Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  617 111134
Sitat av Lekse2 Vis innlegg
Folk må slutte og leke med zippo samtidig som de ser på film

Har prøvd det går aldri bra
Vis hele sitatet...
satte fyr på hele søppelbøtta mi og buksene mine engang jeg overfylte min zippo
Driver ikke med pyro selv, men jeg var vitne til en tabbe nyttårsaften for 5 eller 6 år tilbake.
En fyr i nabolaget hadde slått på stortromma og kjøpt et sinnsykt monster av et bakkebatteri, for det var like etter at det begynte å selge de i Norge.
det var pakket inn i noen plast greier, og han fjernet bare plasten rundt lunte eller noe. Så da han tente på føk de kulene eller hva det er et par meter opp og landet på bakken før de gikk av.
Jeg var veldig ung, men jeg husker det som en nærdødenopplevelse.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Driver ikke med pyro selv, men jeg var vitne til en tabbe nyttårsaften for 5 eller 6 år tilbake.
En fyr i nabolaget hadde slått på stortromma og kjøpt et sinnsykt monster av et bakkebatteri, for det var like etter at det begynte å selge de i Norge.
det var pakket inn i noen plast greier, og han fjernet bare plasten rundt lunte eller noe. Så da han tente på føk de kulene eller hva det er et par meter opp og landet på bakken før de gikk av.
Jeg var veldig ung, men jeg husker det som en nærdødenopplevelse.
Vis hele sitatet...
Du husker ikke omtrent hvordan batteriet så ut? Tenker på størrelse og utseende (etikett?)...

Lurer på om jeg ikke har nevnt det før, men noe av det tidligste jeg kan huske med fyrverkeri er at et 25 skudds batteri tippet over etter ett av de første skuddene... Det var hopp og dans og løp for livet... Kruttrestene og de små svimerkene i håret sa noe om hvor nærme en av dem var å treffe meg...

En annen hendelse var med et Thunder 7 batteri... Jeg har fra jeg var liten av alltid vært hakket mer oppmerksom enn andre på enkelte ting, og heller tenkt noen sekunder fremmover enn å være tilstede her og nå (har blitt minnet på det en del ganger av fysikklæreren min i år)... Jeg sa til far at denne her plastbiten er foten til batteriet og hvis han ikke satte det på kunne det tippe over... Han ignorerte det, jeg gikk og gjemte meg, han tente lunten, og det tippet over før første skudd gikk av... 7 lilla skudd veggimellom... Etter dett hørte faktisk far på meg når det kom til fyrverkeriet...
Sist endret av Pyrotecnican; 26. desember 2010 kl. 10:35.
Har hatt endel nesten ulykker, men aldri noen ulykker. Fjord årets nyttårsaften tente jeg på sånn der "romerlys" og siden det tok så jævli lang tid før jeg hørte lyd eller noe etter lunta hadde brent inn i greia, skulle jeg bare ta en nærmere kikk på den så sa det ploff, jeg kjente kula/lyset hva faen det er gå rett forbi ansiktet, skummelt må jeg si.. :P Sir bare aldri hold noe fyrverkeri i handa når det skal gå av, går ann og holde det i handa så kaste det før lunta er gått inn i atileriet. For uansett hvor ufarlig det skal være feks de der lysene som blinker fra Europris de sprenger faktisk jævli også visst det er noe feil med dem...

Moral: Fyrverkeri er uforutsigbart.
[quote=Pyrotecnican;1942356]Du husker ikke omtrent hvordan batteriet så ut? Tenker på størrelse og utseende (etikett?)...

Så vidt jeg husker var det ikke sånn trappe greie, heller en litt mindre versjon av en classy banankasse..
vet ikke om dette er en ordentlig pyrotabbe, men er litt morsomt for det om.

jeg og 3 venner drev å lekte litt med bensin, da vi lurte på om vi skulle prøve å smelle en hårspray boks.

så vi gikk ut på en åpen plass i skogen helte bensin over hårspraye, så sprang vi, ingenting skjedde selvfølgelig så vi tok flaska med bensin, og tente bare på hele den, og så prøvde vi å legge den slik at bensinen rant bort til hårsprayen, det skjedde, men fortsatt ingen smell.

