Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1578
Hei.

Lurer på om det er noen som har den ultimate oppskriften på chipsforhold/verdiforhold og blindraising til Texas hold-em.

Mener da det beste forholdet av verdier i de forskjellige chipsfargene, samt hvordan man best skal raise blinden (etter tid, runder, fullmåne eller w/e).

Også kan noen forklare hva ante er?

På forhånd takk
du er ute etter et turnerings skjema
5 sorter chips
10 50 100 500 1000

start med 10-20 blinds og øk hvert 10ende minutt slavisk.
anter er samme som blinds som alle må betale for å være med.
Sitat av EXzlator Vis innlegg
(...) anter er samme som blinds som alle må betale for å være med.
Vis hele sitatet...
Ante og blinds betaler du uansett om du er med i runden eller ikke.
PokerStars sine chipsverdier fungerer utmerket;
0,01 - 0,05 - 0,25 - 1 - 5 - 25
100 - 500 - 1000 - 5000 - 25000
100 000 - 500 000 - 1 000 000

Alt etter hvilke verdier du har bruk for.

Hvis du med "blind raising" mener det å øke blindene for å få fortgang i en turnering, så avhenger det veldig. Det er ikke noe som heter "ultimat". I en privat turnering live ville jeg brukt dette systemet:
20 min mellom hver økning. 1500 startsjetonger
Blindenivåer:
10/20
15/30
25/50
50/100
75/150
100/200
100/200 + 20 (ante)
200/400 + 40 (ante)
300/600 + 60 (ante)
400/800 + 80 (ante)
600/1200 + 120 (ante)
800/1600 + 160 (ante)
1000/2000 + 200 (ante)

Ante er en liten sum (vanligvis ca. 1/10 av big blind) som samtlige spillere må betale, blant annet for å få større potter.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Hei.

Lurer på om det er noen som har den ultimate oppskriften på chipsforhold/verdiforhold og blindraising til Texas hold-em.

Mener da det beste forholdet av verdier i de forskjellige chipsfargene, samt hvordan man best skal raise blinden (etter tid, runder, fullmåne eller w/e).

Også kan noen forklare hva ante er?

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Den ulitimate oppskriften til blindrasing? er egentligt ikke noen ting som heter oppskrift her, det er kun hvordan du spiller spillet og motspilleren, for deg å raise 1000k i chips kan være tull for en annen, så dette er egentligt noe du må lære deg selv

ante er en liten sum som blir tatt med når blinda begynner å gå over 500/1000 som oftest
Sitat av Aquatran Vis innlegg
Den ulitimate oppskriften til blindrasing? er egentligt ikke noen ting som heter oppskrift her, det er kun hvordan du spiller spillet og motspilleren, for deg å raise 1000k i chips kan være tull for en annen, så dette er egentligt noe du må lære deg selv

ante er en liten sum som blir tatt med når blinda begynner å gå over 500/1000 som oftest
Vis hele sitatet...
jeg mener ikke raise som i å høyne insatsen i spillet, jeg mener hvordan man bestemmer når den faste blinden skal gå opp

jeg har da tross alt spilt poker en stund..
Sist endret av Gamgee; 17. desember 2008 kl. 08:51.
ja hørtes ikke ut slikt som du skreiv dette blir bestemt av forskjellige poker sider ( tilt,stars,party osv ) eller vist du spiller i et poker lag så bestemmes dette før dere spiller, spiller du med venner så avtaler dere det jo selv sa dette deg noe?
10 minutters runder blir bare bingo. Langt kjekkere å spille når man har 20 / 30 min runder. Da snakker jeg live lag, ikke på pokersiter.

www.homepokertourney.com finner du alt du trenger å vite om forskjellige oppsett.

Forresten så er det kun to stk. som betaler blinds pr runde. smallblind på plassen etter button, og big blind på plass nr to etter button. Antes betales av alle, men kommer ikke inn i spill før sent i en hold'em turnering. I andre typer poker kan det være ante hele veien.

EDIT: Sånn som dette f.eks: http://www.homepokertourney.com/create-a-blind.htm
Sist endret av Cikey; 17. desember 2008 kl. 10:37. Grunn: la til link