Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1815
Hadde en narkotika sak mot meg som ble henlagt på bevisets stilling. Alikevell må jeg vente 1 år før jeg kan ta oppkjøring til lappen. Noen som har noe innspill på dette? Syns det er merkelig at det er konsekvenser (vedtak) når saken er henlagt og null bevis.
Det er nok på grunn av at saken ble henlagt på bevisets stilling og ikke intet straffbar handling.
Ank henleggelsen samt straffen, da blir retten neste steg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av NATRIX.N Vis innlegg
Ank henleggelsen samt straffen, da blir retten neste steg.
Vis hele sitatet...
Nei.

Du kan ikkje anke ei vekklegging. Du kan påklage det. Klageinstansen er i så fall påtalemakta ved statsadvokaten, ikkje domstolen. Du risikerer jo at dei plukker fram saka og tar ut påtale og.

I tillegg er ikkje førarkortnekt straff. Det er eit administrativt vedtak; du har ikkje tilfredsstillande vandel og edruelegheit. Det er mange tråder om den praksisen her på berget. Men i korte trekk kan det og påklagast, til politidirektoratet om eg ikkje tek heilt feil. Etter det er neste steg eventuelt sivilt søksmål for å få kjent vedtaket ugyldig.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei.
Vis hele sitatet...
Beklager feil ordvalg osv. Takk for rettingen vidarlo!
Har man befatning med narkotika er det normalt at man må avlegge prøve mtp sertifikatet.

Det er vel mer normalt at man må avlegge urinprøve. Slipper du unna den så har du kommet ganske greit ut av det.

Vurdere du ikke klage på hele saken.
Hvis man eller dersom man har bevis (blod/urinprøve) som slår ut på narkotika kan du bli straffet for bruk av narkotika og dermed bli sett på som uskikket i trafikken til å ha førerkort... leger som mistenker misbruk(en J i helga eller mer, ergo nothing) plikter h*n å melde fra til fylkeslegen, deretter 6 mnd eller 12 mnd på urinprøve en gang i uken de mndene. Hardt? Ja..
dessuten må du pisse kvartalvis stikkprøver i 3 år før de gir slipp på deg.......
Den ble henlagt, du ble ikke frikjent. Stor forskjell.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Den ble henlagt, du ble ikke frikjent. Stor forskjell.
Vis hele sitatet...
Uskyldig til det motsatte er bevist?
Du kan klage på vedtaket, hvis jeg husker riktig så har du rett til at denne klagen skal behandles to ganger. Jeg er usikker på om det da blir først politidistrikt og så politidirektoratet, eller politidirektoratet og en gang til gjennom politidirektoratet. Du kan også klage til sivilombudsmannen, men jeg er her usikker på om en da først må ha benyttet alle andre tilgjengelige muligheter til å klage.

Går ikke det så er siste mulighet tingretten og eventuell anke, det kan derimot koste en del. Egentlig, hvis du har pengene, så burde du ta kontakt med en advokat med en gang. Det er nok der man vil finne det bedre av kunnskap og erfaringer.
du kan jo trøste deg med at selvkjørende biler trolig er rett rundt hjørnet.. ettersom du kommer til å miste lappen i mye lengre enn 1år med en gang du blir stoppet av en fersking fra politihøyskolen som gjør alt for å få en fin oppklarings%

om det er noe trøst; jeg mistet også retten til å kjøre bil i 1år pga en mekkeboks med noen få smuler i..

MEANWHILE.. politilederen for org. krim kan hjelpe landets største hasj konge med både å klatre til toppen óg å få tilbake lappen, til tross for opiatbruk o.l. uten at noen varsellamper lyser hos dem. Yeeeeah justiceee
Sist endret av fuckdapopo; 23. april 2019 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.