Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 25271
Lurer på åssen det er å røyke weed første gang. Jeg har veldig lyst å prøve etter og ha lest om hasj rusen.
Kan noen forklare meg forskjeller mellom brunt og grønt? De forskjellige weed typene der ute, virker som det finnes sykt mange typer der ute. Åssen vet jeg hva god weed er og hva dårlig er? Hva må jeg passe på? hvor mange gram trenger jeg å røyke før jeg blir høy. Er det noe spesielt jeg må se opp for ?
Også dette med lukt, vil det lukte av meg?
Sist endret av SwagSir; 26. desember 2011 kl. 03:21.
Brunt er hasj, det er en klump med tjukk konsistens. Grønt ligner litt på brokkoli (eller den andre, husker ikke hvilken som er hvit og hvilken som er grønn)

Pass på å mat og noe søtt å drikke tilgjengelig. Hvis du ikke har røykt før kan det være ubehagelig å få røyken inn i lungene, hvis det er det, drikk litt vann.

Du trenger vell sånn 0.1-0.2 gram avhengig av styrke.

Aner ikke om noe spesielt du må se opp for, kanskje prøv å finne en snill dealer. Når jeg prøver å kjøpe ender jeg alltid med å provosere selgeren til han truer med å knivstikke meg. Kan ha noe med at jeg er litt ondskapsfull når jeg har drukket.

Rett etter at du røyker vil det lukte, en dusj og vask av klær vil fjerne lukten. Rommet du røyker i vil også lukte litt.
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Lurer på åssen det er å røyke weed første gang. Jeg har veldig lyst å prøve etter og ha lest om hasj rusen.
Kan noen forklare meg forskjeller mellom brunt og grønt? De forskjellige weed typene der ute, virker som det finnes sykt mange typer der ute. Åssen vet jeg hva god weed er og hva dårlig er? Hva må jeg passe på? hvor mange gram trenger jeg å røyke før jeg blir høy. Er det noe spesielt jeg må se opp for ?
Også dette med lukt, vil det lukte av meg?
Vis hele sitatet...
Brunt er det som kalles hasj, altså små kompakte klumper av plantemateriale. Grønt er buds (blomster) fra planten som er tørket, også kalt weed eller marijuana. Det er sant at det finnes utrolig mange typer. De siste tiårene har gartnere krysset og mixet planter for å pumpe opp THC-nivået så mye som mulig.

Det første du bør se etter i weeden er at den er tørr. Fuktig weed kan være like bra, men da har du i stor grad betalt for vann. Når du ser nøye på weeden bør det være mange små, hvite krystaller på den. Den bør også lukte ganske stramt, neste litt som kattepiss.

Start med å lage en liten joint, ca 0,2g. Røyk noen trekk og kjenn litt på det. Vent noen minutter før du røyker litt mer. Det er ikke sikkert du vil bli så fjern første gangen, mange gjør ikke det, men ikke gi opp. Pass på at du trekker ordentlig ned i lungene, og ikke bare holder røyken i munnen. Dette kan føre til hosting, men det gjør ikke noe, du blir fjern uansett.

Det er vel ikke noe du bør passe spesielt på, bare at du har det behagelig før du røyker. Kjøp masse digg å munche, og pass på å ha noe å drikke på i umiddelbar nærhet.

Om man veit hva cannabis lukter, så kan man lukte det av andre. Det er tvilsomt at lukta setter seg så kraftig i klærne dine at en mor som ikke aner hvordan cannabis lukter, vil merke det. Om du er veldig redd for det, pass på å luft ut av rommet dere røyker i slik at det ikke blir så veldig røykfylt.

Lykke til og kos deg
Brunt er hasj. Grønnt er marihuana (weed).

Forskjellige weed typer kan være sativa dominerte eller indica dominerte strains. Sativa gir deg mer energi, og kan være mer oppløftende (høy), mens indica ofte gjør deg slapp og chill (stein).

Noen få ting å passe på: IKKE kjøp fra Jernbanetorget/elva (om vi snakker Oslo), for det er som oftest overpriset drit. Få deg heller en ordentlig dealer som du vet du kan stole på.
Ikke forvent at du blir sinnsykt rusa de første gangene for det er det ikke sikkert at du blir.
Lag en god stemning, og gjør deg ordentlig klar, og ikke stress.
Husk at det ikke er mulig å ta overdose. Slapp av.
Husk munch.

