Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 5843
Er de nonen guide for hvordan det går ann å åpne en safe viss du ikke har peiling på hva koden til safen er??
Skal du lese lillesøsters dagbok nå?
Forskjellige safer må åpnes på forskjellige måter.
En måte å starte på, hvis du ikke har hjelpemidler er å dirke låsen ved hjelp av tension-prinsippet. Søk på det. Har ikke tid til å beskrive det just nu. Maybe later
Kanskje du kan få noen gode ideer ved å se noen Olsen Banden filmer
Si heller hvilken safe så kanskje noen kan hjelpe.
Skapet er et gammelt skap Olsen Joh Pengeskapfabrik A/S
Før var det posten som brukte det til oppbevaring av penger, men nå bukest de ikke til noe.
Skapet har 2 hjul og et håndtak.
Det ene hjulet har nummer på seg, og det andre hjulet er helt tomt
#1
AS Joh Olsen Pengeskapfabrik
Hasleveien 26
0571 Oslo
Tlf: 22380680
Fax: 22380424
Stiftet: 1988

call them, det var det enseste fornuftige jeg kom på for øyeblikket. Men det kan kanskje høres litt "snodig" ut å ringe for å få vite hvordan du får åpnet en safe du ikke husker koden på.

#2
Kube med dynamitt
Sist endret av genex; 4. august 2004 kl. 20:30.
åh herregud da! du må jo risse inn tall på det andre hjulet også, og så rope sesam sesam lukk deg opp..? :S
haha, kanskje ikke så bra firmapolicy at man kan ringe og få instruksjoner om hvordan man åpner safene deres?

har mer tro på dynamitten.
Ville gått for metoden som ninja5k sa jeg..
Ellers er jo dynamitten et alternativ
hva med dremel multi eller annen skive kutter?
du kutter over lås bolten, eller kutt en firkant på siden?

nesten umulig å åpne en safe uten å skade den, hvis du ikke har jort det før.
Dynamitt er en fin ting sier bare jeg :P
jeg brukte olsenbanden metoden på et skap som stod på jobben til fatters da jeg var 10 år. Klarte å bytte kode... Aner ikke hvordan da, men da bare vrei jeg frem og tilbake på det hjulet. Artig hendelse
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Dynamitt fungerer dårlig, generellt sagt, fordi dynamitten må ha noe å sprenge imot. Dermed: Dynamitt kan brukes for å sprenge safen vekk fra en vegg eller løs fra boltene i gulvet, men om du skal åpne selve safen, må du borre i den, og da er det like greit å droppe eksplosivene.

Bruk skjærebrenner og angrip hengslene, først og fremst. Om skapet er billig kan man åpne det på den måten. Om skapet ikke er billig, sliter du. Da er det lettest å angripe låsen, og se om du klarer å finne kombinasjonen. Klarer du ikke dette, ta av kombilåsen (slegge), og se om du klarer å åpne den på den måten. Klarer du ikke det, må du gå enten på sidene på skapet, eller ødelegge slåene på en eller annen måte. Sjekk også om undersiden av skapet, eller baksiden, evt er svakere.

h
kast drittn og kjøp deg ny safe
Du er min venn
niigu's Avatar
Å prøve å åpne en safe med dynamitt er vel det samme som å stikke bankkortet i sprekka og håpe på napp?

*click*
"hvafaen?"
▼ ... over en uke senere ... ▼
1. Sprengstoff.

dette vil kreve boring eller rettede sprengladninger.
-

2.
er ikke sikker på om jeg så dette på film eller om jeg har lest det enplass:

hvis du driller hull igjennom toppen på safen,fyller den med vann og deretter dumper sprengstoff ned i den.
(kjedelig hvis det er papirer i safen du er ute etter isåfall)
Du kan drille et hull i toppen og fylle den med vann så fryser du vannet til safen sprekker. Det med frysingen er det som er vanskelig da.
Opprinnelig postet av Freeloader
Du kan drille et hull i toppen og fylle den med vann så fryser du vannet til safen sprekker. Det med frysingen er det som er vanskelig da.
Vis hele sitatet...
Hvis det er papirer i safen, blir jo de ødelagte?
Altså....

