våknet, og med å se på hendene mine noen ganger daglig for å sjekke at de så normale ut, og tenkte av og til om dagen "drømmer jeg nå?".
plutselig en gang satt jeg på en tribune og så på hånda mi, og da var lillefngeren myye lengre og gikk ut og inn. Da slo det meg. Jeg drømmer! =D
ganske interessant, og det skjedde inni mellom, men begynnte også å få mine første søvnparalyser. Kom greit over dem
http://www.youtube.com/user/stephenberlin

Veldig bra gjennomgang av hele temaet, finnes forskjellige vinklinger på dette her, og dette er den jeg personlig har funnet mest nyttig og interessant.

Reece Jones har også lagt ut noen videor om dette, mest kjent er "The 5 Layers Of A Lucid Dream" dette har jeg funnet er supert til og holde styr på framgangen, og virkelig forstå for mange variasjoner av klar drømming det egentlig fins.
Trådstarter
6 0
Takk takk Intressant...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg begynner å få brukbar kontroll over drømmene mine, og kan ofte styre hva jeg vil gjøre i gitte situasjoner. Jeg kan forøvrig ikke velge min egen drøm (enda), men trener på dette.

Noen enkle starttriks:
- Prøv å huske minst én drøm hver natt, dermed to og tre.
- Prøv å se etter detaljer i drømmen når du begynner å våkne.
- Ikke ta opphissende avgjørelser som gjør at du våkner lettere.
- Se deg rundt i drømmen da du starter å våkne, gjerne rotér hele kroppen din rundt.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Reality checks er en god start. Se på klokka minst en gang i timen, deretter ser du en gang til 2sek etterpå. se at tiden er det samme. Når du har gjort dette ofte nok, samt lytter til lucid dream lydspor som du kan laste ned fra div ymse sider. Etterhvert vil du merke at du gjør dette når du drømmer og, men da når du sjekker klokka den andre gangen er den noe helt annet. Dette funka faktisk for meg, men det er som sagt lydspor du bør høre på til du sovner, dette er ganske tunge greier som går på engelsk så det er effektivt for folk med søvnproblemer og
Har personlig opplevd LD ett par ganger. Virker som det inntreffer helt random.

Husker mitt første møte med LD. Jeg ble jaget av Hufsa (fra mumietrollet) gjennom en skog. Jeg husker at jeg løp og løp, men til slutt så falt det bare til meg at dette ikke kunne være virkelighet. Jeg stoppet så opp og snudde meg mot Hufsa og tenkte at det hadde vært kjekt med en pistol eller lignende våpen (og hadde vel en undertanke om at jeg kunne få dette til fordi det var en drøm, og at i min drøm er det jeg som bestemmer).
I det neste øyeblikk så jeg ned på høyrearmen min og fant ut at jeg faktisk holdt ett skytevåpen, som jeg så brukte til å skyte og drepe Hufsa. xD

