Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1708
Hei. Jeg har fått ei regning for tapt materiale fra gamle skolen min angående en bok.
Men sitvasjonen er jo slik at jeg faktisk har levert inn denne boken, har vitne på at jeg har levert den inn.
Har vært i kontakt med bibloteket på skolen og alt de sier er at jeg kansje kan ha lånt 2 bøker, noe som jeg er ganske så sikker på,har trossalt bare gått der i 2 mnd før jeg kom inn på en annen linje.

1:Hva skjer om at jeg ikke kjøper skolen en ny bok?
2:Har noen av dere freaks noen forslag til hva jeg kan gjøre? Vil helst ikke betale skolen 500kr for noe jeg ikke er skyldig

Ps: takker for svar på forhånd
▼ ... over en uke senere ... ▼
er skolen som må skaffe bevis , så bare nekt å betal..
Be om å få se kvitteringslisten for inn og utleveringslisten av bøker. Har de ikke den kan du si at de ikke har bevis på det. Alternativt så be om å bevise/sannsynliggjøre at du har mistet boken. Det er deres ansvar siden de fremmer kravet.

Du sier da at du ikke vil betale for det er bevist.
Har de bevis på at du ikke har levert inn eller har lånt 2 bøker og at du ikke har levert dette inn, så får du inkasso varsel. Jeg fikk 1 regning og ingen purringer på 2 mnd, så kom inkassovarsel.
Litt surt for deg som person å få det. Men helt opp til deg selv.

Du må også selv ha beviser på at du har levert inn bøkene du skal levere inn.
Haha, samme skjedde meg da jeg gikk ut av VGS. Maste og maste ang hva det gjaldt og at jeg ville se bevis ol. men så fikk jeg plutselig inkassovarsel og dreit i det.. Så jeg har ikke noe annet tips. Mas til det ikke går eller til du vinner.
Får du inkassovarsel så ring de og si at kravet er bestridt hos skolen. Da kan de ikke fortsette å kreve.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Enig med de ovennevnte forslagene,det viktige er å stå på sitt. Dramatisk å poste i undergrunn tho..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg takker for svarene.
Min mor kontaktet skolen for ca 2-3 uker siden, Har ikke hørt noe fra skolen siden da så jeg tror nokk at det har ordnet seg nå.
Beklager for at jeg ikke har svart på posten.