Da følte vi at det var på tiden å slokke flammene, da jeg og en annen gikk bort la jeg merke til at hårspray boksen var helt brent, og at den hadde blitt en god del større. Akkurat der og da så virket det som et fantastisk ide så tenkte at hvis jeg bare hopper på den så smeller den, så jeg hoppet på den uten å si ifra til han andre.

Greie sprengte og det kom et stort smell, det eneste vi hørte var de to andre som satt litt lengre i skogen og lo seg i hjel. Heldigvis så ble ingen skadet, men når jeg tenker over det, så kunne dette gått riktig galt
Sitat av olaPola Vis innlegg
Så vidt jeg husker var det ikke sånn trappe greie, heller en litt mindre versjon av en classy banankasse..
Vis hele sitatet...
Brun pappeske? Da var det klasse 4 og det er litt i det øvre sjiktet... Større kaliber, mer krutt osv... Hadde denne naboen klasse 4 kurs?
Siden alt må være så stille og rolig på 2 juledag så slenger meg på her jeg!
Det var da jeg bodde i Trønderlag og pyroen inni meg hadde begynt å komme frem. Nyttårsaften hadde akuratt rava bygda og jeg hadde vært i bursdag til en kamerat. under en snøballkrig fant jeg en blindgjenger av en rakett fra gårsdagens show. Jeg raska med meg denne hjem og la'n i en skuff på rommet. jeg tok ut kruttet og putta det i en sånn bruspulverboks forma som et "gresskar" eller no. så lagde jeg en tennings mekanisme med noe fyrstikker som skulle tenne kruttet når denne granatlignende greia i fart traff noe solid. Da jeg var ferdig og skulle "armere" den på rommet, var jeg selvfølgelig så dum å måtte teste at fyrstikken satt godt langs stripa inni granaten- det jeg hørte da var et lavt ritsj fra lunta- alt jeg jævlig fort og jeg husker at jeg tenkte FAEN, før jeg fikk kasta den cirka en halv meter fra meg før det sa pang. da jeg opna øya gikk alt som i sakte film, det eneste jeg hørte var piping i øra og følelsen fingra var borte. på gølvet brant noen rester fra dassrullen jeg hadde brukt som casing og rommet var fylt av den stikkende kruttrøyken. Pappa hadde rusha inn på rommet og han spurte om det gikk bra, som sagt gikk alt i sakte film.
heldigvis har jeg alle fingra og hørselen er like god. Må si at jeg lærte mye av den hendelsen plus at faren min har blitt jævlig streng når det gjelder pyro.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Har hatt endel nesten ulykker, men aldri noen ulykker. Fjord årets nyttårsaften tente jeg på sånn der "romerlys" og siden det tok så jævli lang tid før jeg hørte lyd eller noe etter lunta hadde brent inn i greia, skulle jeg bare ta en nærmere kikk på den så sa det ploff, jeg kjente kula/lyset hva faen det er gå rett forbi ansiktet, skummelt må jeg si.. :P Sir bare aldri hold noe fyrverkeri i handa når det skal gå av, går ann og holde det i handa så kaste det før lunta er gått inn i atileriet. For uansett hvor ufarlig det skal være feks de der lysene som blinker fra Europris de sprenger faktisk jævli også visst det er noe feil med dem...

Moral: Fyrverkeri er uforutsigbart.
Vis hele sitatet...
Du snakker om moral? Se hva du selv skriver.
Fyrværkeri KAN være uforutsigbart, og det er derfor man IKKE gjør slikt som du her sier man kan gjøre.
Kaste et batteri? Da har man faen ikke kontroll på hva som skjer, så da kan man ikke konstatere at det var uforutsigbart.
Up: er jo ikke sikkert han mente at han skulle kaste batteriet. Han har ikke lest over det han har skrevet og derfor ble det skrevet feil. F.eks. grisehyl eller kinaputter er helt vanlig å holde i handa, tenne på, kaste.