Til folk som kommer med usaklige poster som ikke hjelper noe på det han spør etter egentlig - Hva med å holde kjeft og ikke poste? Kan du hjelpe, post, kan du ikke hjelpe, ikke post.
1. flytende nitrogen. frys drittn.. hengslene og eller lås.
bank så med hammer og meisel eller liknende til det går opp.

2. Kjøp litt plutonium - lag en liten atombombe - finn et øde sted - spreng skitn.


3. Se alle Macgyver episodene - han åpner jo en del dører, safer o.l - like sannsynlig at det han gjør vil funke som det meste som har kommet frem i denne posten
Opprinnelig postet av Kristus
1. flytende nitrogen. frys drittn.. hengslene og eller lås.
bank så med hammer og meisel eller liknende til det går opp.

2. Kjøp litt plutonium - lag en liten atombombe - finn et øde sted - spreng skitn.


3. Se alle Macgyver episodene - han åpner jo en del dører, safer o.l - like sannsynlig at det han gjør vil funke som det meste som har kommet frem i denne posten
Vis hele sitatet...
Hmm, ingen av de tipsene tror jeg noen burde stole på!
skive kutter sier jeg! har ingen av dere vært på et verksted før?
Arti sak dettane:
Egentlig ganske enkel og åpne:

Håntaket skal stå i stilling ned for og få åpnet skapet på denne metoden.
Ta en Drill og et 4.1mm bor og bor et hull helt i senter av det hjulet som ikke har noen tall.
treffer du ikke senter an du bare glemme og få åpnet skapet uten TNT!!!
Bor så langt inn at du borrer i gjennom all mekanikk inne i safen.
legg øret innat skapet slik at du kan høre det klikket som kommer når du drar med deg hjulene i låsen.
drei først mot klokka 1 omdreining.
Drei med klokka 4 eller 5 omdreininger slik at du hører 4 klikk.
Vri det hjulet med hullet nå runt til det stopper.
Røsk hjulet av skapet og åpne dørenmed håntaket.

Pleide og funke på de JHO olsen pengeskapene vi har åpnet.
Opprinnelig postet av snø
skive kutter sier jeg! har ingen av dere vært på et verksted før?
Vis hele sitatet...
Nei, du sier for faen ikke "skive kutter". Du sier "skivekutter" og da syntes jeg du skal skrive det på den måten også. GAWD, dette forumet lider av analfabetisme.
det skal vist funke med vinkelsliper
Opprinnelig postet av _Thorsø_
Hmm, ingen av de tipsene tror jeg noen burde stole på!
Vis hele sitatet...
nix.
men det var jo heller ikke meningen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av q_Werty
Nei, du sier for faen ikke "skive kutter". Du sier "skivekutter" og da syntes jeg du skal skrive det på den måten også. GAWD, dette forumet lider av analfabetisme.
Vis hele sitatet...
Hva faen er det som feiler deg? Det er ikke alle som er like flinke til å skrive som deg, shithead!
Opprinnelig postet av aatne
Hva faen er det som feiler deg? Det er ikke alle som er like flinke til å skrive som deg, shithead!
Vis hele sitatet...
Point å dra opp tråd for å si det? Send PM til han og kall han en sadistisk hore neste gang heller.
Opprinnelig postet av duxo
Altså....

Til folk som kommer med usaklige poster som ikke hjelper noe på det han spør etter egentlig - Hva med å holde kjeft og ikke poste? Kan du hjelpe, post, kan du ikke hjelpe, ikke post.
Vis hele sitatet...
Beklager.. men s**** så selvmotsigende du var der!
Learn from the experts: The Safe @ somethingawful.com forums. (Ganske tidig, hvis du gidd å sette deg inn i saken...)


Men hvis dette er seriøst, begynn på howstuffworks.com (safecracking @ howstuffworks.com).