Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3313
Hey. Har alltid hatt interessen for blowgun (blåserør) og ser at de selges masse steder. Tenker å bestille en til ca 200kr fra Kina. Men etter å ha google litt har jeg funnet ut at det kan regnes som ett våpen og er derfor ulovlig. Tror dere den loven blir skikkelig håndhevet for ett blåserør med nåler? Og stor sjangs for at pakken blir sjekket opp i? Den er tross alt ganske lang.
Posten og tollvesenet vil behandle det etter våpenloven og vil beslaglegge det om det blir oppdaget.
Konsekvensene for deg, om dette skulle skje, kan jeg ikke uttale meg så mye om, men i verste fall kan du bli politianmeldt.

Du kan eventuelt be om å få det tilsendt som deler i flere forsendelser og be de deklarere som leketøy, "toy parts" f.eks.
Den lave verdien på varen minker dessuten sannsynligheten for grundig kontroll av innholdet i pakken.
Du kan jo lage et selv da. Vil tro du finner det meste på biltema.
Du blir politianmeldt uansett hva.

Du kan derimot finne rør med whatever diameter du vil hos biltema og clasern. Du kan også kjøpe lovlige 4.5mm darts i norge...

De går under "Air Rifle Darts 4.5 mm "
Sist endret av Hoarse; 28. mars 2017 kl. 05:41.