Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1444
Fant ett gammelt Compaq HK, som jeg tenkte å bygge en server rundt. Kortet har ligget rimelig lenge, lenge nok til å glemme hvordan jeg kom inn i BIOS. Mener å huske det var F10, men det skjer altså ingenting. Har saumfart Compaq.com og google.com uten resultat, så er det noen som vet hvordan jeg kommer inn?
PC`n det satt i het Presario 5736..
Linuxnerd
Noen kombinasjoner du kan prøve:
F1
F12
F2
ALT+F10 (tror denne er mest relevant)
DEL

Eller du kan hamre villt på tastaturet, har funket for meg ved noen anledninger
Du må trykke F10 når den blinke tingen øverst til høyre på skjermen har sluttet å blinke, da kommer du inn i Biosen
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Hm.. Har prøvd alle sammen nå, men når Biosen egentlig skal dukke opp, kommer Kun meldingen; System Options not set. Og der henger det seg. Regner med dette er fordi Kortet ikke har blitt rørt på lenge, men kan dette være fordi batteriet er flatt?
Prøv å koble av alt tillegsutstyr som du ikke har bruk for, som f.eks diskettstasjoner, lydkort/nettverkskort etc.. og så prøver du igjen! har hatt samme problemet selv, men prøv i vei du
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Det ordnet seg. Alt den trengte var ett minutt for seg selv
Sist endret av vidder; 27. mai 2002 kl. 16:44.
der kan du se..pc'er er noen rare skapninger! Ganske ofte er det eneste de trenger ett minutts stillhet, og en liten restart! er det 500Mhz eller?
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
550.. Kostet 30k ny