Hadde jo vært spennende å se på et 25 skudds batteri bli kasta ned fra et stup da :P
Nyttårsaften ifjor hadde vi samlet noen kamerater på en hytte på geilo. Vi hadde kjøpt en del fyrverkeri, mange batterier osv. Etter en del drikke og raketter klarte en av oss å tenne på et 25skuddsbatteri oppned, kassen ble skutt bort og det ble jævlig dramatisk. Raketter ble skudd på bakkenivå i alle mulige retninger, var som en krigsone i noen sykt lange 30 sekunder. Ingen ble skadd, men en bil hadde fått en rakett på frontdøren, så den var ganske svidd. Glad vi kom oss vel unna det
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Brun pappeske? Da var det klasse 4 og det er litt i det øvre sjiktet... Større kaliber, mer krutt osv... Hadde denne naboen klasse 4 kurs?
Vis hele sitatet...
.. Du har ingen anelse hvor blank jeg er på dette emnet.. xD
For noen dager siden gjorde jeg noe jævligndumt hahahaha, full og fin med noen striper innabords. Gikk jeg å en kompis å fyrte opp et lite batteri i peisen, det hele endte med med et oppbrent teppe ødelagt tv og et tomt branslokknings apparat.
Sitat av klarety Vis innlegg
For noen dager siden gjorde jeg noe jævligndumt hahahaha, full og fin med noen striper innabords. Gikk jeg å en kompis å fyrte opp et lite batteri i peisen, det hele endte med med et oppbrent teppe ødelagt tv og et tomt branslokknings apparat.
Vis hele sitatet...
Passer definitivt mye bedre inn i "uaktsom omgang med rusmidler" enn "din største pyro-tabbe" tråden. Lykke til på fredag, post gjerne her i tråden sånn ca. hvor du kommer til å oppholde deg
Sitat av pidget Vis innlegg
post gjerne her i tråden sånn ca. hvor du kommer til å oppholde deg
Vis hele sitatet...
Så du kan holde en sikkerhetsavstand på minimum en mil? Er med på den!!
Sitat av pidget Vis innlegg
Passer definitivt mye bedre inn i "uaktsom omgang med rusmidler" enn "din største pyro-tabbe" tråden. Lykke til på fredag, post gjerne her i tråden sånn ca. hvor du kommer til å oppholde deg
Vis hele sitatet...
Enig i den der.
Dette viser tydelig at fyren har et ekstremt usunt forhold både til rus og fyrverkeri.
Båre vent, om ti år kommer vi pyroentusiaster til å sitte og irritere oss over pyroforbudet som har blitt vedtatt pga. slikt idioti.

Bare fortsett å mate på med slik idioti, jeg er beredt til å flame slikt forbanna tull til krampen tar meg eller at jeg blir utestengt fra nFF!
Sist endret av Knask; 28. desember 2010 kl. 02:47.
Sitat av klarety Vis innlegg
For noen dager siden gjorde jeg noe jævligndumt hahahaha, full og fin med noen striper innabords. Gikk jeg å en kompis å fyrte opp et lite batteri i peisen, det hele endte med med et oppbrent teppe ødelagt tv og et tomt branslokknings apparat.
Vis hele sitatet...
Der lo jeg godt du! Men et råd fra meg til deg, la pyroen ligge i ruset tilstand
Vet ikke om det er en pyrotabbe, men meg å et kamerat skulle lage en plumbobombe i 1/5L flaske, vi hadde gjort dette noen ganger før, men det tok altid så lang tid før det smallt så denne gangen bestemte vi oss for å ha ekstra masse Plumbo og sølvfolie oppi. Det endte med at hele flaska sprengte mens jeg rista den og jeg fikk plumbo over hele meg, noe fingerne mine bærer preg av enda, 4-5 år etter
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
"Jeg blåste ballonger til min datters fødselsdag, da en ballong sprakk og jeg fikk gummi-smack i øyet".

Det er nesten like mye pyroteknikk som plumbo-bomber
Kan dog se for meg at det svei som et reelt helvette!
Sitat av Fleinaren Vis innlegg
Det endte med at hele flaska sprengte mens jeg rista den og jeg fikk plumbo over hele meg, noe fingerne mine bærer preg av enda, 4-5 år etter
Vis hele sitatet...
Og derfor skal ALLE holde seg unna plumbo bomber!
Sitat av Znerk Vis innlegg
Og derfor skal ALLE holde seg unna plumbo bomber!
Vis hele sitatet...
Eventuelt bruke hodet litt mer en det jeg gjorde det er liten vits å riste flaska i lange tider før man kaster den avgårde...
Sitat av Fleinaren Vis innlegg
Eventuelt bruke hodet litt mer en det jeg gjorde det er liten vits å riste flaska i lange tider før man kaster den avgårde...
Vis hele sitatet...
Det er liten vits i å i det hele tatt lage en plumbo-bombe, uavhengig om du rister den eller ikke...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Unggutter er ikke kjent for å være den mest fornuftige folkegruppen,
og ting må ofte læres på den harde måten, og sånn er det bare.
Skal dog nevnes at smellet man kan få fra en bra knallgassballong slår en plumbobombe,
og da får du mye mere smell for pengene
Kan ikke kalle det tabbe,men men.