I andre tilfeller hvor jeg har blitt oppmerksom på at jeg faktisk drømmer, prøver jeg alltid å fly av en eller annen grunn :P Dette fungerer ikke alltid, men de gangene de faktisk gjør det er det den mest utrolige opplevelsen ever. Det å løpe bortover bakken, ta sats og strekke seg ut, uten å knuse brystet i bakken. Våkner alltid med ett smil rundt munnen etter slike drømmer for å si det sånn
Jeg prøvde utrolig hardt i perioder og lucid drømme, prøvde metoder som sto på nettet osv.. men ga ingen resultater. Etterhvert ga jeg opp og sluttet og tenke på det, nå har jeg lucid drømt utrolig ofte den siste måneden! Så ikke prøv alt for hardt heller.
Anbefaler virkelig http://www.dreamviews.com - spesielt forumet deres har så og si alt informasjon du trenger om temaet. Har klart å lucid dreame et par ganger, men i de siste månedene så har jeg ikke fått til noe. Jeg får nok starte å skrive ned drømmene mine, var slik det startet å fungere ^^
En annen måte å få til lucid dreaming er å ha en lapp i lomma, med en liten tekst, eller ett ord på. Denne lappen tar du opp mange ganger om dagen, leser ordet og legger den ned i lomma igjen. Dette blir da en vane, og det kan hende du gjør dette i en drøm. Men det du skal gjøre er å prøve å forandre ordet på lappen, uten å skrive noe annet der. Om ordet f.eks. er "lol" prøver du å tenke deg at det står "rofl" der i stede. Om det plutselig en dag står rofl der, og du husker at det sto lol der så skjønner du at det faktisk er en drøm og at du kan gjøre hva du vil der inne.
lykke til!
Sitat av webBIZ Vis innlegg
En annen måte å få til lucid dreaming er å ha en lapp i lomma, med en liten tekst, eller ett ord på. Denne lappen tar du opp mange ganger om dagen, leser ordet og legger den ned i lomma igjen. Dette blir da en vane, og det kan hende du gjør dette i en drøm. Men det du skal gjøre er å prøve å forandre ordet på lappen, uten å skrive noe annet der. Om ordet f.eks. er "lol" prøver du å tenke deg at det står "rofl" der i stede. Om det plutselig en dag står rofl der, og du husker at det sto lol der så skjønner du at det faktisk er en drøm og at du kan gjøre hva du vil der inne.
lykke til!
Vis hele sitatet...
Om man tar opp denne lappen i drømme så står det vel sjeldent det samme ordet. Noen ganger er det bare en tegning eller noe.

Så TS behøver jo ikke engang prøve å tenke på å forandre ordet, for i drømmen vil det ikek være det ordet det skal være alikevell.
Der først kom Vandringsmann :O

Har prøvd lapp-greia. Utrolig hva man kan gjøre når man kontrollerer en drøm!
Jeg har gjort alt fra motorsagmassakre på tidligere barneskolelærere til å være superhelt i Bergen by.

Hvis noen har sett en langhåret freak med heldekkende oransje drakt og blå underbukse utpå der igjen - si ifra.
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Der først kom Vandringsmann :O
Vis hele sitatet...
Savna meg?
Mhm, har prøvd det som webBIZ skrev. Dessverre så klarte jeg ikke å gjøre det til en vanesak, og de fleste jeg kjente trodde at jeg hadde blitt gal :]

