Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4793
Her om dagen gikk jeg forbi en Cola automat som var ganske smadra. Selve displayet hvor det hvor mye peng du har lagt på og sånt hang utafor. Så jeg tenkte "Why not" og tokk den med hjem. Det jeg lurte på var om noen veit om hvordan man kan modifisere den slik at kan koble til en knapp (eller noe) som gjør at displayet sender elektrisker impulser til "Hjernen" og det popper ut brus.
Det er mange tråder om detta fra før av, får du ikke svaret ditt i en av disse?
Søkeresultat: http://www.freakforum.nu/forum/searc...archid=1443566

Edit: Hvis du har automaten hjemme kan du vel bare krække den opp og ta all brusen?
Sist endret av Poke; 6. juni 2007 kl. 22:58.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Er nok mye enklere å hacke den på "vanlig" vis. BTW; hvordan ville du koblet til displayet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har et display. Et display sender ikkje elektriske impulser, det mottar elektriske impulser.

Så, forget it. Uansett, får du først kopla til displayet så er du vel såpass djupt inne i automaten at du bare kan plukke med deg colaen?
Har du nøkkel eller annen måte å få opp automaten på uten å ødlegge den blir jo dette et litt show kjøleskap på gutterommet.
Kommer du inn skulle det ikke være så vanskelig å fikse et lite myntinnkast så automaten spytter ut en brus.
Google etter koblingskjema, finn kretsen for utløseren og sett på en knapp i stedet for det eksisterende myntinnkastet/tastaturet. Det letteste er vel bare en knapp, men tipper det skal gå greit å få til et simpelt myntinnkast.


Tok du med deg hele automaten, eller bare displayet?
Etter som jeg har skjønt det tok han bare med displayet hjem... Hele automaten er vel litt vel stor?
Anngående svindel av brusautomater, så hadde voldern en bra tråd om det. Men den er forsvunnet. Hvor er den og hvorfor er den borte?
▼ ... over en uke senere ... ▼
*bump*

Jeg syns at det kunne vært veldig kjekt å finne ut litt mer om disse brusautomatene...
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hva mer kan du finne ut?

Er masse info på forumet
Sitat av Poke
Det er mange tråder om detta fra før av, får du ikke svaret ditt i en av disse?
Søkeresultat: http://www.freakforum.nu/forum/searc...archid=1443566

Edit: Hvis du har automaten hjemme kan du vel bare krække den opp og ta all brusen?
Vis hele sitatet...
Trur ikke det var meninga, trur at han ville bruke den som et kjøleskap der han bare kunne trykke på en knapp for å få en brus.
Sitat av vidarlo
Du har et display. Et display sender ikkje elektriske impulser, det mottar elektriske impulser.

Så, forget it. Uansett, får du først kopla til displayet så er du vel såpass djupt inne i automaten at du bare kan plukke med deg colaen?
Vis hele sitatet...
siden han tok den med hjem vil han vel kanskje bruke den som en egen automat.
på en måte som en sparegris, for hver gang du passerer 15 kr får du en brus
faen ass. det vil jeg og ha. mye lettere å spare penger
Sitat av Jonta
Er nok mye enklere å hacke den på "vanlig" vis. BTW; hvordan ville du koblet til displayet?
Vis hele sitatet...

Tell me, hvordan hacker du en cola automat på ''vanlig'' vis?
Sitat av PyroGant
Tell me, hvordan hacker du en cola automat på ''vanlig'' vis?
Vis hele sitatet...
det er flere måter og gjøre det på, man kan bla bruke knappene som tall
1 cola
2 solo
3 pepsi
4 eplebrus
5 vann
6 7up
7 burn
8 pepsi max
9 cocacola light
og så skrive inn koden til maskinen som vistnokk skal pleie og bære 4231 (eplebrus, solo, pepsi, cola)

så kommer du inn i admin menyen hvor du f.eks kan endre prisen på brus til 1kr.


EDIT: http://norhack.net/?q=node/37
Sist endret av Evelen2; 15. juni 2007 kl. 20:37.
vel planen var og knuse fronten på en automat slik at displayet på automaten kunne byttes med mitt modiviserte display. det har en 10 pinners kontakt som er veldig lett og koble av og på.
Som sagt, nei. Det blir som om jeg skulle tatt med min LCD-skjerm og koblet til en annens pc, for å hacke denne. Det går rett og slett ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av flower power
vel planen var og knuse fronten på en automat slik at displayet på automaten kunne byttes med mitt modiviserte display. det har en 10 pinners kontakt som er veldig lett og koble av og på.
Vis hele sitatet...
Dersom du er villig til å knuse fronten på automaten ville eg heller ha knust litt meir og tatt med meg brusen og gitt faen i å trykke den ut...8)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Dj_Evelen
det er flere måter og gjøre det på, man kan bla bruke knappene som tall
1 cola
2 solo
3 pepsi
4 eplebrus
5 vann
6 7up
7 burn
8 pepsi max
9 cocacola light
og så skrive inn koden til maskinen som vistnokk skal pleie og bære 4231 (eplebrus, solo, pepsi, cola)

så kommer du inn i admin menyen hvor du f.eks kan endre prisen på brus til 1kr.


EDIT: http://norhack.net/?q=node/37
Vis hele sitatet...
Dette forutsetter jo dog at maskinen er i maintinance mode som aktiveres fra innsiden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hørt at man kan taste inn en admin kode med hjelp av tastene du får brus av..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Kejerith
hørt at man kan taste inn en admin kode med hjelp av tastene du får brus av..
Vis hele sitatet...
Sterkt tvilsomt at du kan gjøre noe som helst fra fronten av før du har aktivert "vedlikeholdsmodus" (som det så fint heter på norsk).