Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1023
Linuxnerd
Hva kan en slik datamaskin være verdt? Må jo selvfølgelig være for samlere.

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=496
Vanskelig å si hva den kan være verdt..
Syns den var tøff uansett
Wee! Sånn hadde vi på skolen for 4 år siden... sier litt om skolen også da
Better than thou.
Kjenner en som hadde den der. Spilte Larry 1 hele tiden.
Onkelen min har noe lignenes på loftet husker jeg, det var et tøft fly spill på den jeg spillte hver gang jeg var der.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
De er vel ikke verdt så fryktelig mye enda, er jo ikke akkurat de gamleste maskinene, men de stiger vel bare i verdi.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Hadde jeg bare hatt initiativet, skulle jeg samlet på gamle datamaskiner.

Spesiellt hvis de fungerer, tror jeg de kommer til å være verdt millioner om 70-80 år.

Jukebokser er f.eks verdt flere hundre tusen kroner nå - og dette er maskiner som egentlig ikke hadde noen kulturell verdi. Datamaskiner har jo revolusjonert verden

Tipper det er en del skoler som kommer til å bli millionærer i år 2100
Da hadde skolen min hvert RIK allerede!

Jaja de er iallefall rike på fattidom.
Sist endret av Ragus; 10. mai 2002 kl. 23:19.
hardy ircop på efnet/undernet ircer med en slik en de er tøffe de der.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
jeg byr 50 kroner
Linuxnerd
Trådstarter
Maskinen funker, men jeg har ikke noe OS den kan bruke, langt mindre 5" disketter å legge inn noe OS på.
Vil tro at maskinene går opp i pris, men fortsatt er det nok for mange av de gamle maskinene til at de har noen stor verdi. Men etterhvert kan den kanskje bli verd noe. Får vente og se...
Noen høyere bud enn kr 50,-?
hadde jeg bare hatt noen penger så.. :/
hvilket OS bruker den btw? MS-DOS? Hadde muligens gått an med Win 3.1x?
Better than thou.
Nei, de kan ikke kjøre 3.11. Kanskje 1, det vet jeg ikke, men tviler på at de brukte MS-OS i det hele tatt.. Kanskje et eget IBM OS..
WOW!!!!!!!
hvor mye skal du har for den????!!!!!!
jeg vill ha den!!!!
yber kul maskin!!!!!!

kan jo legge bud på 100kr =)
Mener å huske at den kjører en slags Sharp OS, lignende C54/128 når du starter --> velger hav du vil, navn på app og kjør. Har forresten 14stk 5" disker, 5 tomme og 9 med noen barneprog. Tror ikke de kjører på 7000, men på en senere modell.

Noen som forresten vil betale for en C128 der ute? Funker fint med 100 spill og greier og greier, bare diskettstasjonen er litt i ulage, funker når den har lyst.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Har en gammel 8086 med fargeskjerm og
matteprosessor.
Ganske spesielt for ei så gammal maskin...

Kjøpe, noen?
Budene begynner på 3000

høhøhøhøhøhøhø!

Fant den faktisk på old-computers.
http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=535
Sist endret av Acidous; 13. mai 2002 kl. 16:28.
jeg byr 3500...
ÅNEI!
Linuxnerd
Trådstarter
Det er ikke min PC, og den er nok ikke til salgs. Jeg lurte egentlig bare på om det var noe verdi i disse gamle maskinene. Kunne sikkert fått 20k på QXL for den

Lurer på om ikke denne maskinen bruker MS-DOS. Den hadde en diskett med Word Perfect på.