Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 623
2pac alive in serbia
Hei,

Har et problem i oppvaskmaskinen, med at glass og transparent plastikk aldri blir rent. Det er irriterende på glassene, men på transparent plastikk er det såpass ekkelt at jeg føler at jeg ikke kan bruke det i det hele tatt, ender opp med at jeg vasker det manuelt.

Vannleverandør i området jeg bor sier selv at vannet har en hardhet på 3,1, noe som er så bløtt at jeg trodde man ikke skulle få problemer med slikt belegg i det hele tatt...

På oppvaskmaskinen min lyser det en rød S. Jeg hadde et inntrykk av at den lyste rødt når den var tom for glansemiddel... Men når jeg tenker meg om høres det jo mer riktig at S står for SALT.

Hva kan forklaringen være på at jeg tilsynelatende trenger salt når jeg har bløtt vann? Kanskje jeg ikke har så bløtt vann likevel altså? Kan det være noen faktorer som påvirker hardheten på vannet før den når boligen min, fra vannbehandlingsannlegget?
Fyll på med salt og glansmiddel.
Altså når det gir belegg så er det hard evt annet innhold av andre mineraler, samma faen om hardheten er på 3.1. så fyll på salt
Er maskinen gammel? Prøv en runde eller 2 med dette på Max temp.

https://www.europris.no/p-plumbo-6-s...kinrens-205643
Kan det være at det er mye kalk i vannet deres?
Som flere her nevner så er salt beste løsning mot høyt kalkinnehold i vannet.
"Salt når det er mye kalk

Så har du kanskje blitt fortalt at du bør ha salt i maskinen, men det er ikke alltid nødvendig. Det avhenger nemlig av om vannet er hardt eller ei.

– Bor du i et område med mykt vann er det ikke nødvendig med påfylling av salt, men er det mye kalk i vannet så kan det være lurt. "
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er maskinen gammel? Prøv en runde eller 2 med dette på Max temp.

https://www.europris.no/p-plumbo-6-s...kinrens-205643
Vis hele sitatet...
En pose med sitronsyre gjør akkurat samme jobben.
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er maskinen gammel? Prøv en runde eller 2 med dette på Max temp.

https://www.europris.no/p-plumbo-6-s...kinrens-205643
Vis hele sitatet...
Den kom med på kjøpet når jeg kjøpte bolig, har bodd der i snart 5 år. Tipper den kanskje er 8-10 år.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Den kom med på kjøpet når jeg kjøpte bolig, har bodd der i snart 5 år. Tipper den kanskje er 8-10 år.
Vis hele sitatet...
Da anbefaler jeg og prøve en runde med rens

Sitat av meitemark Vis innlegg
En pose med sitronsyre gjør akkurat samme jobben.
Vis hele sitatet...
Det gjør det sikkert, men har ikke erfaring med det
Sist endret av 5FDP; 1 uke siden kl. 18:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Det er stor forskjell på oppvasktabletter/pulver, hva bruker du? Merker selv stor forskjell på yes platinum og sun, yes er absolutt best.
Sist endret av daffe; 1 uke siden kl. 19:12.