jeg hadde nettopp kjøpt to esker speedfire i anledning nyttårsaften. for å spare tid kom jeg på den fantastiske ideen om å legge alt oppi en kjøkkenbolle. ikke en hvilken spm helst, men en av mammas sine.

ihvertfall,når jeg hadde fyrt av en 15stykk, ville pappa prøve.han tok et grisehyl og tente på. men istedenfor å slenge den bort, kasta han den i bollen me alle de andre hylerne. jeg ble først fly forbanna, men etter å ha tenkt over ildkula,ombestemte jeg meg.
eneste som ikke var fornøyd, var mamma.

(Og ja, dette er skrevet på en touch-telefon.)
Sitat av Up Vis innlegg
Unggutter er ikke kjent for å være den mest fornuftige folkegruppen,
og ting må ofte læres på den harde måten, og sånn er det bare.
Skal dog nevnes at smellet man kan få fra en bra knallgassballong slår en plumbobombe,
og da får du mye mere smell for pengene
Vis hele sitatet...
enig problemet er at mora til en kis jeg kjenner ble fly forbanna når hun hørte ''kaboom!!!''
Er det btw noe bedre måte (enklere og kjappere) å lage slike ballonger på enn å bruke hho celle??
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av kvarburg Vis innlegg
Er det btw noe bedre måte (enklere og kjappere) å lage slike ballonger på enn å bruke hho celle??
Vis hele sitatet...
Kaustisk soda, en pølse Al i tuten, tre på ballong, og dytt den ned.
La ballongen fylles, så lar du den bare stå. Den krymper litt, men gjør dette et par ganger så har du en stor fin ballong med rent hydrogen.

For luft injeksjon kan du prøve å beregne mengde med sykkelpumpe, eller skaff deg en oksygentank og kjør rent. Jeg lagde et regnestykke for et par måneder siden i en annen tråd om hvor mye luft man trenger. Se om du finner.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det jeg skal si nå skjedde for noen uker siden, jeg og noen venner og kjøpt mange pakker fyrstikker, og når jeg hadde noen fyrstikker igjen av en eske bestemte jeg meg for og tenne på fyrstikk esken med innhold inni.
Jeg prøvde flere ganger og det lot seg ikke tenne, men så plutselig tok det fyr så jeg kjente flammen krøp inni genseren min jeg slapp den raskt når det tok fyr, så kom heldigvis ikke til skade, kom unna med en litt brent genser på innsiden :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
NitroFis

Elsker videoene dine på yoputube btw. Fikk meg inspirert til å rigge opp en 50-100 KG anfobombe her i dalen(thats right..).



Min største tabbe er vel når jeg var liten og lekte med dynamitt(bestefaren min hadde et stort lager..)
Bare å sprenge fenghetter var morsomt nok, helt til vi kobla 10 kubber sammen og sprengte et hull i fjellet nordpå, var den eldste av oss som kobla, men var en svær stein som føyk rett forbi huet mitt
Sist endret av Bundy; 20. februar 2011 kl. 15:14.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Bundy Vis innlegg
NitroFis

Elsker videoene dine på yoputube btw. Fikk meg inspirert til å rigge opp en 50-100 KG anfobombe her i dalen(thats right..).