Hvor mye du trenger å røyke for å bli høy kommer ann på kvaliteten på stuffet ditt. Om man har veldig god hasj så kan det holde med 0,2g faktisk. Med weed så trenger man gjerne litt mer, kanskje 0,5g. (kommer ann på kvalitet og hvor høy du vil bli).

Ikke få panikk om du får litt noia. Det går vekk om du ikke liker det skal du se

Det er lett å lukte når du røyker, men lukta av weed går som regel bort ganske så kjappt. Kjappere enn vanlig sigg.

Her er hvertfall historien min første gangen jeg røyka. Kanskje du kan lære litt :

Første gangen jeg prøvde hasj var på en telttur med noen kompiser. Jeg var da 15 år. Vi ville ha det morsomt på telttur og vi hadde såvidt testa ut alkohol og sigaretter, så planen var å kose oss med dette. Problemet var at vi ikke fikk tak i alkohol. Derfor tok vi heller en tur til jernbanetorget for å kjøpe oss 2g med hasj. Dette var på en tid jeg viste ganske lite om hasj, og cannabis generelt, og jeg vil egentlig si at vi var dumme som gjorde dette uten noe spesielt mye bakgrunnsinfo om temaet.

Til selve opplevelsen; Vi hadde fått en kompis av oss til å hjelpe oss med å lage joints (sigaretter som vi hadde fjernet tobakken fra og erstattet med blanding av tobakk og hasj). Og vi hadde hørt at det ikke var sikkert at man fikk så god effekt de første gangene, og derfor så tenkte vi at vi kunne ta litt ekstra og innhalere (ekstra hardt og lenge?). Ingen av oss hadde røyket noe særlig tobakk fra før av, og var helt totalt nybegynnere. Vi tok ut filteret fra sigaretten og lighta opp jointene våres. Vi tok store drag, og holdt de lenge inne. Når vi begynte å hoste prøvde jeg likevel å holde røyken inne ved å holde hånda foran munnen. I starten fikk jeg en insane feeling, og ble sykt avslappet og ville bare legge meg ned. Dette var på grunn av nikotinen i tobakken. Ganske så kjappt tok vi resten av jointen, og vi ventet bare i spenning for at noe mer skulle skje. Plutselig blir jeg utrolig kvalm og må bare spy med en gang. Jeg fortsetter å være kvalm, og etterhvert så kicker hasjen inn. Verdenen ble helt skeiv, og hjernen begynte å tenke på alle mulige rare ting. Det ble etterhvert veldig plagsomt, og jeg måtte legge meg ned på bakken fordi jeg var så kvalm. Jeg spøy mer og mer, mens jeg tenkte over alle mulige ting. Det var helt jævlig, og etterhvert begynte jeg å fryse også. Jeg har aldri i mitt hele liv vært så kald som da. Selv om jeg lå ved et bål, og i sovepose. Jeg skalv som en fyr med parkinson, og hele greia var bare helt sinnsyk. Dette varte i omtrent 3 timer, før jeg begynte å føle meg bedre.

Synspunktet jeg fikk av hasj var ikke det beste akkurat. Men vi fant ut at vi hadde altfor lite erfaring, og røykte på helt feil måte. Man skal jo ikke hoste seg ihjel og bli kvalm. Jeg tror kvalmen skyldes både nikotinsjokk og for mye "av det gode". Dagen etter hadde vi litt igjen, og vi hadde rett og slett ikke hjerte til å hive joints, så vi røyka da også, bare med mye større forsiktighet, og da ble det noe helt annet. Var heller ikke noe spesielt bra da heller, men vi skyldte på dårlig kvalitet (Vi kjøpte jo tross alt fra plata på jernbanetorget).

Etter denne opplevelsen hadde jeg en lang pause før jeg prøvde igjen. Da prøvde jeg grønt isteden, som var mye bedre, men likevel ikke fantastisk. Etter å ha røyka litt av og til, synes jeg det har blitt bedre og bedre. Jeg har funnet ut at det er viktig med bra forberedelser og god setting. Gode venner, mat, drikke og film er blitt et must og da blir det virkelig noe gøy og sosialt for min del. Så nå røyker jeg av og til når vi rett og slett har lyst til å gjøre noe gøy.

Jeg har ikke prøvd noe sterkere enn cannabis for å få en enda sterkere rus. Jeg har tenkt til å prøve fleinsopp, men tenker likevel at jeg kanskje skal vente litt med å utforske psykedelika ettersom det kan gi ganske store psykiske konsekvenser i forhold til cannabis om man ikke er godt nok forberedt og har dårlig psyke.

