Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1494
Anonym bruker
"Slank Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir tvingt til å måtte ta noe og har ikke noe bruk for det så trenger det minst skadeligste valget.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Quetapin? Om det skulle vært for søvn o.l
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir tvingt til å måtte ta noe og har ikke noe bruk for det så trenger det minst skadeligste valget.
Vis hele sitatet...
Hvem er det som tvinger deg til å ta antipsykotika? Og hva skjer om du nekter?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Quetapin? Om det skulle vært for søvn o.l
Vis hele sitatet...
Hvorfor mener du Quetiapin er det minst skadelige valger?
TS: Jeg tror det er best, om du diskuterer dette med en psykiater eller en lege jeg. Det er få eller ingen her som er kvalifisert til å svare deg på ditt spørsmål. God bedring!

Sitat av Carmex Vis innlegg
Quetapin? Om det skulle vært for søvn o.l
Vis hele sitatet...
Når en blir tvunget til å ta antipsykotika, så ser jeg det som overveiende sannsynlig at søvnmangel ikke er problemet.
Kjip situasjon. Er du på tvangs paragraf? Unngå alt av første generasjon Nevroleptika. Det meste andre gen er relativt trygt mtp Tardive Dyskinesier og ekstrapyramidale bivirkninger sånn som Atikasi o.l.
Vi reagerer alle forskjellig, men Seroquel er blandt de preparatetene med lavest risk for sånne bi-effekter.
Mener å ha sett en "comparison chart" et sted, men fant ikke frem til den akkurat nå.
Klozapin (Leponex), eneste nevroleptika som klarer å slå meg ut. Kommer med bekostning at man er nødt til å ta blodprøver hver måned pga en bivirkning som i verstefall kan være fatalt hvis det ikke oppdages i tide.
Seroquel slår meg ut hardt. Vær forberedt en hard morgendag og ha god tid legg deg tidlig halveringstiden ligger på rundt 6 timer, og ikke vær dum nok som meg som tok 4 stk samtidig og nesten ikke fikk puste fordi rusforsøk. Viktig å ikke bruke hver dag, da det er mange som sier de blir avhenging selvom legen sier det er ett smertefritt alternativ til sovetabletter. Om du er usikker ta kontakt med fastlegen din og se hva han kan hjelpe deg med. Vær forsiktig og les deg opp om legemiddelet før du bestemmer deg for ett fast valg, mange mener antipsykotika ødlegger eller brenner hjernen om man bruker det mye. Ny forskning viser at de i varierende grad kan gi metabolske og kardiovaskulære bivirkninger, slik som vektøkning, hyperglykemi, lipidøkning, hjerterytmeforstyrrelser og myokarditt.
lamictal. en lett veriant av lykke piller
Anonym bruker
"Flirende Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Zyprexa er et antipsykotikum jeg har hørt mange har god effekt av.