Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1550
har akkurat bestilt vannkjøling fra 3dfxcool
Amd pro water kit
Giant radiator
156 watt peltier element
cold plate
+ noe annet dritt

men jeg trenger en guide til hvordan jeg skal isolere når jeg bruker peltier element, et peltier element på 156 watt skaper en del kondens og jeg vil ikke f00kke alt hvis noen har noen personlige erfaringer eller noen url'er til noen guider vil jeg være meget takknemmelig

på forhånd takk
du kan f.eks. sjekke ut www.overclockers.com , for å se tips for vannkjølig/peltier.Mener også at det skal finnes linker til guider for vannkjøling på switftech sin hjemmeside http://www.swiftnets.com/.
Si i fra hvis du ikke finner noe , skal leite litt.
Jeg har leika litt med peltier element. Jeg brukte isolasjonen som fulgte med elementet, en sån firkanta sak til og sette rundt. Så satte jeg en skumgummi bit bak hket der cpuen sitter. Men jeg brukte bare luftavkjøling.

Vær forsiktig jeg fikk uheldigvis knust coren på athloen min med peltier'n
Trådstarter
takk for linkene, jeg fant en god guide hos swiftech...

Jeg vet hvor lett det er å knuse coren, jeg har gjort det selv

Step 2. Place the neoprene patch and rub it gently to smooth the compound underneath. Be careful not to press too hard to prevent making a dip into the compound. You want a nice flat surface."

Hva er neoprene?
neoprene = neopren, kloroprengummi
Trådstarter
på norsk er det?
Better than thou.
kloroprengummi
neopren = s.. syntetgummi
▼ ... noen uker senere ... ▼
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
hva i alle dager er det du har tenkt til å kjøle da?
Better than thou.
Prosessoren antar jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
ja, prosessoren
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Bruker man og kjøle no annet enn prosessoren?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Bruker man og kjøle no annet enn prosessoren?
Vis hele sitatet...
Man kjøler vel gjerne strømforsyningen og kanskje harddisken, men neppe med vannavkjøling da...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Var vann kjøling jeg mente ja.. Hehe
Trådstarter
man kan kjøle harddisk, prosessor, gpu, ram på skjermkortet og chipset med vannkjøling..... man kan kjøle det meste med vannkjøling
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av IcEMaStA
man kan kjøle harddisk, prosessor, gpu, ram på skjermkortet og chipset med vannkjøling..... man kan kjøle det meste med vannkjøling
Vis hele sitatet...
Klart man -kan- avkjøle med vannavkjøling, men det er ikke så vanlig å bruke vannavkjøling på annet an CPU.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
mente åssen system han skulle kjøle

(og seff hvilken type prosessor)
Trådstarter
det er ikke unormalt med vannkjølt gpu