Som sagt så var vi på telttur i skogen. Det var mørkt og vi koste oss egentlig rundt bålet helt frem til vi prøvde.

Til slutt:

Lykke til!
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei, jeg endte opp med og ta en spontantur til Amsterdam denne helgen. Stakk innom en coffee shop og spurte hva de anbefalte til nybegynnere siden jeg ikke har røykt marijuana før, og at jeg ikke røyker i det heletatt ellers.

Jeg endte opp med en ferdigrulla joint med 0.35g marijuana, som han sa kom til og få meg til og føle meg rolig av avslappet så jeg kjøpte den. Jeg prøvde og røyke, men selv om jeg fylte lungene halvfulle med luft før jeg begynte på jointen og inhalerte med og bare holde jointen rett forran leppene for og få inn mest mulig luft klarte jeg ikke og ikke hoste. Den røyken jeg hostet ut så ut som en lett tåke bare.

Jeg røkte omtrent halve og det eneste jeg kjente var st jeg begynte og bli varm, jeg bestemte meg for og hente noe drikke, og når jeg reiste meg opp ble jeg litt svimmel. Minnet mer om den følelsen man får når man er full, jeg kjente også litt prikking i fingrene.

Bortsett fra dette merket jeg ikke noe annen rus.

Er det noen som har noen tips?
Jeg regner med jeg ikke fikk så mye rus pga at jeg aldri har røyket før og slet med og inhalerte.

PS. De bruker ikke tobakk i jointene på coffeeshops, men en herbal mix.
kimandre92: Mange opplever å ikke få noen rus de første gangene de røyker, på grunn av at man må vekke cannabis-reseptorene i hjernen. Det tok meg 7 jointer på 2 mnd før jeg ble rusa.
Slenger meg på det Stingray sier, trodde jeg gjorde noe feil. Tok 6-7 ganger for meg også, og ble til gjengjeld skikkelig på trynet den gangen det faktisk fungerte.
Jeg vet om et ekstremt tilfelle der det tok et halvt år med jevnlig røyking før det virket på noen måte. Samme person har naturlig svært høy toleranse for de fleste typer rusmidler (hallusinogener unntatt).
Okei, jeg er ikke i noe "røykemiljø" hjemme i Norge. Så da blir jeg sikkert aldri fjern
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Hei, jeg endte opp med og ta en spontantur til Amsterdam denne helgen. Stakk innom en coffee shop og spurte hva de anbefalte til nybegynnere siden jeg ikke har røykt marijuana før, og at jeg ikke røyker i det heletatt ellers.

Jeg endte opp med en ferdigrulla joint med 0.35g marijuana, som han sa kom til og få meg til og føle meg rolig av avslappet så jeg kjøpte den. Jeg prøvde og røyke, men selv om jeg fylte lungene halvfulle med luft før jeg begynte på jointen og inhalerte med og bare holde jointen rett forran leppene for og få inn mest mulig luft klarte jeg ikke og ikke hoste. Den røyken jeg hostet ut så ut som en lett tåke bare.

Jeg røkte omtrent halve og det eneste jeg kjente var st jeg begynte og bli varm, jeg bestemte meg for og hente noe drikke, og når jeg reiste meg opp ble jeg litt svimmel. Minnet mer om den følelsen man får når man er full, jeg kjente også litt prikking i fingrene.

Bortsett fra dette merket jeg ikke noe annen rus.

Er det noen som har noen tips?
Jeg regner med jeg ikke fikk så mye rus pga at jeg aldri har røyket før og slet med og inhalerte.

PS. De bruker ikke tobakk i jointene på coffeeshops, men en herbal mix.
Vis hele sitatet...
Kan godt hende du røyka litt for mye for føste gang, røyka 1 g grønt eller så første gang jeg ble fjern, og jeg ble helt ape, klarte så vidt å snakke, motorikken var helt på tryne og alt var deilig, samtidig som jeg valsa rundt og var i en heeelt annen verden. Det var litt vel mye for en første gangs rus, i tillegg var varen av meget god kvalitet, så dreit meg litt på leggen der. Men som det står under, så fikk jeg ikke noe funk av 0.7 g hasj første gang jeg forsøkte, så tenkte at det eneste logiske var å kjøre på med mer, jeg kunne antagelig halvert den grammern minst. Var nok bare dette med de hersens reseptorene, og at det rett og slett ikke funker den første/de første gangene for folk flest. Hvor bra varen er, og din egen toleranse har alt å si