Min største tabbe er vel når jeg var liten og lekte med dynamitt(bestefaren min hadde et stort lager..)
Bare å sprenge fenghetter var morsomt nok, helt til vi kobla 10 kubber sammen og sprengte et hull i fjellet nordpå, var den eldste av oss som kobla, men var en svær stein som føyk rett forbi huet mitt
Vis hele sitatet...
OT: hva booster du dette med?
Når vi var enda yngre, og vi skulle tenne på en strand med bensin, så tente jeg på skoen min. Leste ikke tråden, så kan være at dette er irrelevant, men postet det forde om
Sitat av griped Vis innlegg
OT: hva booster du dette med?
Vis hele sitatet...
Research er pågående fortsatt! Jeg har ikke gitt opp mine planer, da jeg vil virkelig, virkelig sprenge av 50 kilo minimum med anfo, eller noe enda mer eksplosivt(ANMAL frister veldig, da). Problemet er da territoriært, eller hva det heter, noe du trenger en booster til. Og få best mulig effekt. Hmm..
Sist endret av Bundy; 22. februar 2011 kl. 08:38.
Hahah, jada på ungdomsskolen min var ikke akkurat lighter er uvanlig syn, så det ble vel endel av det. Jeg var kjent for å pyrre rundt på alt mulig, men tror det dabbet ned litt da jeg greide å tenne på en svær dasspapirholder med en diger rull inni. Vi bare løp ut av dassen og lukka døra etter å ha prøvd å slukke det. Tror de andre i de andre klassene skjønte hvem som hadde skylda når hele skolen ble evakuert av brannalarmen, dæng
Jeg husker når vi var rundt 10 års alderen at det var meget populært i lokalet å lage hjemmelagde bomber. Vi hadde selvfølgelig laget en selv, og så frem til eksplosjonen. I området rundt der vi skulle tenne på, husker jeg det var ekstrem tørke i gresset (siden dette var på sommeren). Det hele endte med at 100 vis av meter gress gikk i flammer.

Ganske flaut da de voksne fikk busta oss tidligere på dagen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lol, vi kødda med airbombs forrige vinter.. Vi heiv en ned i skogen fra et høyere punkt, men airbomben bestemte seg for å fly rett mot oss.. Jeg heiv meg ned på bakken, og kjente at "greia" traff ryggen min. Somehow smalt den rett ved siden av det ene øret mitt som gjorde at jeg ble "stunna" og totalt borte i 10-20 sekunder :P
Når jeg var mindre så fant jeg ut at man kunne lage relativt greie bomber ved å ta en kruttlappremse og knekke den på langs slik at kruttet ble eksponert, surre det i en ball og teipe godt.
Når jeg da drev med min til da største bombe, så klarte jeg å få laget nok friksjon at ca 150 kruttlappremser tok fyr på en gang under underarmen min. 1 uke med armen i grønnsåpevann
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Fleinaren Vis innlegg
ekstra masse Plumbo og sølvfolie oppi. Det endte med at hele flaska sprengte mens jeg rista den og jeg fikk plumbo over hele meg.
Vis hele sitatet...
Same same..
Bare så det er klart:

Plumbo har INGENTING med pyroteknikk å gjøre.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Nyttårsaften ifjor hadde vi samlet noen kamerater på en hytte på geilo. Vi hadde kjøpt en del fyrverkeri, mange batterier osv. Etter en del drikke og raketter klarte en av oss å tenne på et 25skuddsbatteri oppned, kassen ble skutt bort og det ble jævlig dramatisk. Raketter ble skudd på bakkenivå i alle mulige retninger, var som en krigsone i noen sykt lange 30 sekunder. Ingen ble skadd, men en bil hadde fått en rakett på frontdøren, så den var ganske svidd. Glad vi kom oss vel unna det
Vis hele sitatet...
En nyttårsaften skjedde noe av det samme med en nabo til en kamerat jeg var hos. Det var derimot i hagen\parkeringsplassen, og batteriet spratt rundt like ved siden av bilen hans (naboens)!! Var mange harde skudd, lurer enda på hvordan det gikk bra (at ikke bilen også gikk i lufta). Skumle saker.

Til trådens relevans kan jeg også nevne at vi skøyt opp noen raketter selv. Den siste raketten (den største) bestemte jeg meg for å skyte på skrått over et jorde som lå i boligfeltet - mot et forlatt hus som lå på andre sida ^^ Det var sinnsykt morsomt, det nådde heldigvis ikke helt fram Akkurat som en rakett i krig.
Kom på en ting til

