Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 876
Har Windows 98SE og har begynt å irritere meg grønn over hvordan den oppretter mapper automatisk. Skal man f.eks. lagre et bilde finner Windows det for godt å opprette en mappe "My Pictures", jeg kan rename eller slette denne mappen, men neste gang jeg skal lagre et bilde blir den faen banke meg oppretta igjen. Samma ting med denne "hovedmappa", "My Documents", denne virker det umulig å fjerne.

Noen som vet hvordan jeg kan fjerne dette problemet for godt?
nFF Marshall
morten's Avatar
*ikke forstå hvorfor du vil fjerne dem*

Kanskje du kan prøve å søke på tweake progs til windows for å gjøre jobben. Er nok en grunn til at Windows hele tiden oppretter dem da, men ikke spør meg om hva den måtte være...

uff, nei for trøtt til å få ut noen meninger nuh, sårri..
98? SE? hæ? den funksjonen med my pictures kom ikke før med ME... my documents kan du bestemme hvor, dvs i hvilken katalog det skal ligge, bare høyreklikk/properties på my dockuments på desktop. hva selveste folderen heter er likegyldig, men windows er satt opp slik at den katalogen må ligge et sted...

du har ikke vært så uheldig at du har lagt inn IE 6?

meitemark
Jeg også går og irriterer meg over de folderne. Fra før har jeg "gfx" og "sfx" for all grafikk og musikk - og så tvinger Windows alt innholdet mitt inn i sine egne foldere.

Jeg liker ikke Microsoft's konformitet - men det er jo ikke et så veldig stort problem, i den større sammenheng
selv får jeg ikke fjerna "koblinger" mappa i favorittene i IE5
Bare høyreklikk på den i menyen og velg slett Jeg gjorde det nå, for å teste at det gikk ann. Men det kan jo hende at den kommer tilbake neste gang jeg restarter maskinen.

Men da kan jeg jo bare la være å restarte
Den kommer nok tilbake før du restarte ja.. Gjør iallefall det hos meg..
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
jeg bruker koblinger jeg.. har fjerna de irriterende linkene som ligger der også har jeg ca 4-5 sider som jeg er ofte på inni koblinger.. "nFF" er en av de

også har jeg seff flytta den helt til høyre, slik at jeg må trykke på de to >>'ene for å få opp linkene mine.. funker greit, selv om jeg skulle ønske MS ga faen i å lage til sånne ting som vi ikke nødvendigvis vil ha/benytte oss av
win2k eller xp sier jeg
Better than thou.
Det enkleste er bare å gjemme de mappene dere ikke vil ha (altså skjul) og pass på at dere ikke har på viss skjulte filer. Det jeg gjør, funker fett for de mappene som automatisk kommer tilbake i IE hvertfall.
Opprinnelig postet av meitemark
98? SE? hæ? den funksjonen med my pictures kom ikke før med ME...
Vis hele sitatet...
Blæh. Mine Bilder funksjonen er i Win98SE. Selv om det er IE 5, 5.5 eller 6 som er innstallert.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Carlo
Det enkleste er bare å gjemme de mappene dere ikke vil ha (altså skjul) og pass på at dere ikke har på viss skjulte filer. Det jeg gjør, funker fett for de mappene som automatisk kommer tilbake i IE hvertfall.
Vis hele sitatet...
Høres smart ut, takk.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hvis enn absolutt vil ha de vekk må det nok noe registerkluring til, men som carlo sa er det vel enklest å bare gjemme de folderene du ikke vil ha.
eller bare godta at de er der, men ikke bruke de?

mm