Uansett, start med å ha en liten bok, helst en skrivebok elns ved siden av senga di og en penn lett tilgjengelig. Hver gang du våkner og husker drømmen din, så skriver du den ned i boka, trenger som regel ikke å skrive ned alt. Fungerer godt med stikkord, korte setninger og eventuelt tegninger hvis du vil. Alltid god underholdning å lese gjennom boka etter en måned eller noe slikt ^^
Sitat av Powlair Vis innlegg
men jeg er ikke noe god på dette området så bare vent på Vandringsmann, han dukker nok opp snart. Skulle nesten tro at han lukter en LD tråd på en mils avstand
Vis hele sitatet...
Jada, vi har savnet deg : )
Når det kommer til Lucid Dreams er det noe jeg sliter alvorlig med, jeg har minner som jeg tror er ekte.
Eneste måten å finne ut av hva som er drøm og virkelighet er å snakke med andre, og det er ofte jeg relaterer til hendelser som aldri har forekommet.
Til dere som vil oppleve dette, dere vet ikke hva som venter i andre enden, jeg sitter med klare minner der jeg har begått drap i drømmene mine, alt fra følelser til reaksjoner er virkelighetstro til det punktet at jeg må selvmedisinere meg med cannabis for å slippe disse LD'ene.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lissomsjef
Gj3dda's Avatar
Sitat av Shoo Vis innlegg
Når det kommer til Lucid Dreams er det noe jeg sliter alvorlig med, jeg har minner som jeg tror er ekte.
Eneste måten å finne ut av hva som er drøm og virkelighet er å snakke med andre, og det er ofte jeg relaterer til hendelser som aldri har forekommet.
Til dere som vil oppleve dette, dere vet ikke hva som venter i andre enden, jeg sitter med klare minner der jeg har begått drap i drømmene mine, alt fra følelser til reaksjoner er virkelighetstro til det punktet at jeg må selvmedisinere meg med cannabis for å slippe disse LD'ene.
Vis hele sitatet...
Sorry for at jeg river opp en gammel tråd, men hvordan går det med deg om dagen? Kvitt drømmene og minnene?
Har startet opp såvidt med LD selv igjen. Starter bare lett opp med å skrive ned drømmene mine så jeg husker dem, WILD hver gang jeg skal sove (feiler og sovner hver jævla gang ..) og noen RC inniblandt hvis jeg husker på det
Sist endret av Shepard; 20. mai 2010 kl. 01:16.
Prøvde å få til å luciddreame en stund, fikk aldri helt teken på det, men trikset som hjalp meg mest var å tegne et stort kryss med tusj i hånda mi før jeg la meg, fokusere på det lenge, og så sovne. Det var ikke en braksuksess, men det hendte at jeg i drømme reagerte på at det ikke var der lenger. Men til tross for dette greide jeg ikke å holde meg lenge i drømmen etter at jeg ble bevisst på det.
for ca ett år siden ble jeg jævl*g interessert i LD, jeg prøvde aldri noen av de metodene som dere skriver om, som drømmedagbok, lapp i lommen etc. Jeg prøvde bare å tenke hardt på at jeg ville ha en lucid dream og at jeg skulle "skjønne at jeg var bevisst i drømmen" jeg har fått det til EN gang hittil (tror jeg). Den gangen jeg skjønte at jeg drømte så tenkte jeg "dette må være en drøm", så sto jeg i ett rom eller noe sånn, det var helt svart, jeg husker jeg prøvde å fly, men fikk det ikke til. Mer husker jeg ikke. Jeg har fryktelig lyst til å lære meg det ordentlig, men funker det virkelig å gjøre de tingene (drømmedagbok, lapp i lamma.....)?
Reinert med beine !
griped's Avatar
Jeg gjør veldig mye rart i søvne, og har hatt LD tilfeldigvis noen ganger også, husker jeg hoppet utfor fjell og sånt for jeg viste jo at det var en drøm :P jeg holt bare helvette natten lang, faen å fint det var

Men nesten hver eneste nått vokner jeg opp og så trur jeg at det er noen i rommet, eller at noen ligger ved siden av meg, så driver jeg å prater til dem med får ikke no svar :P ofte river jeg ned plakater og sånt ine på rommet i søvne, kveler og sloss med varmeflaska. Den ene gangen dro jeg ut et ødelagt skatboard som var spikret i veggen, husker jeg sto å dro noe jævlig for å få dradd det av veggen ^^. Går veldig mye i søvne og sånt også, har gått laus for en kammerat i søvne, diskutert med folk i søvne flere ganger.
Hawken: Vet ikke helt om drømmedagbok hjelper deg med LD, men det gjør hvertfall at du husker drømmene mye bedre, for hva er artig med LD hvis du ikke husker dem? Har selv prøvd den lapp-i-lomma metoden, men den funka ikke noe spesielt bra for meg .. Endte opp at jeg kanskje så på den to ganger om dagen, og merka enda mindre til den i drømmene mine. Men hva som funker for deg er noe du må finne ut selv, så hvis lappen hjelper deg med LD så for all del, go for it!

