Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3373
Hei! Er selv ny på dette forumet og har litt spørsmål.

Først og fremst vil jeg si at jeg har faktisk søkt om info på det jeg lurer på, uten å finne noe nyttig. Har skjønt at det ikke er særlig populært å spørre om ting som er spurt om flere ganger før.

Jeg lurer på om jeg på noen måte kan få til å motta alle kanalene med dekoderen? Vet at det finnes en sånn liten sak du kan lage selv, Maxinew. men aldri om jeg hadde fått det til!

Noen som vet noen metoder eller noe jeg kan gjøre?
det er en side i sverige som selger den for 800 kr.
Har du noe side der det står litt mere info om denne saken? Fant så mye på spansk på google, men alt jeg kan er å bestille øl på spansk så da kommer jeg ikke så langt.

Noen som har testet denne boksen?
Jeg er også interessert i mer info, spesielt om den boksen.
Jeg har en slik en, kjøpte den fra sverige for 800kr.
Funker utmerket

http://www.blocket.se/vi/7296441.htm?ca=11_s
hvor lang tid tok det før du fikk dekoderen?
har lyst bestille en slik. Hvordan betalte du det?
Jeg betalte forskudd via nettbank (jada jada, jeg vet......)
Tok vel en uke før jeg fikk dekoderen
så hvis jeg kjøper den da og kobler den til antenna mi så skal jeg få inn alle kanaler jeg vil? eller er det bare jeg som har misforstått? (jeg er helt newbie på detta si ikke forvent stort av meg)
Bluesky regner med at det er upc nett du da har siden det er det topicet handler om?
Og var det bare å plugge den til og vips så hadde du alle kanaler?
dere må søke opp alle kanalene i tv, samt at dere må justere lysstyrken på hver kodet kanal på selve boksen.
Ok, men går dette via UPC dekoderen eller bare kobler du den lille boksen rett på nettet og i tven?
antenne ut tak -> piratdekoder -> tv
antenne på husveggen?
Sist endret av kinaputt; 31. mars 2006 kl. 20:32.
våkne. ikke antenne. MEN UPC ANALOG KABEL TV.
får man inn alle upcs kanaler når man har den dekoderen lengre opp på siden? f.eks Canal +,tv1000 og tv3?
Sist endret av Gilje92; 1. april 2006 kl. 23:22.
@ Gilje92

ja du får tv1000,canal+ etc

tv 3 er ikke kodet så den får du også uten dekoder.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Gubbe:
Dette vet du av erfaring?
Du har en slik boks?
På UPC _KABEL_nett?
Jeg hadde en boks som gjorde at jeg fikk alle upc sine analoge kanaler tidligere. Da upc gikk over til å sende sine kanaler digitalt sluttet den å funke... Upc sender bare grunnpakken analogt nå (hvertfall i mitt distrikt (Stavanger/Sandnes). Skal man ha kanaler utover grunnpakken må man bestille digital-dekoder. Så jeg ville sjekket nærmere før jeg tok sjansen på å bestille ovenfor nevnte boks..... Dere som har den... Er det ikke digital-tv i deres distrikt?
@ bakkus

jeg driver for tiden med parabol, men jeg vet om flere som har en sånn boks (bare at det er andre som har laget den). At maxi new funker på upc _analog_ nett kan jeg gå god for.
Hvorvidt denne svenske siden er seriøs eller ikke, kan jeg IKKE svare for etter som jeg ikke har benyttet meg av den.

men vær klar over at når UPC går digitalt i ditt område så er maxi new verdiløs.
jeg har iallefall ikke digital-tv i mitt distrikt... kun kabel tv men har jeg forstått det rett da: Jeg kjøper denna svenske boksen, kobler den til antenna i veggen, så kobler jeg den til en piratedekoder, og fra piratdekoderen og inn i tven... jeg må endre lysstyrke og alt sånn på den svenske boksen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det mulig og få mer opplysninger om hvo du fikk den .gikk inn på linken men der var ingen piratupc
Sitat av Gubbe
det er en side i sverige som selger den for 800 kr.
Vis hele sitatet...
http://www.blocket.se/vi/7847233.htm?ca=11_s Prøv denne, samme typen! Alle som har bestilt har fått den i posten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har sendt en beskjed til selgeren angående denne dekoderen nå. Jeg har analog UPC, så jeg er spent på å se om denne fungerer! Har lett etter en sånn lenge nå.
her har du en annen guide på hvordan du bygger en liknende modell:
http://home.no/loversplace/dekoder16ic.rar forskjellen med denne og den på pirattv siden er att du ikke trenger å programmere den 16F84A chippen, denne bruker en annen komponent som gjør det samme. har hatt slike bokser i flere år siden dem kom ut og funker fortsatt på UPC etter som jeg har analog tv her.

