Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2790
Hei,

Er smålig bekymret etter min tur med bilen i går og vil gjerne ha noen innspill fra dere om hva som har/kan ha skjedd.

Var på vei fra Trondheim til Røros i går kveld. Har aldri kjørt strekningen på egenhånd før og ca. i 21.30 tiden er jeg på Støren tror jeg det var. Ligger bak en bil som frustrerer meg med sin rykk og napp kjøring. Han var under og over og midt på fartsgrensen om hverandre og til slutt ble jeg lei. Kom til en flott, lang og oversiktlig strekning, og klemte inn på gassen og dro forbi. I det jeg legger meg tilbake i fila ser jeg den, en hvit boks med en lampe med gult glass på. Den blinket ikke, men fikk sjokk. Jeg lå for faen i 102/103 i 70 sonen i det jeg kom inn i fila og bremset ned. Kikket på speedometeret og så at jeg hadde som nevnt ca. 102/103 i det jeg passerer boksen. Brukte kanskje 200m på å forbipassere?

Ettersom jeg ikke er så godt kjent oppi området der fikk jeg vite att det var sannsynligvis boksen på Lundamo. Som ligger mellom Melhus og Støre. Hvis jeg ikke husker helt feil.

Noen som har noe erfaring med den boksen og hvilken type boks dette var med det gule glasset i?

Jeg så altså inget blink av noen som helst farge. Er jeg fucked nå?

Hilsen en bekymret faen..
Er ikke så lenge siden jeg mottok et forenklet forelegg i posten grunnet fotoboks. Helt overraskende også, fordi det ikke var blitz i kameraet.
si at det var en slektning som kjørte og at du ikke ønsker å si hvem det var.
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
si at det var en slektning som kjørte og at du ikke ønsker å si hvem det var.
Vis hele sitatet...
"Fotoboks"
Sist endret av Avslagpåfiber; 30. mai 2018 kl. 19:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av WalterW Vis innlegg
Er jeg fucked nå?
Vis hele sitatet...
Ja
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
heldigvis kjørte du mest sannsynlig akkurat under grensa for å miste lappen, den ligger på 106km/t i 70-sone. regn dog med 7800kr i bot og tre prikker hvis jeg ikke tar feil
Sist endret av Mekkern; 30. mai 2018 kl. 19:59.
Denne boksen blinket helt fint for nøyaktig 2 timer siden (Ikke jeg som ble tatt), Sikker på at det var rett boks?
Står 2 bokser på strekningen Melhus / Støren. Ene er kun et kamera for trafikken ved veibygging men ligner på en fotoboks i "god" hastighet sånn i farta, denne står også på en grei rettstrekning.

Du skal merke godt at det blinker i boksen.
Men du berger i hvert fall førerkortet om du ikke har 3-4 prikker fra før av.
Det er ikke så lenge siden det var en sak på NRK om at de fleste fotobokser i Oslo området kun står på ~45 minutter (?) i døgnet, grunnen kapasitetsmangel hos politiet.

EDIT: Fant ikke saken i farta, men kan senere leite nøyere, hvis det er interesse å lese den.
Sist endret av 0xFF; 30. mai 2018 kl. 20:48.
Trådstarter
3 0
Nikon01

Jeg er ikke sikker i det heletatt. Alt jeg husker er at jeg kom inn på rettstrekningen i retning Røros fra Trondheim og så denne boksen akkurat for sent etter å ha foretatt en forbipassering. Jeg husker godt hvordan boksen så ut med den gule fargen på en av lyktene. Mener å huske at vanlige fotobokser har to mørke runde glass i seg? ett over som er mindre enn det under? Den boksen jeg så var forsåvidt temmelig lik en fotoboks men altså med et farget gult glass på seg. Jeg så kun en boks på den strekningen og den, etter det jeg husker, var plassert rimelig midt på den lange rette veien der ute.

Dersom det er som du sier at jeg burde legge merke til at det blinket så er jeg rimelig sikker på at dette ikke skjedde. Men kl. 21.30 i går var det fremdeles veldig lyst ute. Så jeg tenkte jeg ikke ville sett blinket pga. det. Denne boksen for veibygging du snakker om, er den plassert på denne rette lange strekningen? om du forstår hvor jeg mener.
Sitat av H_Spyke Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er nok samme saken, bare at jeg leste om den på NRK.
Lekte litt på Google Maps. Er det denne boksen det er snakk om? https://www.google.no/maps/@63.16326...6!9m2!1b1!2i12

Så bare denne.
Trådstarter
3 0
Kan ikke si den likner den jeg passerte. Ser ikke det gule glasset her. Men strekningen kan jo likne litt.
SajN viser riktig boks.
Denne har ikke gult glass, men ca noen hundre meter unna står det en midlertidig boks med 2(?) linser tror jeg. Følger ikke med så ofte når jeg kjører denne strekningen.

Men denne boksen blinker "konstant" om jeg kan si det sånn på biler foran meg som ikke kan å lese skilt