For å lære om forskjellige teknikker, tips og lignende så har www.ld4all.com mesteparten
Har hatt noen Lucide Drømmer selv, men alltid helt random, har liksom aldri PRØVD å fått det, de første gangene jeg gjorde det ble jeg som regel så opphisset at jeg våknet, men nå i det siste har jeg fått det mer og mer, og jeg klarer å kontrollere meg, har prøvd flere ganger å fly, men har liksom aldri fått det helt til. Har bare "svevd" litt, hva betyr det, egentlig? Har jeg ikke nok kontroll helt selv ennå, eller hva?
Sist endret av Ilmag; 20. mai 2010 kl. 15:22.
Lissomsjef
Gj3dda's Avatar
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Har hatt noen Lucide Drømmer selv, men alltid helt random, har liksom aldri PRØVD å fått det, de første gangene jeg gjorde det ble jeg som regel så opphisset at jeg våknet, men nå i det siste har jeg fått det mer og mer, og jeg klarer å kontrollere meg, har prøvd flere ganger å fly, men har liksom aldri fått det helt til. Har bare "svevd" litt, hva betyr det, egentlig? Har jeg ikke nok kontroll helt selv ennå, eller hva?
Vis hele sitatet...
Bare prøv å hoppe kjempe høyt, og holde deg der. Burde funke, siden du bestemmer selv hva som skal skje
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er en liten ting jeg lurer på ved LD, det er følgende;
Når du vet du drømmer, kan du da velge å drømme for "evig", altså at det føles som man drømmer i feks. 1 år?
Sitat av iTorture Vis innlegg
Det er en liten ting jeg lurer på ved LD, det er følgende;
Når du vet du drømmer, kan du da velge å drømme for "evig", altså at det føles som man drømmer i feks. 1 år?
Vis hele sitatet...
Ja man kan få en helt annen oppfatning av tid, man drømmer jo ikke evig. Men alt er som sagt relativt..
Har lyst til å prøve LD! Det høres jo helt fantastisk ut!
Sitat av Sawyer Vis innlegg
Har lyst til å prøve LD! Det høres jo helt fantastisk ut!
Vis hele sitatet...
Det er helt fantastisk, og du vil aldri ha samme syn på dine drømmer igjen. Mine nærmeste trodde jeg hadde blitt medlem i en slags religiøs kult når jeg snakket om dette før jeg fikk forklart meg ordentlig om hva det var for noe. Men så er det som med alt annet, man skal finne en god balanse. Man skal jo ikke sove bort livet, men bruke all den tiden man faktisk sover litt mer effektivt.

Happy dreaming!
Sitat av Vaya Vis innlegg
Bare gøy, men verken slitsomt eller avhegihetsskapende?
Vis hele sitatet...
Er ikke noe gøy med søvnparalyse. Total lammelse av hele kroppen, ikke mulig å bevege et øyelokk eller en lillefinger.

Dessuten er det de som (kanskje med litt sunn fornuft) hevder at det ikke kan være bra å forstyrre søvn/drømmer og den funksjonen de har på kroppen og psyken.
Sitat av webBIZ Vis innlegg
En annen måte å få til lucid dreaming er å ha en lapp i lomma, med en liten tekst, eller ett ord på. Denne lappen tar du opp mange ganger om dagen, leser ordet og legger den ned i lomma igjen. Dette blir da en vane, og det kan hende du gjør dette i en drøm. Men det du skal gjøre er å prøve å forandre ordet på lappen, uten å skrive noe annet der. Om ordet f.eks. er "lol" prøver du å tenke deg at det står "rofl" der i stede. Om det plutselig en dag står rofl der, og du husker at det sto lol der så skjønner du at det faktisk er en drøm og at du kan gjøre hva du vil der inne.
lykke til!
Vis hele sitatet...
Det er da man skal ta den lappen fra noen og endre det som står der. Når han oppdager at det ikke står det vanlige på den tror han at han drømmer, da kan det skje ganske morsomme ting
Sitat av Librium Vis innlegg
Dessuten er det de som (kanskje med litt sunn fornuft) hevder at det ikke kan være bra å forstyrre søvn/drømmer og den funksjonen de har på kroppen og psyken.
Vis hele sitatet...
Kanskje, men de aller fleste har en vekkerklokke som vekker de hver dag.. ikke sunt det heller, bryter med kroppens egen søvnrytme.. Svært få som tenker på det.