Jeg hadde fått 2 kartonger med sånne "standar" hylere, å de er jo ganske kjedelige i seg selv..
Så jeg kom på at jeg for en stund siden hadde hørt om noen som hadde tatt tang og most kruttet inne i beholderen så tetta den med teip og tent på.
Etter 2-3 forsøk begynte jeg og bli lei av at jeg ikke fikk det til! Det neste forsøket var jeg ikke veldig fokusert på hyleren å sto 2 meter unna.
dette endte med øresus 4-5 dager
Samme skjedde med å ta en hylse fra rifle og borre hull i bunn og mose tuppen med tang
Sitat av Zitto Vis innlegg
Samme skjedde med å ta en hylse fra rifle og borre hull i bunn og mose tuppen med tang
Vis hele sitatet...
Du boret i tennhetten? Jeg går ut i fra at det var en brukt en!!!
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Du boret i tennhetten? Jeg går ut i fra at det var en brukt en!!!
Vis hele sitatet...
Ja
Putta hyler krutt oppi så tetta jeg igjen
Ekke sååå korttenkt
Sist endret av Zitto; 19. mars 2011 kl. 12:25.
Tror nesten det må være når jeg klarte å søle nærmere 1 kg aluminium av typen German Dark i stua... Mer provoserende vaskearbeid skal man lete lenge etter
Sitat av Up Vis innlegg
Unggutter er ikke kjent for å være den mest fornuftige folkegruppen,
og ting må ofte læres på den harde måten, og sånn er det bare.
Skal dog nevnes at smellet man kan få fra en bra knallgassballong slår en plumbobombe,
og da får du mye mere smell for pengene
Vis hele sitatet...
bra jeg har investert i en elektrolysemaskin
prøvde et par små såpebobler i går og de smeller jo som F uansett hvor store de er xD
Sist endret av kvarburg; 25. mars 2011 kl. 10:16.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av exxo Vis innlegg
Tror nesten det må være når jeg klarte å søle nærmere 1 kg aluminium av typen German Dark i stua... Mer provoserende vaskearbeid skal man lete lenge etter
Vis hele sitatet...
I helvete. Jeg tror faktisk denne topper alle de andre postene i denne tråden tilsammen. Grusomt å fjerne! Hvor lang tid brukte du på oppgaven?
Sist endret av Nygaard; 25. mars 2011 kl. 12:58.
Det gikk hardest ut over teppet på gulvet, og stuebordet. Når det skjedde forlot jeg rommet pga mye metallpartikler i lufta, og mye av utfordringen var jo å samle opp aluminiumet uten å gjøre vondt verre.

Teppet ble heldigvis snudd, og etter _mye_ skrubbing ble stuebordet omsider rent. Vanvittig kjipt å fjerne ja, tror nesten jeg hadde valgt trekull fremfor aluminium!
Sitat av exxo Vis innlegg
tror nesten jeg hadde valgt trekull fremfor aluminium!
Vis hele sitatet...
lett!

Når jeg leste posten din kjente jeg at jeg følte meg oppriktig lei meg på dine veine! Har sølt GD alu på ett kjøkkenbord med glatt plastikoverflate, tror det er flekk enda :S Den aluminiumen er fæl! (men fy å den smeller )

Har ikke hatt noen fler uhell siden jeg skrev sist tror jeg, bortsett fra en lettere forbrennt hånd like før nyttår.. Det hadde seg slik at jeg skulle tenne på en søppelbøtte som bestod av hovedsakelig "pyroavfall" (papir med rester på, overflødig avfall fra stjerneruller osv.) Det ente med en kraftig stikkflamme som gikk litt utover fingrene mine :P
Jeg hadde nettopp en tabbe... sendte opp et 3" shell TT nå nettopp MEN lunta tente ikke : ( Ikke min største pyro-tabbe, men hva er vel værre (bortsett fra brann) at et shell ikke tenner? : S

Mest sannsynligvis er det primen på lunta som ikke hadde tørket nok...
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sykt irriterende, har opplevd det en gang for lenge siden da jeg brukte hjemmelagede rmed litt laber priming. Anbefaler forøvrig crossmatching heller enn priming. Da slipper du fukt, og tenningen er generelt ansett for noe mer pålitelig.
Skulle gjerne brukt crossmatching, men jeg har dessverre ikke timefuse, bare visco.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av exxo Vis innlegg
Tror nesten det må være når jeg klarte å søle nærmere 1 kg aluminium av typen German Dark i stua... Mer provoserende vaskearbeid skal man lete lenge etter
Vis hele sitatet...
Haha der måtte jeg le litt! Heftig vaskearbeid!
Ser for meg at det eneste som kan være kjipere er så søle tilsvarende mengde med bright flake, da det er ekstra glad i å sveve overalt og legge seg på alt av overflate vendt mot himmelen