Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1990
Oh herro there.. ^_^
Hei medfreaks!

sitter her med mitt Msi Mpower og mitt 7970 Matrix
selve Gpu`n er trippel slot og ser at det kanskje kan bli litt trangt mellom øverste og neste Pci slot (dekker over 2 Pci- e slots :/ også) lurer derfor på om noen har prøvd med 2 trippel slot skjermkort i Hk`et og hvor velykket det var?

plasseringen er som følger hos meg http://i47.tinypic.com/oswc5c.jpg

kunne det lønne seg med en ekstra lang crossfire bro eventuelt?
Å drit i stock kjølingen :P den skal endres avhengig av svaret jeg får (closed eller custom loop)


Takker for svar
vil det ikke bli veldig trangt med ledningene nederst? (usb, audio og frontpanel)
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Riv av den giga matrix kjøleren og putt på vannkjøling
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
vil det ikke bli veldig trangt med ledningene nederst? (usb, audio og frontpanel)
Vis hele sitatet...
Er nettopp derfor jeg spør om noen har erfaringer med det

Sitat av Lima Vis innlegg
Riv av den giga matrix kjøleren og putt på vannkjøling
Vis hele sitatet...
Var det jeg vurderte worst case nå som EK også skal komme med en blokk Bare å spare da

Takk for "svar" nå vet jeg hvertfall hva jeg må gjøre!
Sitat av qwertyfreak Vis innlegg
Er nettopp derfor jeg spør om noen har erfaringer med det
Vis hele sitatet...
okei, oversettelse: nei, det er ikke plass til både kjøleren på kortet og ledningene.
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
okei, oversettelse: nei, det er ikke plass til både kjøleren på kortet og ledningene.
Vis hele sitatet...
Vannkjøling it is then
men... du har jo allerede ett kort, kunne du ikke bare satt det nederst å prøvd selv?
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
men... du har jo allerede ett kort, kunne du ikke bare satt det nederst å prøvd selv?
Vis hele sitatet...
Formulerte meg litt feil Jeg har kortet og alt, men dro opp til min far senere på dagen så rakk det ikke desverre Sorry + er litt redd for å ødelegge noe :/
Sist endret av qwertyfreak; 19. januar 2013 kl. 12:34.
Er du så nervøs for at det skal gå i stykker så lurer jeg på hvordan du har mot nok til å tenke på vannkjøling :P
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Sitat av sweem Vis innlegg
Er du så nervøs for at det skal gå i stykker så lurer jeg på hvordan du har mot nok til å tenke på vannkjøling :P
Vis hele sitatet...
For det har jeg gjort før
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av qwertyfreak Vis innlegg
For det har jeg gjort før
Vis hele sitatet...
Det har jeg litt vanskeligheter med å tro. Du har montert vannkjøling før, men tør ikke ta ut et skjermkort og flytte det?

Edit: Du ta ut skjermkortet for å vannkjøle det, må få på vannblokken.

Lukter troll...
Sist endret av CHillZoNE; 19. januar 2013 kl. 16:39.
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Det har jeg litt vanskeligheter med å tro. Du har montert vannkjøling før, men tør ikke ta ut et skjermkort og flytte det?

Edit: Du ta ut skjermkortet for å vannkjøle det, må få på vannblokken.

Lukter troll...
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke flytte det og prøve siden jeg er hos faren min

,men jeg har fått svar på det jeg lurte på så Tusen takk
Skal du ha kort tight, så er referanse det man skal ha.

2 ikke referanse tight er ikke good shit.
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Ok nå er jeg hos min mor igjen og har jeg flyttet det til nederste slot. Går greit med ledningene , men den "bakerste" viften (den til venstre hvis man ser på kortet) har drøyt en cm klaring til psu... kanskje litt snaut? ellers ser jeg at det går med en ekstra lang Crossfire bro (10cm) og at den andre viften er så og si fri (bortsett fra kablene fra PSU) Noe input på dette? max temp sålangt idle er ca 33 grader
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av qwertyfreak Vis innlegg
Ok nå er jeg hos min mor igjen og har jeg flyttet det til nederste slot. Går greit med ledningene , men den "bakerste" viften (den til venstre hvis man ser på kortet) har drøyt en cm klaring til psu... kanskje litt snaut? ellers ser jeg at det går med en ekstra lang Crossfire bro (10cm) og at den andre viften er så og si fri (bortsett fra kablene fra PSU) Noe input på dette? max temp sålangt idle er ca 33 grader
Vis hele sitatet...
Jeg har null tro på at de kortene der i Cfx vil holde en Ok tempratur.
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Jeg har null tro på at de kortene der i Cfx vil holde en Ok tempratur.
Vis hele sitatet...
ja ligger på 68 max etter en kjapp liten økt med bf3... Har du en pumpe du ville anbefalt Lima? Vurderte å kjøpe swiftech h220 når den kommer også utvide med noen EK blokker osv... eller er det en annen som ikke koster skjorta som ville vært bedre?

H100i ble vurdert ,men jeg avbestilte når jeg så h220 etter CES pga at den ikke kunne utvides og ytet dårligere..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av qwertyfreak Vis innlegg
ja ligger på 68 max etter en kjapp liten økt med bf3... Har du en pumpe du ville anbefalt Lima? Vurderte å kjøpe swiftech h220 når den kommer også utvide med noen EK blokker osv... eller er det en annen som ikke koster skjorta som ville vært bedre?