Har selv aldri opplevd noen negativ effekt med LD. Våkner som regel mer fornøyd og mer uthvilt..
Fikk LD i natt, ble fullstendig klar over at jeg drømte av en eller annen grunn.
Veldig merkelig, men jeg ble veldig glad da jeg har hatt lyst å oppleve LD lenge.
Da tanken slo meg tenkte jeg hva jeg skulle finne på. Tenkte på alt ifra verdener jeg kunne skape til ting jeg kunne gjøre.
Ente med en liten flygetur da jeg alltid har lyst til å gjøre dette. Ble ikke overrasket over at jeg fikk det til en gang, men var veldig morsomt.
Merkelig følelse å være i en drøm men å vær fullstendig klar over at man i realiteten ligger og snorker under dyna.
Lyst å oppleve dette en gang til (minst) slik at det kan utnyttes litt bedre.
Er det lettere å få flere LD når man først har opplevd det en gang?
Sist endret av sneipen; 25. juni 2010 kl. 19:55.
nesten hver gang jeg slumrer så får jeg ld .har også prøvd det med å se på klokka mange ganger om dagen, det funket ikke.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Er det lettere å få flere LD når man først har opplevd det en gang?
Vis hele sitatet...
Det er ganske individuelt fra person til person, men fleste jeg vet om som driver med LD har syntes det har blitt lettere etter den første gangen fordi de lengter tilbake til den følelsen og de er mer bevisste på omgivelsene og kan fortere avsløre om de drømmer eller ei.
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Det er ganske individuelt fra person til person, men fleste jeg vet om som driver med LD har syntes det har blitt lettere etter den første gangen fordi de lengter tilbake til den følelsen og de er mer bevisste på omgivelsene og kan fortere avsløre om de drømmer eller ei.
Vis hele sitatet...

Er med på den. Har holdt på med det rundt 1 år tror jeg, vis ikke det har pasert snart ett og ett halvt, eller 2.

Det føles bare sterkere og klarere etterhvert som du bruker tid i drømmeverden.
Har vært smålig borti og forveksle mellom drøm og virkelighet i det siste, i form av at folk har fortalt meg noe, også har de egentlig ikke det i det heletatt.

Kanskje lett å tro at etter at man våkner å tenker at alt bare var en drøm er det glemt, men ofte starter drømmen med å stå opp av senga å det blir fort værre.

Husker da jeg våkner etter å ha tatt av fra bakken i min første lucid drøm, tenkte bare "Herregud, det finnes to verdener. Jeg kommer til å leve 2 liv."

Kan anbefale lucid drømming til alle =)
Her var det mye rart som stod :P
Jeg har bare skummet gjennom tråden, så ikke skyt meg hvis noen har nevnt noe av det jeg skriver alt.

Lucid Dreaming (eller bevisst drømming som jeg liker å kalle det på norsk) er som nevnt tidligere rett og slett at du er klar over at du drømmer.
Dette kan oppnås på flere måter, men den vanligste er såkal DILD (dream induced lucid dream). Dette er rett og slett at noe i drømmen din gjør at du oppdager at det faktisk er en drøm og ikke virkelig.

Man har også DEILD (dream exit induced lucid dreaming). Dette er når du våkner fra en drøm, husker den, og klarer å sovne inn igjen i denne drømmen, men da skjønner du at det er en drøm.

En annen metode kalles MILD (mnemonic induced lucid dream), denne husker jeg ikke noe om i farta.

Til slutt har vi "the holy grail" of lucid dreaming: WILD (wake induced lucid dream). En WILD går ut på at når man sovner, så klarer man å holde hjernen våken mens kroppen sovner. Dette resulterer i at man går rett fra å være våken og inn i en drøm.
Dette er den mest kontrollerbare metoden for å ha en LD, de andre metodene baserer seg stort sett på å oppdage at man drømmer, mens man i en WILD alltid er klar over hva som skjer (når det blir gjort riktig).