den vil nok funke ekstra godt dersom du har en moderne sony tv...du vil ikke trenge å justere så mye på fargene da.
Sist endret av cspace; 7. mai 2006 kl. 06:02.
En liten interessant opplysning fra UPC: I de områder det er digitale sendere (kabel), sendes det også ut analoge signaler i samme kabelen! Dette ble jeg for kort tid siden fortalt av en som jobber som selger på UPC. Hvorfor det sa jeg da selvsagt… Jo, dette fordi at alle de som har to eller flere tv’er skal slippe å ha tunere i hvert rom, så sendes det begge deler i samme kabel. Kabelen er bygget opp av coax og delt i forskjellige trafikkmønster, en til digital tv, en til analogtv, en til tlf (ip) og en til bredbånd. Så det skulle vært artig om en av dere som har digital kunne prøve en slik hos på kabelen deres for å sjekke. Det vil etter alt hva jeg forstår fungere helt greit. Noen som har erfart dette?
jeg vil nok tro at upc vil stenge ned de analoge kodede kanalene når alle som har premiumskanaler har fått digitalt utstyr. ellers er det mulig at grunnpakken fortatt vil gå i analog.
Sitat av Jh_
Har sendt en beskjed til selgeren angående denne dekoderen nå. Jeg har analog UPC, så jeg er spent på å se om denne fungerer! Har lett etter en sånn lenge nå.
Vis hele sitatet...
Gi lyd fra deg når du har testet boksen da!
ja, slik han fortalte så går alle kanaler også analoge. Dette fordi som har flere tv'er i huset skal slippe å måtte ha dekodere/tunere i alle rom! Men som sagt skulle det vært artig å teste dette i praksis også.
Sitat av Nordino
Gi lyd fra deg når du har testet boksen da!
Vis hele sitatet...
Det skal jeg gjøre! Han sendte dekoderen på fredagen som var, så den bør vel være fremme om ikke så lenge
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Nordino
Gi lyd fra deg når du har testet boksen da!
Vis hele sitatet...
Vel, nå har jeg fått boksen og testet den. Den fungerer greit, men man har ikke så mange justerings-muligheter på den. Man har èn knott man kan vri på, med denne så kan man tilpasse de kodede kanalene ganske bra, men når man tilpasser de kodede kanalene med denne, så blir de ukodede kanalene litt feil innstilt. Dvs. man må bort å skru på knotten hver gang man skal switche mellom kodede og ukodede kanaler. Den funker som sagt, men er litt skuffet fra den forrige jeg hadde.
siden ingen har sagt noe (det) enda, så sier jg det jammen meg jeg; Velkommen til forumet!
:O
Sitat av Silhouette
siden ingen har sagt noe (det) enda, så sier jg det jammen meg jeg; Velkommen til forumet!
:O
Vis hele sitatet...
Heh, hvem er det du ønsker velkommen?
tipper det var til deg jh...

Men hvor mange kanaler får du inn a? Og får du de kodede inn klart?
Ja hvilke og hvor mange kanaler får du inn... begynner å vurdere å kjøpe boksen

Den er jo ikke på linken lengre.. kan noen finne den opp igjen?

Skulle være her et eller annet sted
Sist endret av simdal; 1. juni 2006 kl. 00:36.
Har lenge vurdert å lage denne nå... kjenner diverse folk som kan hjelpe meg med det og sånt, men vet dere om UPC fortsatt sender alle kanalene analogt i Oslo?
i oppskrivften på Maxinew står det ingeneting om hvor mye strøm batterieliminatoren skal levere eller noen sånne ting, står bare 8 - 20 v.
Kjøpt en pakke fra Clas Ohlson nå... Kretskort Etse sett ... Bare for 100kr...

Har lyst til å lage denne...