Sitat av nehmZ Vis innlegg
Slenger meg på det Stingray sier, trodde jeg gjorde noe feil. Tok 6-7 ganger for meg også, og ble til gjengjeld skikkelig på trynet den gangen det faktisk fungerte.
Vis hele sitatet...
Første gangen jeg røyka, så var det med hasj, røyka sikkert 0.7, men kjente ingen verdens ting, gang nr to dog, da ble jeg helt slått ut. Da med gress vel og merke, kommer aldri til å glemme hvor fucked up jeg ble da
Sist endret av TheBean; 28. april 2018 kl. 18:49.
Anonym bruker
"Tolerant Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ha ha, jeg og en kompis skulle prøve grønt. Det er vel 25 år siden vi har prøvd noe tilsvarende. Vi rulla oss en røyk av bare grønt og fyrte den opp, fikk den i oss fort som fa.. og joda, det ble en opplevelse det :-) Vi blanda med tobakk neste gang :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Okei, jeg er ikke i noe "røykemiljø" hjemme i Norge. Så da blir jeg sikkert aldri fjern
Vis hele sitatet...
Gjorde det samme som du, også første gangs røyker. Effekten var også den samme, dagen etter kjøpte jeg den sterkeste pre-rolled. Fikk etterhvert ukontrollert latterkrampe, fantastisk opplevelse! At det tar tid å venne seg til stoffet tror jeg ikke noe på, kvalitet og ikke minst styrke er alfa omega. Blir litt som å si, alkohol funker ikke på meg! Da vet jeg at du har kun drukket pissvann. Ingen er immun mot kjemikalier.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Det er ganske så rolig, bare chill liksom. Hitter ikke med en gang du innhalerer da, så anbefaler å vente 10 min med å røyke mer etter et hit. Så må du huske å inhallere ordentlig, slik at du får all THCen inn i lungene. God huskeregel, hoster du ikke litt gjør du det ikke riktig. Masse info på youtube om bra og dårlig weed. Om det er bra weed, trenger du bare 1 - 2 hits for å blir ganske skev. Forskjell på grønt og brunt er at grønt er blomsten til cannabisplanten, mens brunt er en brun sticky klomp med sammenpresset materiale, vanligvis sterkere enn grønt. Og ja, det vil lukte av deg. Gjør det ute, og heng ute en god stund etter for at lukta skal gå vekk. Det går sikkert helt bra, lykke til
Sist endret av kamelia; 24. mai 2018 kl. 08:42.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Gjorde det samme som du, også første gangs røyker. Effekten var også den samme, dagen etter kjøpte jeg den sterkeste pre-rolled. Fikk etterhvert ukontrollert latterkrampe, fantastisk opplevelse! At det tar tid å venne seg til stoffet tror jeg ikke noe på, kvalitet og ikke minst styrke er alfa omega. Blir litt som å si, alkohol funker ikke på meg! Da vet jeg at du har kun drukket pissvann. Ingen er immun mot kjemikalier.
Vis hele sitatet...
Jeg måtte røyke 3 eller 4 ganger før jeg ble ute for første gang. Og jeg røykte av samme shit/supply og like mye alle gangene. Så kan være individuelt.

Har også hørt av andre at de også ikke kjente det de første gangene. Kanskje vi ikke klarte å inhalere riktig, men det tviler jeg på.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg måtte røyke 3 eller 4 ganger før jeg ble ute for første gang. Og jeg røykte av samme shit/supply og like mye alle gangene. Så kan være individuelt.

Har også hørt av andre at de også ikke kjente det de første gangene. Kanskje vi ikke klarte å inhalere riktig, men det tviler jeg på.
Vis hele sitatet...
Alle blir høy første gang hvis de inhalerer ordentlig, men første gang vet du kanskje ikke hvordan du skal inhalere.
Første gang vet man heller ikke helt hva slags følelse/rus man skal få. Derfor kan det være vanskelig for nybegynnere å vite om det faktisk ga funk eller ei.
Sitat av Klamydiatrollet Vis innlegg
Alle blir høy første gang hvis de inhalerer ordentlig, men første gang vet du kanskje ikke hvordan du skal inhalere.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt. Det er viden kjent at lang ifra alle får funk de første gangene, selv om de inhalerer ordentlig. Dessuten har da de fleste røyket sigaretter. Trodde myten om at man må holde inne så fordømt lenge var effektivt nedsablet for lenge siden.