Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1430
Hei.
Har en windows 10 asus laptop som nylig fikk ny update fra windows, tidligere i dag så var alt fint selv etter oppdatering, jeg var hos foreldrene mine en stund, men da jeg reiste til egen leilighet så klarer ikke laptopen å finne mitt trådløse nettverk, den dukker ikke opp som et tilgjenglig nettverk.

Min mobil, og stasjonære pc finner nettverket fint.
Laptopen finner naboenes nettverk, og når jeg setter på delt internett fra iphonen så klarer pcen å koble seg til mobilen og får internett tilgang.

Jeg har oppdatert driveren til nettverkskortet, avinstallert og installert nettverkskortet via enhetsbehandling, deaktivert og reaktivert nettverkskortet, skrudd pcen av og på og skrudd modemet av og på.
Ingen av disse metodene har hjulpet.

Hva mer kan jeg gjøre?
Sist endret av entusiasten747; 11. januar 2018 kl. 08:06.
Har du prøvd å koble til nettverket med kabel? Forrige wifi-modemet mitt måtte jeg det for å konfigurere den, så fungerte wifi etterpå.
Kan kanskje være noe kanalfusk? Sjekk config på router. (mulig 192.168.0.1 / 10.0.0.1)
Gå på lagrede nettverk og fjern hjemmenettverket ditt ( og evnt. andre versjoner av det), og prøv å fabrikkresette ruteren din og sett den opp på nytt.
Jeg klarte å fikse det. Viste seg at det var den nye store windows oppdateringen som var problemet.

Jeg tilbakestilte windows til tidligere versjon som jeg hadde før oppdateringa og vipps så var alt i orden.

Da jeg googla så så det ut til at den nye store windowsoppdateringa inneholder mye bugs.
Er det noe dere har erfart?
IT-Konsulent
Du må spesifisere hvilken windows 10 versjon du har, mest sannsynlig 1703 eller 1709 (Om PC-en).

Sitter med en del W10 maskiner på jobb, så kunne vært interresant for meg å vite om du vil dele det
Hvor står det hvilken windows jeg har?
Oppdateringen var windows 10 fall creators update og ser at mange på nett har fått mange problemer etter den oppdateringen.