Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1102
original reprint
xaff's Avatar
Anbefaler alle som har luftkjøling på et socket A system å kjøpe seg en silent viking, stillegående og god kjøling.

Hadde en bråkete jævel på nesten 50(!) dB. Deilig å kunne høre på musikk uten at viften overgår musikken.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hvor sterk er den da? dvs max cpu..
trenger en ny til amd thunderbird 1400'en min
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
jeg tenkte på å kjøpe den jeg også, må bare skrape sammen noen penger først

nso: den virker fint på 1.4ghz

les om den på www.microplex.no
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, den er grei nok den. Fikk en fra thermaltake hehe, men pass litt på, thermaltake har en liten vane i å lage cpuvifter som fordeler trykket på cpuen 40-60 eller lignende. Så vær forsiktige når dere presser på den lille faenskapen.

Jeg bruker for tiden en silentviking +, eller Volcano 7+ som den egentlig heter:

http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm

Anbefales på det sterkeste.

En annen ting dere skal være obs på er at ThermalTake sin speed regulator, som er en liten varmesensor, funker ikke helt optimalt. Eksemplaret jeg hadde inne for testing gikk opp over 25*C og da steg RPMen, men da temperaturen falt, så var RPMen like høy...
På 7+ så har du en regulerbar rpm i form av en liten knapp som veksler mellom 6000rpm, 4800rpm og 3000rpm.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
heh.. p3 450'en min er boxed
Silent viking jeg også... storfornøyd

Har sett at dem i danmark nå har fått amd xp boxed cpu'er
Better than thou.
Hva vil boxed si?
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Boxed, at det følger med vifte og manual. Når en kompis av meg kjøpte Pentium 4 (Willamette) fikk han med rDram, vifte, briefemerke og manual.
Better than thou.
Var det jeg trodde ja.. Takk.
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Anytime, anywhere.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Er det noe forskjell på Silent Viking og Volcano 7+ visst vi ser bort i fra at silent viking har automatisk stilling av hastighet og v7+ har manuell?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, egentlig, for Volcano 7+ er jo en oppgradering av Silent Viking, som egentlig heter Volcano 7. 7+ har en ren kobberbase, noe jeg ikke tror SV har. (Litt usikker iom at jeg ikke har vifta her akkurat nå). v7+ har jo også den fordelen med manuel stilling av hastighet. Noe som gjør den bedre, hvis vi ser på v7 så har den jo automatisk, og dette fungerer FORELØPIG ganske dårlig. Jeg likte helt klart 7+ best, den er tyngre, og du får følelsen av ett bedre produkt med en gang. OG du har muligheten til å bruke den på en pentium, hvis dette er av interesse.
Men for å ha det sagt, Silent Viking er ikke dårlig, tvert imot så er den veldig bra. Men JEG personling foretrekker v7+
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
jau det er jo genialt å bare la kjernen av heatsinken være av kobber.. leder varme mye bedre og gjør ikke heatsinken _for_ tung
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Helt teknisk sett så er det jo ikke en Silent Viking jeg har i navnet, men viften og ribben er jo det samme. Silent VIking er så vidt jeg vet en Volcano 7S.

Denne meget populære CPU-kjøleren har ifølge den "europeiske distributøren" en veilende utpris på hele kr. 400,-(!). Argumentasjonen for dette er at ordene "Silent Viking" er trykt på esken. Vi syntes ikke de bokstavene er verdt over kr. 130,- ekstra og ba derfor produsenten om å få tilsendt emballasje med denne teksten fjernet slik at vi fremdeles kan tilby produktet til en pris som vi mener er riktig.
Vis hele sitatet...
swiftec mcx478b + papst 8412n2gl = 12db

silent viking blir som en delta black label vifte i forhold til denne kombinasjonen.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Opprinnelig postet av veggiss
swiftec mcx478b + papst 8412n2gl = 12db

silent viking blir som en delta black label vifte i forhold til denne kombinasjonen.
Vis hele sitatet...
kjøler de noe bra sammen da? 12 desibel er jaggu ikke mye..
@mongob0ffel: den kjøler dødsbra, viften her er en 80mm kabinettvifte. du kan jo seff bytte ut den viften med andre vifter som bråker mere, men kjøler bedre; men da forsvinner litt av poenget. swiftec sine kjølere er de råeste, og dyreste, på markedet, og pisser over andre merker. så hvis du har denne kjøleren, så har du noe av det råeste du får innen luftkjøling.

du kan jo lese litt om den her , det er socket A varianten, du får den også til P4.