Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 978
Jeg kjøpte meg en kabel fra TVut til TV for noen dager siden, men får bare svart/hvitt. noen som hvorfor ?
original reprint
xaff's Avatar
Hvilket skjermkort har du?
Hadde samme problemet, er det en gul svideo kabel du har? Når jeg brukte sånn vanlig svart så fikk jeg også bare svart hvitt. Men med den gule så funka det perfekt. Har vært mange gamle tråder om dette.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
enten det svonna sa, eller så må du forandre fra ntsc til pal på egenskapene til skjermkortet.
Hadde samme problemet tidligere. Kan komme av flere grunner:

1. Feil instilling på pc'en eller tv. Kan ikke stå på ntsc
2. Du bruker super vhs kabel og tv'en din støtter ikke dette
3. Noe galt med softwaren' din. Last ned tvtool og se om det hjelper.

Løsningen hos meg var å gå over til en vanlig gul phonokabel, da tv'en min ikke støtta supervhs med scartovergang.
80% av svart-hvitt tilfeller skyldes feilinstilling av NTSC/PAL
skjermkortet mitt har ikke inngang/utgang for sånn vanlig gul RCA kabel. jeg får heller ikke farger (bruker s-vhs til scart).

hva skal jeg gjøre for å få koblet den gule RCA'en i skjerkortet?!
Du må ha sånn overgang fra s-vhs i skjermkortet til sånn gul rca, hos meg fulgte det med til skjermkortet noe som det alltid pleier å gjøre på skjermkort med tv-ut.
svonna: er ikke alltid det følger med, bl.a. creative har ikke slike overganger i eskene sine. du får kjøpt en sånn overgang i enhver databutikk med respekt for seg selv, koster rundt en hundring. den krever dog at skjermkortet ditt støtter det, men det tror jeg ikke skal være noe problem.