Jeg har sett mange som spør om LD ødelegger søvnen din på noen måte, men det skal det ikke gjøre. Bortsett fra at man er klar over at alt som skjer er en drøm er det ikke noe annerledes fra hva man gjør hver eneste natt. Man drømmer nemlig hver natt (med mindre man han en form for sykdom), de fleste husker bare ikke drømmene sine. Så dette er overhode ikke farlig eller skadelig på noen måte, man sørger bare for å få med seg og kontrollere de drømmene man uansett har hver natt.

Anbefaler alle som interesserer seg for dette å lese masse på dreamviews.com. Det finnes andre sider og, men dette er den beste jeg har funnet så langt. Det ligger MYE info om dette på nett.

Tips til dere som vil begynne med dette:
Start å føre drømmedagbok!!!!!
Dette er helt essensielt for å får til LD. Grunnen til dette er at du MÅ huske drømmene dine, og for å huske så mange drømmer som mulig MÅ du skrive dem ned. Hvis du er dårlig til å huske drømmene dine er dette det første som må jobbes med. Det er ikke noe vits å ha en LD hvis man ikke husker den, right?

Hvis noen her inne bestemmer seg for å prøve WILD så er det viktig å lese mye om det. De fleste nybegynnere (meg selv inkludert) er sykt gira på å få til dette med en gang og prøver masse rart man tror skal funke, men som ikke gjør det. En feil de aller fleste gjør er å prøve på WILD når man legger seg. Dette vil nesten ALDRI funke. Grunnen til dette er at det er drømmene man har i REM-søvn som er de beste drømmene. REM-søvn har man i slutten av hver søvnsyklus, og hver syklus er på ca 1,5 time.
Jo lenger utover i søvnen man kommer, jo lenger blir hver REM-periode.
Derfor bør man vekke seg i slutten av en REM-periode sent i søvnen sin. F.eks. ca 4,5 timer eller 6 timer.
Dette er individuelt, og her må man eksperimentere seg fram til hva som er best for seg selv.
En annen feil dere bør unngå helt fra starten er å "prøve for hardt". Når man skal gjøre en WILD må man ha en eller annen teknikk for å holde hodet våkent mens man venter på at kroppen skal sovne. Dette resulterer veldig ofte i at nybegynnere blir liggende våkne i flere timer uten at noe skjer. Husk at man tross alt MÅ sovne for å få det til, så dette er første prioritet.

En annen ting man bør begynne med med en gang er reality checks.
For å øke sjangsen for at man oppdager at man drømmer kan man gjøre reality checks mens man er våken. Dette går ut på at når du kommer på det, eller hvis du ser noe rart mens du er våken, så sjekker du om du drømmer.
Dette kan f.eks. gjøres ved å telle fingrene sine. I en drøm vil veldig ofte antallet fingre ikke stemme med antallet fingre man skal ha :P
En annen ting er å ha en lapp i lomma med et kort ord på. Hver gang man husker på det tar man opp lappen og leser ordet. I en drøm vil veldig ofte teksten på lappen være noe annet enn det det skal være.
Jeg leste om en som pleide å ha en lapp med "SAU" i lomma. I en drøm så var teksten byttet ut med bildet av en sau istedet og da skjønte han at det var en drøm.
Her kan man selvfølgelig finne på noe selv som funker for deg. Bruk fantasien.


Men, all info dere trenger finnes på nett alt. Anbefaler spesielt at dere leser disse trådene på dreamviews:
http://www.dreamviews.com/community/...ad.php?t=97015
http://dreamviews.com/community/showthread.php?t=66238
http://www.dreamviews.com/community/...ad.php?t=53577
http://www.dreamviews.com/community/...ad.php?t=96892


Bare å spørre hvis noen lurer på noe, men jeg er ingen ekspert, så alt jeg sier kan dere finne på f.eks. dreamviews.

