Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1940
Hei folk.
Jeg har en liten frustrasjon jeg vil lufte. En utenlandsk mann her jeg bor har gjort flere farlige ting mot meg, i ettertid andre jeg kjenner til. Han forflytter seg rundt i Norge i firmaet han jobber i. Min sak er anmeldt til politiet, men ble henlagt, nor jeg syns er helt sykt. Han er også litt vanskelig å få tak på, siden har ikke har fast adresse i Norge. Jeg har fått han bort fra Tinder, de tok det seriøst, men å få han rapportert på Snapchat og Facebook/ Messenger, er ikke så lett, men bare noen få som gjør det, profilene hans er der enda. Jeg syns det er veldig leit at slike mennesker faller mellom to stoler i rettsvesenet og får holde på som de vil, med å fortsette å skade andre. Dette er en veldig syk mann. Noen som har noen tips / erfaringer, så andre kan bli skånet fra denne mannen, som opererer ut fra sosiale medier.
Fjern deg selv fra sosiale medier. To fluer i en smekk!
Trådstarter
10 0
Hvorfor hjelper det, hvis det er han som er farlig ?
Alle kan vi bli farlige. Ved å fortsette så setter du deg mer i fare selv.

Det er helsepersonell som må bedømme folk så da kan du prøve en bekymringsmelding til legevakta foreksempel.

Hva farlig har han gjort?
Spesielt å bare påstå at noen er "farlig" uten å beskrive noe som helst om hva han gjør som er så farlig. Du burde vel ha en ganske god grunn for å trakassere han ved å rapportere han på alle SoMe osv, så forklar hva det er han har gjort da?
Trådstarter
10 0
Han har misbrukt meg og andre jenter andre steder. Fysisk og psykisk. Veldig smart mann, kommer seg unna mesteparten, vet hva han holder på med. Skulle ønske han kunne miste tilgang til snap og eller Messenger. Så han ikke kan skade flere.
Du har ikke noe mer ansvar enn å varsle. Senk skuldrene og steng denne mannen ute av tankene dine. Du har gjort alt innen din kontroll pr nå.
Trådstarter
10 0
Voldtekt ble henlagt . En annen har anmeldt for vold. Han har rulleblad der han kommer fra, iflg en tidligere kollega vi kom i kontakt med

Vanskelig å slippe taket . Når ingen andre gjør noe. Vil ikke at han skal skade andre.
Sist endret av Hvorfordet; 1. mai 2023 kl. 13:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Voldtektsmottak? Så møter du profesjonelle som kan ta det videre.

Vet ikke hvordan slike ting fungerer men hvis det er henlagt så vet ikke jeg om det blir behandlet som ikke noe har skjedd over hele fjøla.

Hvis du absolutt vil fortsette å stå opp for deg selv som er forståelig så er en sivil rettsak veien å gå med advokat.
Trådstarter
10 0
Krever penger og mental styrke jeg ikke har lengre , nettopp pga han. Ja det faller mellom to stoler, ikke alt som fungerer så bra her i landet …
Sitat av Hvorfordet Vis innlegg
Krever penger og mental styrke jeg ikke har lengre , nettopp pga han. Ja det faller mellom to stoler, ikke alt som fungerer så bra her i landet …
Vis hele sitatet...
Vanskelig å uttale seg i slike saker fordi man må nesten se sakspapirer og slikt hvis man skal mene noe seriøst.

Ja det er mye som ikke fungerer optimalt som man må kjempe og ta saker for og som du sier det er vanskelig å tjene gode penger i vanskelige settinger.
Trådstarter
10 0
Ja
hvorfor ikke hyre inn en privat dektektiv, som kan hjelpe deg og en venn til å lage en felle eller noe - med hensikt i å hente inn bevis.

Tror det vil kun funke, hvis det er sannhet i saken, da.
Trådstarter
10 0
Sannhet ja, problemer er at alt slikt koster mye
Ja det koster mye men er det ikke slik at han kan bli dømt til å betale saksomkostninger?

Jeg ble dømt til å betale veldig mye selv en gang i en skilsmisse men det var heldigvis ikke noen falske beskyldninger eller noe alvorlig jeg hadde gjort. Kun en advokat som bestemte seg for å bruke veldig mye tid.

Tror det er normalt at taper i sak betaler saksomkostninger.

Finnes advokater som kan veilede deg videre.
Trådstarter
10 0
Ok får se litt på det
Få med deg noen venninner og planlegg et opplegg der dere lurer han i en felle, slik at han blir tatt på fersk gjerning av politiet feks.

Finnes mange måter å ta igjen på. Hvis ikke lovens lange arm er behjelpelig må man nesten bare ordne det selv. Offentlig ydmykelse er vel kanskje noe av det værste, just sayin.
Trådstarter
10 0
Bra tips, men tør ikke
Er det samme person som fra denne tråden?
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Ta saken i egne hender.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Er det samme person som fra denne tråden?
Vis hele sitatet...
Haha, visst er det samme person. Og samme trådstarter i begge trådene.
Begge bruker ofte mellomrom på begge sidene av komma og punktum.
Og skriver uten avsnitt.
Trådstarter
10 0
Ikke samme person. Men ser at det er noen her jeg kan snakke litt med, takk for dere gjorde meg obs på det.
Sitat av Hvorfordet Vis innlegg
Ikke samme person. Men ser at det er noen her jeg kan snakke litt med, takk for dere gjorde meg obs på det.
Vis hele sitatet...
Så du har flere du driver å skal stenge ute fra Internett?
Korstoget har visst startet.
BRAND ∞ STRONG
Syns dette skjer stadig oftere, tråder resirkuleres, fri diktning, alle vil ha Hoka. Og folk klager på meg?
Pisspreiket mitt er i det minste ekte.