H100i ble vurdert ,men jeg avbestilte når jeg så h220 etter CES pga at den ikke kunne utvides og ytet dårligere..
Vis hele sitatet...

Du skal kjøle 2xgpu og cpu med Ek ?
Du får et helt ok kitt til 2X GPU og CPU for 5500KR - 6000KR.

Så det er sagt.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Starz Vis innlegg
Du får et helt ok kitt til 2X GPU og CPU for 5500KR - 6000KR.

Så det er sagt.
Vis hele sitatet...
Var rundt det jeg endte opp på. Jeg kjøler fint 2xgpu og Cpu med foreløpig bare en 240 radiator. Får ikke noe heftig Oc på det, men det går fint med i5 3570 K på 4.4 nå.

Anbefaler deg å bruke Techbay. Send de en mail med komponentene dine og hva du er ute etter, så gir de deg det du trenger og veilledning. Rask levering og god service.
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Du skal kjøle 2xgpu og cpu med Ek ?
Vis hele sitatet...
Vel er ikke så mange som produserer blokker for skjermkortet mitt Er EK og en eller annen jeg aldri hadde hørt om før som jeg har funnet sålangt... Negative erfaringer med EK?

Sitat av Lima Vis innlegg
Var rundt det jeg endte opp på. Jeg kjøler fint 2xgpu og Cpu med foreløpig bare en 240 radiator. Får ikke noe heftig Oc på det, men det går fint med i5 3570 K på 4.4 nå.

Anbefaler deg å bruke Techbay. Send de en mail med komponentene dine og hva du er ute etter, så gir de deg det du trenger og veilledning. Rask levering og god service.
Vis hele sitatet...
Takker bortsett fra at jeg ikke får opp siden akkurat nå da skal derimot sjekke den
Sitat av Lima Vis innlegg
Var rundt det jeg endte opp på. Jeg kjøler fint 2xgpu og Cpu med foreløpig bare en 240 radiator. Får ikke noe heftig Oc på det, men det går fint med i5 3570 K på 4.4 nå.

Anbefaler deg å bruke Techbay. Send de en mail med komponentene dine og hva du er ute etter, så gir de deg det du trenger og veilledning. Rask levering og god service.
Vis hele sitatet...
Joa, men synes du burde slenge på en rad til.

Men det er klart, 500R har begrensninger. Ønsker du et rimeligere kabinett, som er stort, er 810 fint for vannkjølt. Men tviler på at du har mangel på penger, vent til 900D kommer, og sleng inn 2X 480 rader?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Starz Vis innlegg
Joa, men synes du burde slenge på en rad til.

Men det er klart, 500R har begrensninger. Ønsker du et rimeligere kabinett, som er stort, er 810 fint for vannkjølt. Men tviler på at du har mangel på penger, vent til 900D kommer, og sleng inn 2X 480 rader?
Vis hele sitatet...
Har plass til en 240 radiator til i toppen da den jeg har nå står i front (:
Det blir ikke noe Big tower på meg, hvertfall ikke så lenge jeg har atx Hk.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av qwertyfreak Vis innlegg
Vel er ikke så mange som produserer blokker for skjermkortet mitt Er EK og en eller annen jeg aldri hadde hørt om før som jeg har funnet sålangt... Negative erfaringer med EK?
Vis hele sitatet...
hvilken annen produsent er det snakk om?

har bare funnet EK som lager blokk til dette kortet :/
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hvilken annen produsent er det snakk om?

har bare funnet EK som lager blokk til dette kortet :/
Vis hele sitatet...
Det er bare EK som lager blokk til det atm.

Kommer sikkert flere, regner med at Swift prøver seg.

Det er et ganske nytt kort, så er vell litt PGA det.

En annen grunn er jo at nettopp dette kortet er for de som vil ha fantastisk kjøling uten kjøling på vann.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Starz Vis innlegg
Det er bare EK som lager blokk til det atm.

Kommer sikkert flere, regner med at Swift prøver seg.

Det er et ganske nytt kort, så er vell litt PGA det.

En annen grunn er jo at nettopp dette kortet er for de som vil ha fantastisk kjøling uten kjøling på vann.
Vis hele sitatet...
jeg også trodde det bare var ek som laget blokker til dette kortet, men når ts sier det er en produsent til, lurte jeg på hvilken.

kortet er forresten bra til overklokking, noe som er grunnen til at mange vill kjøre akkurat dette kortet under vann, hvordan dette kortet yter satt opp i mot et lightning kort er jeg dog usikker på, men da må man nesten vente til blokken til dette kortet kommer, slik at man får testet kortene opp mot hverandre under vann.
Oh herro there.. ^_^
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hvilken annen produsent er det snakk om?

har bare funnet EK som lager blokk til dette kortet :/
Vis hele sitatet...
Sjekket før EK i begynnelsen av uka (da hadde de ingen planer om det...) så fant jeg Denne blokken

Før EK bekreftet det i en E-mail til en på asus forumet litt senere 16.jan hvis jeg ikke husker feil. Her er tråden Selve blokken fra EK er ikke ute enda ,men kommer i Februar i følge nettsiden

Produsenten av den andre blokken er ukjent for meg, pluss at siden er tysk så er ikke sikker på om de hadde forstått hvis jeg sendte melding ,men nå frister det langt mer med EK sin for å være ærlig
Sist endret av qwertyfreak; 19. januar 2013 kl. 20:52.