Lykke til!
Jeg barer lurer, er det en mulighet for å bli psykisk syk av LD? Jeg kom til å tenke på at om man faktisk drømmer, og føler at man kan alt, kan dette da gå over i en permanent følelse? Eller at man blir forvirret og ikke klarer å skille hva som er virkelighet / LD? Jeg har lest en del om det, men utifra det jeg har sett så har det ikke blitt sagt noe om dette, og derfor lurer jeg på det.
Åå spennende!
Jeg sovnet sent i natt etter mange måneders med lesing og forsøk på lucid dreaming. Men i natt skjedde det!
Jeg hadde sovnet og våknet plutselig og tenkte faen nå har jeg klart å få meg selv paralysert. Jeg lå helt stille og prøvde å puste normalt mens en slags piping i ørene ble sterkere og sterkere... Sykt udigg. Jeg var utrolig glad jeg hadde lest om emnet og klarte å holde roen. Etterhvert så tenkte jeg.. Jaja får vel prøve å gjøre noe fornuftig ut av situasjonen og da virka det som om det kom en venn av meg (som jeg viste ikke kunne være der i virkeligheten) gående mot meg i rommet og jeg tenkte ja nå drømmer jeg. Og da plutselig så var jeg i en drøm og jeg kunne hoppe høyt som jeg ville og chille rundt og det var ganske enkelt helt sykt fett. Klarte å holde drømmen gående ganske lenge og når jeg våkna var jeg ganske fornøyd med meg selv.
Skremmende dog situasjonen var så endte det jo ganske bra
Hah, vil fortelle om en LD jeg hadde sist helg. Jeg drømte helt enkelt at jeg var så tørst, og jeg var virkelig tørst! Jeg gikk i kjøleskapet og fant en halvannen liter Pepsi Max. Drakk et glass og det hjalp ingenting. Styrtet hele flaska og var like tørst. jeg ble så fortvilet at jeg holdt på å begynne å grine. Begynte å drikke juice og vann og alt mulig men ingenting hjalp, det kjentes ut som om jeg ikke hadde drukket noenting på dager.

Og alt var virkelig, jeg bevegde meg selv og tenkte egne tanker, som en LD. Etterhvert havna jeg på en eller annen sandvei og det var varmt, det sto sånne flasker med Pepsi Max bortover hele som jeg gikk og drakk opp uten at det hjalp. De sto bortover som i et gammelt Crash Bandicoot spill.

Når jeg endelig våknet var jeg faktisk sykt tørst. Jeg tenkte meg om og fant ut at for 2 dager siden hadde jeg ikke drukket noen ting. Og forrige dag hadde jeg bare drukket masse kaffe (vanndrivende) og alkohol (dehydrerende). Jeg fortet meg og drikke et glass vann og fy faen det var godt. Etter det sov jeg litt til og når jeg sto opp måtte jeg ha Pepsi Max (min livsdrikk).
Sitat av Vaya Vis innlegg
Jeg må innrømme, Jeg skjøner virkelig ikke helt. men det høres så utrolig intressant ut med dette lucid greiene at må nesten spørre, HVA går dette ut på? Hvorfor, og hvordan?

Hva skjer egentlig?
prøvde å søke opp, men fikk liksom ikke helt svaret på det

Noen snille som vil putte det i meg med teskje?
Vis hele sitatet...
Heisann folkens! er ny på forumet her..

Ville bare tipse om en veldig artig film om emnet!
Den heter "waking life" og handler om en kar som lucid dreamer hele filmen.. I selve filmen møter han på masse spennende personer som snakker om forskjellige filisofier og har veldig interesange synspunkter på livet osv
Den kan sees i sin helhet på youtube fortsatt tror jeg hvis det skulle være interesant.. Anbeflaes!