Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 592
Heisann!
Jeg tjenestegjør min førstegangstjeneste på porsangermoen (verdens nordligste militærgarnison :P) og leter etter måter å få internet på kasserna (der vi bor) på. Det er mulig å søke til forsvarsbygg om at de legger inn internet der, men det har blitt prøvd så mange ganger før så vårt forsøk er mest sansynlig til liten nytte. Et annet alternativ er Mobil Internet som navnet på tråden sier, men jeg har noen spørsmål siden jeg aldri har prøvd dette ut selv.

Hvor stor hastighet kan man rekne med å klare å oppnå med en slik tilkobling? Det står opp til 2MB på netcom sine sider men er dette bare i utvalgte steder (oslo f.esk) eller er dekninga likt over alt slik at jo fler brukere det er jo lavere bithastighet?
Det er kanskje et dumt spørsmål men kreves det noe av mobilen din eller installerer man et "device" på den bærebare pc'n din?

Om dere har noe mer å tilføye er det bare å fylle på, jeg tar imot all info/erfaring med stor takk

Det er ikke fordi jeg ikke gidder å gå 200m til velferden for å få nett, men for å slippe å gå de 200m i 50- grader midt på vinteren :P
Tror ike det er så lett å vite nøyaktig hvilken hastighet du får, men du får en liten dings du kobler til pc'en og noe programvare du må instalere regner jeg med. enkelt og greit.
Send mail til support (netcom?) så kan vell de svare deg?
Du kan jo sjekke ut ICE "Mobilt Bredbånd"
http://www.ice.no/
Kan alltids være lurt å sjekke dekningskart: Netcom | Ice

Men husk at også topografiske forhold etc. spiller inn på mottak..

Netcom:
HSDPA er kun i Oslo, så du får ikke noen hastighet på 2Mbit. Porsanger har ikke UMTS, så hvis du får tilkoblet EDGE har du maks 200kb/s.

ICE:
http://www.ice.no/...
Sist endret av Gjerven; 7. oktober 2007 kl. 20:20.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Leter etter det samme her. Har lyst på det kjappeste til rimeligst pris, og er ca blank på dette området. Noen som kan ta seg bryet med å fortelle litt om ulike leverandører eller noe?

Holder til på huseby i oslo.